2021-03-08, 14:15
Medlem
SlutaGrinas avatar
Hej! Jag blev avstängd från mitt gym för att ha släppt in en kompis som inte har kort där. Jag betalde för ett årskort som är ca 6 månader kvar på. Gymmet är Nordic Wellness och jag har försökt kolla på deras medlemsvillkor men det enda jag hittar är där det står att om man släpper in obehöriga så kan det leda till avstängning, men det står inget om man får tillbaka pengarna eller inte. Någon som vet om jag har rätt att få tillbaka pengarna?
Citera
2021-03-08, 14:17
Medlem
Deckard-Cains avatar
Sorry, men du får väll skylla dig själv. Du förstod redan ifrån början att du gjorde något du inte borde
Citera
2021-03-08, 14:19
Medlem
Man brukar inte få tillbaka något, nej. Ibland räknar dom om kostaden till enstaka månader.
Senast redigerad av BetterStories 2021-03-08 kl. 14:24.
Citera
2021-03-08, 14:21
Medlem
SolidSteels avatar
Klart du inte ska ha några pengar, du har gjort fel och får ta ditt straff!
Citera
2021-03-08, 14:26
Medlem
proconsuls avatar
Du får inte tillbaka pengarna. Hade du haft ett autogiro hade det avslutats, men de pengar du köpt årskortet för får du inte tillbaka.
Citera
2021-03-08, 14:28
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaGrina
Hej! Jag blev avstängd från mitt gym för att ha släppt in en kompis som inte har kort där. Jag betalde för ett årskort som är ca 6 månader kvar på. Gymmet är Nordic Wellness och jag har försökt kolla på deras medlemsvillkor men det enda jag hittar är där det står att om man släpper in obehöriga så kan det leda till avstängning, men det står inget om man får tillbaka pengarna eller inte. Någon som vet om jag har rätt att få tillbaka pengarna?

Nej du får inget tillbaka det du betalat är betalat och tiden på kortet tickar på

Däremot kan de inte kräva att du köper ett nytt kort som även det får löpa ut eller att du betalar böter
Citera
2021-03-08, 14:32
Medlem
MeinKampfs avatar
Jag är rätt säker på att du blivit just avstängd och inte avslutad så att dem kan behålla dina pengar utan att krångla juridiskt. Och folk som medger autogiro till annat än max hyra är inte kloka.
Citera
2021-03-08, 16:17
Medlem
Du kan ju alltid försöka driva ett mål mot ditt gym. Återkom i tråden om hur det gått.
Citera
2021-03-08, 16:24
Det var inte mycket till juridik i svaren här. Många säger att han inte får tillbaka pengarna men kan ni hänvisa till något?
Citera
2021-03-08, 16:58
Medlem
muneys avatar
Står det inget i avtalet så har jag väldigt svårt att se att du ska få några pengar tillbaka. Du har köpt en tjänst och sedan missbrukat den. Det finns ingen ångerrätt när du väl börjat nyttja tjänsten.
Citera
2021-03-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Jag är rätt säker på att du blivit just avstängd och inte avslutad så att dem kan behålla dina pengar utan att krångla juridiskt. Och folk som medger autogiro till annat än max hyra är inte kloka.

Ett autogiromedgivande går ju enkelt att återkalla. Värre är det ju med alla ställen som vill ha ens kortnummer. Då kan man ju inte dpärra bara ett ställe utan hela kortet.
Citera
2021-03-10, 08:37
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ett autogiromedgivande går ju enkelt att återkalla. Värre är det ju med alla ställen som vill ha ens kortnummer. Då kan man ju inte dpärra bara ett ställe utan hela kortet.

Det är två helt olika saker. När du ger medgivande för automatiska dragningar så har du ingen kontroll. Det är ett gammalt knep i boken. Som du säkert vet får du en avgift om minst 50 kr om du inte medger autogiro. Att skriva in sitt kortnummer när man köper via nätet är inte samma sak även om det givetvis inte är riskfritt, men det är ett annat ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in