Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-03, 17:06
  #1
Medlem
billyblues avatar
BOIIIIIIIIIIII!

HYPEN börjar komma mer och mer!

Kan detta bli årets release, eller vad tror ni? Blir spelet bättre, sämre eller likvärdigt med det som släpptes 2018? Jag tror det blir svårslaget att slå förra. Enligt mig är det den bästa TV-speltiteln på typ 15 år. Uppföljare är generellt svåra, men jag tror även att tiden spelade ganska stor roll mellan GoW (2018) och GoW III (ish 10 år) för att bygga upp vissa förväntningar och mystik. Nu är det bara ca 4 mellan dem senaste 2 releaserna, så jag tänker att SM onekligen har ett större jobb framför sig. Bara de inte stressar fram något för snabbt så att säga.

Tor vet vi redan kommer finnas med som en av karaktärerna i spelet. Vilka mer tror ni att vi får se? Hur mycket spelrum får Athreus? Bilderna på stenväggen i slutscenerna av GoW (2018) kunde ju avslöja lite. Blir detta slutet för Kratos och "början" för Athreus?

Länkar även med den enda teasern som finns ute, om någon inte har sett.
https://www.youtube.com/watch?v=YPAFGCylzA0
Citera
2021-03-03, 18:56
  #2
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om du väntar dig att spela spelet redan i år lär du bli besviken. Detta kommer bli en 2022 release. Vet inte om dom officiellt utannonserat det än men har varit en del rykten kring detta. GT7 blev ju nyligen försenat också. Man vill kanske inte dra till med 2 förseningar och göra folk besvikna direkt sådär så man håller väl på det. Man har visat upp 0 av spelet. Ell ok en liten teaser då. Man brukar visa upp bra mycket mer om det bara varit några månader kvar till release. Folk får lira Horizon zero dawn 2 och Ratchet detta år istället.

Skaffar man en ps5a blir det ett klar köp då jag gillade Rebooten. Dock så håller jag de tidigare spelen högre. Combaten och mer linjärt gameplay. Sen var storyn kring Atreus ganska överskattad.

"How God of War made me a better father" Aldrig läst en mer cringe" artikel.
Citera
2021-03-03, 19:10
  #3
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om du väntar dig att spela spelet redan i år lär du bli besviken. Detta kommer bli en 2022 release.

Klart att chansen alltid finns. SM har ju själva gått ut med att det ska lanseras under 2021. Egentligen har vi ju 0 koll på hur deras taktik ligger. De kanske vill hålla oss så länge som möjligt, med så lite som möjligt, och sen från ingenstans så kommer bomben. PR har ju blivit alltmer av ett game inför en lansering. Jag vill ändå försöka hålla hoppet uppe med att kunna spela det någon gång under 2021.

På vilket sätt blev storyn med Athreus överskattad? Är det för att för många enligt dig, tycker om den?
__________________
Senast redigerad av billyblue 2021-03-03 kl. 19:13.
Citera
2021-03-04, 10:45
  #4
Medlem
Har inte spelat någon God of War tidigare men jag såg att jag God of War (2018) var gratis med med Playstation plus och tycker det ser riktigt lovande ut, kul att det snart kommer en uppföljare.
Citera
2021-03-04, 13:17
  #5
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluseaty
Har inte spelat någon God of War tidigare men jag såg att jag God of War (2018) var gratis med med Playstation plus och tycker det ser riktigt lovande ut, kul att det snart kommer en uppföljare.
Det senaste är väldigt olikt de tidigare spelen, men också ett av de bästa som släppts på senare år. Så enjoy
Citera
2021-03-04, 19:25
  #6
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Klart att chansen alltid finns. SM har ju själva gått ut med att det ska lanseras under 2021. Egentligen har vi ju 0 koll på hur deras taktik ligger. De kanske vill hålla oss så länge som möjligt, med så lite som möjligt, och sen från ingenstans så kommer bomben. PR har ju blivit alltmer av ett game inför en lansering. Jag vill ändå försöka hålla hoppet uppe med att kunna spela det någon gång under 2021.

På vilket sätt blev storyn med Athreus överskattad? Är det för att för många enligt dig, tycker om den?
Nu var ju IGNs artikel kring att God of war gjort dom till en bättre far väldigt överdriven och extremexempel men just storyn och dynamiken mellan Atreus och Kratos lyftes fram mycket i recensioner. Tyckte helt enkelt inte den var något speciellt, jämfört med typ Joel och Ellie i the last of us som fångade mitt intresse bra mycket mer. Mest en mass Boy och Kratos som lekte macho eller något. Atreus själv var ju ganska störande unge också. Men visst är väl subjektivt vad man tycker och kanske måste man själv vara en far för att uppskatta deras story vad vet jag.

Ja finns ju inget officiellt uppe så hoppas kan man väl. Men med Corona och allt runomkring så pekar alla tecken mot 2022. Sony känner dessutom säkert ingen brådska då dom fortfarande har shortages och folk inte kan köpa konsolen än. Och detta är ju bara till PS5 tillskillnad från Horizon 2 exempelvis. Skadar inte att hålla på spelet tills alla som vill ha en konsol har den. Bättre säljsiffror plus extra tid att slipa på spelet.
Citera
2021-03-09, 01:10
  #7
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Ser fram emot detta då rebooten var riktigt bra. Enda jag egentligen önskar är lite mer variation bland bossarna så det inte blir ännu fler troll att slåss emot.
Citera
2021-03-09, 01:20
  #8
Medlem
Längtar! Hoppas den nyttjar PS5:ans kraft fullt ut. Känns som att jag inte fått uppleva så mycket från konsolen ännu. Endast kört gamla PS4-spel på den.
Citera
2021-03-09, 11:15
  #9
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Ser fram emot detta då rebooten var riktigt bra. Enda jag egentligen önskar är lite mer variation bland bossarna så det inte blir ännu fler troll att slåss emot.

Man kommer väl bla att röja runt i Jotunheim så det blir nog en del jättar man får bestiga
Citera
2021-06-02, 19:37
  #10
Medlem
Tvonds avatar
Som väntat fram skjuten release till 2022 och kommer vara cross gen mycket synd.

https://mobile.twitter.com/SonySanta...35437763584002
Citera
2021-06-02, 19:59
  #11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om du väntar dig att spela spelet redan i år lär du bli besviken. Detta kommer bli en 2022 release. V
Sa ju det. Men var ju väldigt väntat. Om man trodde annat och är besviken får man skylla sig själv.

Att spelet bli cross gen är ju inget konstigt heller tillslut. Bristen på konsoler fortsätter ju ända in i 2022. En bra bit in säkert. Ska man låsa ute 120 miljoner ps4 användare för ynka 7-8 miljoner ps5 användare? Då ruinerar dom sig själva ekonomiskt då spelen kostar så mycket att göra. Och mer kommer. Absoluta majoriteten spel kommer vara cross gen. Sen släpper man väl då och då next gen exklusiva spel bara för att försöka hålla next gen spelarna nöjda och känna att 6000 spänn inte var helt bortkastat.

Denna nya generationen är ju en fet flopp.
Citera
2021-06-02, 20:11
  #12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Som väntat fram skjuten release till 2022 och kommer vara cross gen mycket synd.

https://mobile.twitter.com/SonySanta...35437763584002
Betyder inte så mycket. Såg du Horizon Forbidden West-gameplayen från dagar sen? Grafiken är helt mindblowing, inget som PS4an skulle klara ens i närheten av.

Så länge spelet först är utvecklat till PS5 ser jag inga som helst problem. Det är svårare att uppgradera grafik än att nedgradera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback