Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-16, 14:35
  #181
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
https://www.youtube.com/watch?v=ba4Zzz-m-Aw

Jösses! Känns lite som fusk dock. Vill det ska kännas hedersvärt

Däremot ser jag att han hoppade in samtidigt som han körde relicen. jag kör samma relic men körde igång den och mina andra cooldowns på vapen samtidigt från långt avstånd. Kanske ska prova det och försöka "chaina" cooldownsen istället för att köra alla samtidigt.
Citera
2023-01-16, 14:41
  #182
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jösses! Känns lite som fusk dock. Vill det ska kännas hedersvärt

Däremot ser jag att han hoppade in samtidigt som han körde relicen. jag kör samma relic men körde igång den och mina andra cooldowns på vapen samtidigt från långt avstånd. Kanske ska prova det och försöka "chaina" cooldownsen istället för att köra alla samtidigt.

Kan ju försöka kopiera hans build.
Enligt en kommentar ska man sen köra.

Frost the Axe, call the Relic + hold Square, rage Valor, run in,
R1, R1, Permafrost,
R1, R1, R1, R2,
R1, R1, R1, R1

Har själv testat nåt liknande men fick inget flyt alls så jag gav upp.
Citera
2023-01-16, 15:04
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Klarade av spelet för några dagar sen. Förstår ärligt talat varför detta är vissas GotY. Elden Ring slår det precis för mig då det är djupare, men detta är helt klart en 10/10 i min mening.

Försöker städa upp saker i post-gamet nu. Kommer nog inte orka med alla sidoquests jag missat, men jag dödade bärsärk-kungen i förrgår och hoppade på Gnà igår. Någon med tips? Hon piskar mig så himla hårt Får ner till typ 25-30% men sen tar det stopp...
Sänkte svårighetsgraden till lättaste, gav mig ändå en match men då är jag en sopa :P
Citera
2023-01-16, 17:28
  #184
Medlem
Nihennas avatar
Lyckades döda Gnà nu när jag kom hem från jobbet, utan att behöva sänka från Give Me Mercy. Skönt! Det var riktigt stressigt när jag dog på 10% och fick nästan spamma L3+R3 för att få till Spartan Rage å man kunde skada henne och hela upp sig så hon bara var 2-3 attacker ifrån att dö sen. Lyckligtvis gjorde hon sin sån uppladdningsattack som man stunnar med hjälp av Frejas pilar, så man fick in tillräckligt med träffar på.

Nu är jag klar med spelet. Jag kommer inte orka med alla achievments för platinum. Nu har jag fått min "platinum".

Återigen, 10/10 och även om Elden Ring är mitt GotY så är detta helt klart på andraplats. Vilket spel... kommer man minnas länge, både från ett gameplayperspektiv men också storyn som var en berg och dalbana känslomässigt.
Citera
2023-03-17, 11:59
  #185
Medlem
dovAkins avatar
Också klarat av detta spel nu, jävligt bra även om jag tycker föregångaren var snäppet bättre
Citera
2023-03-17, 12:10
  #186
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Lyckades döda Gnà nu när jag kom hem från jobbet, utan att behöva sänka från Give Me Mercy. Skönt! Det var riktigt stressigt när jag dog på 10% och fick nästan spamma L3+R3 för att få till Spartan Rage å man kunde skada henne och hela upp sig så hon bara var 2-3 attacker ifrån att dö sen. Lyckligtvis gjorde hon sin sån uppladdningsattack som man stunnar med hjälp av Frejas pilar, så man fick in tillräckligt med träffar på.

Nu är jag klar med spelet. Jag kommer inte orka med alla achievments för platinum. Nu har jag fått min "platinum".

Återigen, 10/10 och även om Elden Ring är mitt GotY så är detta helt klart på andraplats. Vilket spel... kommer man minnas länge, både från ett gameplayperspektiv men också storyn som var en berg och dalbana känslomässigt.

Är det slutbossen eller ?
Citera
2023-03-17, 12:13
  #187
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Är det slutbossen eller ?

Nej hon är en optional. Typ som Malenia i Elden Ring.
Citera
2023-03-17, 13:38
  #188
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Är det slutbossen eller ?
Nej, en valfri superboss.
Citera
2023-03-17, 14:09
  #189
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nej, en valfri superboss.

Ja ok tur det hehe, lyckades aldrig döda den där sista valkyrjan i god of war 2018 trots maxad gear nästan så gav upp med sånt.
Citera
2023-03-17, 14:30
  #190
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja ok tur det hehe, lyckades aldrig döda den där sista valkyrjan i god of war 2018 trots maxad gear nästan så gav upp med sånt.

Sigrun var ett as
Citera
2023-03-17, 19:03
  #191
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Sigrun var ett as

Gav upp både Sigrun och Gna är helt kass.
Citera
2023-04-09, 18:00
  #192
Medlem
XtraXs avatar
Dragit igång ett New game+ stridsmekaniken som förr satt i muskelminnet är i stort sett helt bortglömd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback