2021-04-20, 15:09
Medlem
Övergreppen i ”Paradise hotel” polisanmäls av kanalen
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...als-av-kanalen

Eftersom "övergreppen" inte skedde i Sverige kan dom väl inte polisanmäla honom här, eller? I vilket land polisanmäler dom honom?
Senast redigerad av david-taxi 2021-04-20 kl. 15:22.
Citera
2021-04-20, 15:10
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Och varför sitter hon grensle över honom om hon inte är intresserad? Det är patetiskt att bli kränkt i efterhand bara för det inte går som man vill.

Så om en kvinna sitter grensle över en man är det fritt fram för mannen att göra vad han önskar eller hur tänker du nu?

Vad menar du med att det inte går som hon vill? Hon ville inte ligga och sa det tydligt till honom.

Hon blir inte kränkt i efterhand. Hon blir kränkt i samma sekund som han bestämmer sig för att hans begär är viktigare än hennes rättigheter. Sexuellt ofredande är brottet och eftersom att det finns på film så räknar jag med att han blir dömd för det.
Citera
2021-04-20, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlemix
Kostar det något?? Måste man skriva in betalkort mm??
Gratis stream
Citera
2021-04-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Så om en kvinna sitter grensle över en man är det fritt fram för mannen att göra vad han önskar eller hur tänker du nu?

Vad menar du med att det inte går som hon vill? Hon ville inte ligga och sa det tydligt till honom.

Hon blir inte kränkt i efterhand. Hon blir kränkt i samma sekund som han bestämmer sig för att hans begär är viktigare än hennes rättigheter. Sexuellt ofredande är brottet och eftersom att det finns på film så räknar jag med att han blir dömd för det.

Du har uppenbarligen inte sett avsnittet när hon sitter över honom. Inget du skriver stämmer. Varför har hon rätt att sitta på honom på ett sånt sexuellt sätt? Är det inte också övergrepp att sitta på en person? Du kan inte sitta och tycka vad som är okej. Det är inte din åsikt som har betydelse. Om han suttit på henne och hon dragit av hans tröja hade ingen brytt sig, eller om hon börjat klämma på honom.
Citera
2021-04-20, 15:22
Medlem
Annie-grejen handlade mer om att han blev sur för att han inte fick ligga, inte som att han gjorde nåt utöver det vanliga killar gör för att försöka få till det. Inget särskilt våldsamt begicks och det här handlar mer om en kvinnas förmåga att säga nej med gott samvete, än att en kille försökt ha sex med en tjej utan samtycke. Tycker produktionen målat upp tjejer som naturligt svaga i avsnittet ur det här perspektivet.

Efter att ha fått dissen av Annie (och visst, hanterat dissen rätt så omoget) så var han på skevt humör redan när han blev påhoppad av Jennifer som suktat efter hans uppmärksamhet hela kvällen och som han själv inte orkat med tidigare under kvällen heller.
Hon försökte i den stunden göra som hon sa "Visa honom vad jag går för" och hoppade på honom med en uppenbart sexuellt insinuerande framtoning. Toby tog betet och ryckte lite i hennes BH och då sa hon ifrån, och han slutade då omedelbart från vad man kan se på avsnittet. Han började då ignorera henne och bete sig omoget mot henne, utan aggressivitet. Slutligen gick han ifrån rummet.

Jennifer blev sedan ledsen för att han gått därifrån på ett respektlöst sätt och målade upp situationen som att Toby försökt sig på henne sexuellt helt obefogat och totalt utlämnat detaljerna om hennes egna försök på honom (som tjejer normalt gör i försvarsställning).

Annie verkade inte särskilt bekymrad i efterhand men det blossades upp känslor utav att Jennifer kom och grät sig ur en ganska så förvrängd bild om vad som faktiskt hände. Efter att Toby blev utslängd av händelserna så gick Annie iväg och grät utan att kunna säga specifikt varför, men antagligen var det för att hon kände själv att, visst, Toby betedde sig illa dagen innan men kanske inte förtjänade att bli utslängd pga det.

