• 1
  • 2
2021-03-06, 20:02
Medlem
solstrålars avatar
Jag försökte ställa den här frågan på Reddit men ni kan ju gissa hur det gick, det blev rasistglåpord och halmgubbar direkt. Så jag prövar här: Ta http://www.csn.se som exempel. Det är ca 20 personer på framsidan. 19/20 är antingen en ung kvinna eller en ung invandrare. Det finns 1, kanske 2? vita män.

Ett annat exempel är Uppsala Universitet, ta huvudsidan för utbildningar https://www.uu.se/en/admissions/. I bild visas återigen enbart kvinnor och invandrare och detta upprepas på de olika delarna av hemsidan samt generellt oavsett vilket annat universitetshemsida du går in på. De svenskt utseende män som finns är ofta en ytterst liten del och lätt undangömda.

Många menar nog, varför bry sig? Det spelar väl ingen roll. Men det blir liksom blir lite märkligt, det ger ju en felaktig bild om vilka som går på ett svenskt universitet, då man ser minst lika många vita män om man går in på ett universitet. Men de avbildas nästan aldrig offentligt verkar det som.

Det jag undrar lite är, i vilken riktning går detta? Är vi påväg mot ett media där det anses fult att visa unga män med svenskt utseende? Anledningen att jag undrar är att på mitt universitet är det rätt stor mångfald av både kvinnor, män, svenskar, invandrare men jag noterar alltid att unga vita män nästan aldrig avbildas på hemsidor, på bilder, reklam, posters, flyers etc.

Tycker ni det här är normalt?
Senast redigerad av solstrålar 2021-03-06 kl. 20:09.
Citera
2021-03-06, 20:14
Medlem
Det handlar väl om att locka vissa människor?
Det kanske är så att det är den här uppdelningen man vill se på sin skola.

Neofeminismen har fortfarande inte tryckts tillbaka men kan nog snart vara på väg åt rätt håll (tror jag).
Citera
2021-03-06, 20:18
Medlem
Tarrous avatar
Inga synpunkter. De anpassar sig efter konsumenten
Citera
2021-03-06, 20:22
Medlem
Eckiumbums avatar
Ja inte mycket intersektionalitet där inte. Gupperna invandrare och unga kvinnor värderas uppenbarligen högre än andra målgrupper. Om inte annat så signallerar det att kommunikationsavdelningen har "rätt" värderingar.
Citera
2021-03-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det handlar väl om att locka vissa människor?
Det kanske är så att det är den här uppdelningen man vill se på sin skola.

Neofeminismen har fortfarande inte tryckts tillbaka men kan nog snart vara på väg åt rätt håll (tror jag).

Tror det är en ordentlig bit kvar, du kan ju läsa genusdoktrinen. Nu kommer hela mångfalds-tjafset också.
Citera
2021-03-06, 20:25
Medlem
viftars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag försökte ställa den här frågan på Reddit men ni kan ju gissa hur det gick, det blev rasistglåpord och halmgubbar direkt. Så jag prövar här: Ta http://www.csn.se som exempel. Det är ca 20 personer på framsidan. 19/20 är antingen en ung kvinna eller en ung invandrare. Det finns 1, kanske 2? vita män.

Ett annat exempel är Uppsala Universitet, ta huvudsidan för utbildningar https://www.uu.se/en/admissions/. I bild visas återigen enbart kvinnor och invandrare och detta upprepas på de olika delarna av hemsidan samt generellt oavsett vilket annat universitetshemsida du går in på. De svenskt utseende män som finns är ofta en ytterst liten del och lätt undangömda.

Många menar nog, varför bry sig? Det spelar väl ingen roll. Men det blir liksom blir lite märkligt, det ger ju en felaktig bild om vilka som går på ett svenskt universitet, då man ser minst lika många vita män om man går in på ett universitet. Men de avbildas nästan aldrig offentligt verkar det som.

Det jag undrar lite är, i vilken riktning går detta? Är vi påväg mot ett media där det anses fult att visa unga män med svenskt utseende? Anledningen att jag undrar är att på mitt universitet är det rätt stor mångfald av både kvinnor, män, svenskar, invandrare men jag noterar alltid att unga vita män nästan aldrig avbildas på hemsidor, på bilder, reklam, posters, flyers etc.

Tycker ni det här är normalt?

Det är förjävligt. Folk gör allt för att vara politiskt korrekta och då får man inte avbilda svenska män. Det hela ger bilden att det är fritt fram för invandrare att ta våra svenska kvinnor vilket de också gör. Det är ett förtryck. Folk lider av det.
Citera
2021-03-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Tror det är en ordentlig bit kvar, du kan ju läsa genusdoktrinen. Nu kommer hela mångfalds-tjafset också.

Jag vet inte..det har uppmärksammats "världen över" med t.ex Jordan Peterson, och ta våra riksdagspolitiker som Linda Snecker och annat konstigt folk med extrema tankar. Man pratar helt öppet om dessa grejer varje dag, hur det har skapats problem och att det inte stämmer riktigt som Nyfeminister påstår. Samt, med att det kan snart vara på väg tillbaka så menar jag några år.
Jag tror alltså inte det blir värre.
Senast redigerad av The13 2021-03-06 kl. 20:34.
Citera
2021-03-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viftar
Det är förjävligt. Folk gör allt för att vara politiskt korrekta och då får man inte avbilda svenska män. Det hela ger bilden att det är fritt fram för invandrare att ta våra svenska kvinnor vilket de också gör. Det är ett förtryck. Folk lider av det.

Feministerna skrattar åt det.
Citera
2021-03-06, 20:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte..det har uppmärksammats "världen över" med t.ex Jordan Peterson, och ta våra riksdagspolitiker som Linda Snecker och annat konstigt folk med extrema tankar. Man pratar helt öppet om dessa grejer varje dag, hur det har skapats problem och att det inte stämmer riktigt som Nyfeminister påstår. Samt, med att det kan snart vara på väg tillbaka så menar jag några år.
Jag tror alltså inte det blir värre.

Jordan Petersen har mkt klokt att säga om detta. Men dom är inte många, sen 2018 har du projekt som jihu och jim; som har ett direkt politiskt mandat att reformera (i feministisk anda) hela universitets- och myndighets- Sverige.

Nu kommer det hela att eskalera upp med mångfaldsintegrering.

Jag hoppas du har rätt, men jag ser bara mörker. Man har ju lyckats lura på hela (nåja stora delar) svenska folket den marxist grundande maktanalysen könsmaktsordningen; som om den hade ett skvatt att förtälja om världens beskaffenhet.
Citera
2021-03-06, 20:51
Medlem
viftars avatar
Citat:
Feministerna skrattar åt det.

Ja de är helt hänsynslösa. De njuter verkligen av att köra ner svenska mäns självförtroende i botten.
Citera
2021-03-06, 20:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Snart kommer det pushas än längre, då blir det bilder på bögar som tungkysser varandra på väg in till föreläsningen om Homosexualitetens överlägsenhet kontra vita män..
Citera
2021-03-06, 21:02
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Samma trams när man skall logga in på Nordeas internetbank - bilder på vita kvinnor och babbar.. https://www.nordea.se/privat/produkt...netbanken.html

Det är ju fan skrattretande vad PK de är..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in