2021-03-07, 08:52
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Läste att det var något bråk om deras undervisningsavgift och det var ett möte längst upp och sen stod folk utanför mötet och skrek och var arga på grund av någon konflikt gällande det.

Men intressant ändå hur snabbt livet kan förändras. På loppet av 5 sekunder gick de från att stå och protestera på toppen av byggnaden till att ligga döda med mängder av frakturer på ett betonggolv på botten.
Tack för infon. Killar och tjejer kör ansiktsmask men fattar inte vad som verkligen kan vara farligt. Sä tragiskt alltså..
Citera
2021-03-07, 08:54
Medlem
Bolivia är efterblivet från början till slut. Inte ett dugg förvånande att sånt här händer.

Mina tankar går till de anhöriga
Citera
2021-03-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingDongDelux79
Även om man visste att en olycka skulle ske så såg det fullkomligt livsfarligt ut, att man kunde förvänta sig att något illa skulle ske. Rangligt räcke på 25-20 meters höjd rakt ner!

Jag hade ALDRIG lutat mig mot det räcket om jag stod ensam på hela våningsplanet!

Anser att studenterna får skylla sig själva.

Noterar även att kvinnorna i total panik medan männen i stundens hetta agerar och drar upp kvinnan som var på väg att falla ner.

Kolla igen. Personen i svart jacka som sitter ned och hjälper att dra upp två tjejer en i svart och hon som hänger över kanten i ljusblå jacka. Och så killarna som hjälper vidare. Alla som hjälpte ska ha applåder inte bara killarna faktiskt.
Citera
2021-03-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promanstaff
Det är en som faller in på våningen under. Han hade lite flyt kan man säga. Det som orsakar att räcker brister är att två unga kvinnor startar en catfight. Båda dessa faller ned. En tragisk och hemsk händelse.

Om du kollar noggrant så ser du att den killen du menar överlevde genom att dra ned en kille i blå jacka. Han föll och fattade i panik tag i blå killens ryggsäck och typ svingades in till våningen under. Men blå jackan föll till bottenplan och dog, han försökte med en hand hänga sig fast men tappade taget. Väldigt ledsamt att se. Dock kan man inte skylla på honom för att han i reflex tar tag i närmast möjliga. Vilka skuldkänslor han lär få leva med dessutom
Citera
2021-03-07, 09:46
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Om du kollar noggrant så ser du att den killen du menar överlevde genom att dra ned en kille i blå jacka. Han föll och fattade i panik tag i blå killens ryggsäck och typ svingades in till våningen under. Men blå jackan föll till bottenplan och dog, han försökte med en hand hänga sig fast men tappade taget. Väldigt ledsamt att se. Dock kan man inte skylla på honom för att han i reflex tar tag i närmast möjliga. Vilka skuldkänslor han lär få leva med dessutom
Han övelerlevde och några skuldkänslor kommer nog mer från sådana som dig. Vore bra om vi inte gjörde detta mot dessa folk. De har nog just nu.
Citera
2021-03-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ja, snacka om änglavakt, det där var nära ögat. Verkar ju har varit något slags bråk innan det gick åt pipan.

I sådana lägen är exakt 0% feminister.
Citera
2021-03-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Han övelerlevde och några skuldkänslor kommer nog mer från sådana som dig. Vore bra om vi inte gjörde detta mot dessa folk. De har nog just nu.

Haha är du blind eller bara dum huvudet? Skrev jag inte precis att han inte kunde hållas till skuld? Jävla stolpskott.
Citera
2021-03-07, 10:13
Medlem
TheJackets avatar
Tycker detta är roligt. De beter sig som idioter och dör som idioter
Citera
2021-03-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Olyckor av den här typen händer konstant nere i den där skithålan av kontinent. Helt otroligt att folk aldrig lär sig, dessa var ju trots allt studenter men agerade ändå som idioter. De där länderna kommer aldrig att komma på fötterna...

Ja vad ska man säga..Det är sannerligen ett märkligt beteende att inte inse faran av att trycka sig mot ett klent räcke med 16 meters fritt fall nedanför det får jag hålla med om.

Man ser vissa elever som sitter på räcket(inte den sektionen som gick av dock men samma våning) och det hade jag fan aldrig gjort. Minsta knuff eller obalans och den på räcket faller..
Och under en så tumultartad stämning med folk som rör sig virrigt omkring finns det än mer risk att råka bli knuffad ned för räcket.

Men, jag antar att dem var vaggade i falsk trygghet i tro om att skolan inte hade satt ett räcke som kunde gå sönder samt inte förstod hur farligt det faktiskt var. Allt dem tänkte på var sin protest.

Jag tror fan inte det finns en enda svensk skola med en sådan design. Ett klent räcke i midjehöjd på 16 meters höjd. Aldrig hört på maken. Men finns kanske vad vet jag.

Alla skolor borde ha en massiv vägg runt sådana avsatser.
Att ens bygga ett räcke runt kanterna där i höjd för en elev att enkelt hoppa upp och sätta sig på är fan att be om en olycka dessutom då det alltid kommer finnas dem som inte utvecklat ett konsekvenstänk.
Citera
2021-03-07, 19:32
Medlem
Är filmen otäck? Hur pass?
Citera
2021-03-07, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Är filmen otäck? Hur pass?

Beror väl på hur känslig du är. En skakig mobilfilm med gap och skrik, samt en och annan duns när de slår i golvet.
Citera
2021-03-08, 12:37
Medlem
Det ser ut som att en tjej går runt och knuffar på folk i samband med att räcket faller samman.
Samma tjej som hänger i luften och blir räddad och uppdragen med nöd och näppe.
Typiskt att bråkstaken blir räddad och andra dör.
Hur kommer det sig att det är sju döda?
Ser bara fem på golvet. Landade de andra någon annanstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in