Utan att säga något om vad som hänt eller är rätt och fel, så tycker jag att även med produktionens insats att rättfärdiga Tobys uteslutande så har avsnittets innehåll varit otillräckligt anser jag.
Senast redigerad av Immedio 2021-04-20 kl. 15:25.
Citera
2021-04-20, 15:23
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte sett avsnittet när hon sitter över honom. Inget du skriver stämmer. Varför har hon rätt att sitta på honom på ett sånt sexuellt sätt? Är det inte också övergrepp att sitta på en person? Du kan inte sitta och tycka vad som är okej. Det är inte din åsikt som har betydelse. Om han suttit på henne och hon dragit av hans tröja hade ingen brytt sig, eller om hon börjat klämma på honom.

Jag har sett avsnittet. Vad i det jag skrev stämmer inte?

Nej det är inte övergrepp att enbart sitta grensle över någon om det inte sker under någon form av hot eller i syfte att kränka personens sexuella integritet.

Nej det är inte min åsikt som har betydelse utan vi har en lag att följa. Det han gör är utan tvekan sexuellt ofredande. I fallet med första tjejen kan nog en nitisk åklagare även hävda våldtäkt.

Vad som hade hänt om han suttit på henne spelar ingen som helst roll eftersom att det inte har hänt. Håll dig till vad som skett.
Citera
2021-04-20, 15:27
Medlem
Skorpan91s avatar
Hela säsongen stoppad och borttagen nu... Wow. Haha.
Citera
2021-04-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Jag har sett avsnittet. Vad i det jag skrev stämmer inte?

Nej det är inte övergrepp att enbart sitta grensle över någon om det inte sker under någon form av hot eller i syfte att kränka personens sexuella integritet.

Nej det är inte min åsikt som har betydelse utan vi har en lag att följa. Det han gör är utan tvekan sexuellt ofredande. I fallet med första tjejen kan nog en nitisk åklagare även hävda våldtäkt.

Vad som hade hänt om han suttit på henne spelar ingen som helst roll eftersom att det inte har hänt. Håll dig till vad som skett.

Det är inte din åsikt som har betydelse så säg inte "utan tvekan sexuellt ofredande" för det är DIN åsikt. Du är inte en domstol som kan göra den bedömningen.

Och det kan visst uppfattas som övergrepp att sitta över någon. Många tjejer som blir utsatta för sånt låter det bara hända. Det är inte tillåtet att röra någon utan tillåtelse. Killen ville vara ifred. Är du trög på riktigt? Hon har inte rätt att sitta på honom precis som han inte har rätt att ta på henne.
Citera
2021-04-20, 15:28
Medlem
Produktionen har tagit bort hela säsongen tillsvidare

Otrolig krishantering! Vänta ett halvår med att berätta. Försvara allt när det sänds, för att sedan ta bort hela katalogen. Om det nu inte är ett misstag att hela säsongen tagits bort, HUR är det möjligt att ingen dragit i nödbromsen under ett halvår? HALVA avsnittet är ju uppbyggt med dramaturgin att detta händer.

Hoppas skiten försvinner för alltid. Det är såna här program som har förstört samhället.
Citera
2021-04-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Produktionen har tagit bort hela säsongen tillsvidare

Otrolig krishantering! Vänta ett halvår med att berätta. Försvara allt när det sänds, för att sedan ta bort hela katalogen. Om det nu inte är ett misstag att hela säsongen tagits bort, HUR är det möjligt att ingen dragit i nödbromsen under ett halvår? HALVA avsnittet är ju uppbyggt med dramaturgin att detta händer.

Hoppas skiten försvinner för alltid. Det är såna här program som har förstört samhället.

Dom tog bort för dom valde nu att polisanmäla.
Citera
2021-04-20, 15:32
Medlem
Citat:
Dom tog bort för dom valde nu att polisanmäla.

Kommer läggas ner precis som alla andra. Polisen är upptagen med Encrochat och Sky.
Citera
2021-04-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Kommer läggas ner precis som alla andra. Polisen är upptagen med Encrochat och Sky.

I vilket land polisanmäler man? Det eventuella brottet har ju inte ens skett i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in