Citat:
Ursprungligen postat av
XX-Ambar
Olyckor av den här typen händer konstant nere i den där skithålan av kontinent. Helt otroligt att folk aldrig lär sig, dessa var ju trots allt studenter men agerade ändå som idioter. De där länderna kommer aldrig att komma på fötterna...
Ja vad ska man säga..Det är sannerligen ett märkligt beteende att inte inse faran av att trycka sig mot ett klent räcke med 16 meters fritt fall nedanför det får jag hålla med om.
Man ser vissa elever som sitter på räcket(inte den sektionen som gick av dock men samma våning) och det hade jag fan aldrig gjort. Minsta knuff eller obalans och den på räcket faller..
Och under en så tumultartad stämning med folk som rör sig virrigt omkring finns det än mer risk att råka bli knuffad ned för räcket.
Men, jag antar att dem var vaggade i falsk trygghet i tro om att skolan inte hade satt ett räcke som kunde gå sönder samt inte förstod hur farligt det faktiskt var. Allt dem tänkte på var sin protest.
Jag tror fan inte det finns en enda svensk skola med en sådan design. Ett klent räcke i midjehöjd på 16 meters höjd. Aldrig hört på maken. Men finns kanske vad vet jag.
Alla skolor borde ha en massiv vägg runt sådana avsatser.
Att ens bygga ett räcke runt kanterna där i höjd för en elev att enkelt hoppa upp och sätta sig på är fan att be om en olycka dessutom då det alltid kommer finnas dem som inte utvecklat ett konsekvenstänk.