Ngon hr som har blivit biten av en hund? Blev ni rdda fr rabies? kte ni till akuten och blev ni sedan av med hunden? Hur gick det eftert, har erat syn p hundar frndras?
Senast redigerad av CarlMenger 2021-03-01 kl. 21:11.
Nej, rabies r det ju vldigt ovanligt att svenska hundar har. Det r viktigt att man har stelkrampsskydd dock. Man blir inte av med hunden om det inte blir polisrende(n) av det.
Nej, rabies r det ju vldigt ovanligt att svenska hundar har. Det r viktigt att man har stelkrampsskydd dock. Man blir inte av med hunden om det inte blir polisrende(n) av det.
Det r olagligt att gra av med sin hund sjlv om den biter dig? Det visste jag inte.
Jag har blivit biten av mnga hundar men jag har nog aldrig varit orolig fr rabies. Nu r det i Sverige och svenska hundar frvisso. Jag har inte heller kt in till akuten men har kt till vrdcentralen en gng och ftt en stelkrampsspruta.
Bara en av hundarna har blivit avlivad. Den hade bitit mnga mnniskor och nr den hgg mig var det riktigt rejlt och har stora rr kvar p armarna och hnderna fortfarande sex r efter. Har ocks svrt att kyta ena nven helt. D hade jag nd huggarklder och arbetshandskar vid tillfllet.
Senast igr blev jag och mina hundar attackerade av tv lsa hundar. Det vart inget allvarligt mer n ett bett i knet och mina ena hund fick lite smsr p halsen.
Jag har blivit biten av mnga hundar men jag har nog aldrig varit orolig fr rabies. Nu r det i Sverige och svenska hundar frvisso. Jag har inte heller kt in till akuten men har kt till vrdcentralen en gng och ftt en stelkrampsspruta.
Bara en av hundarna har blivit avlivad. Den hade bitit mnga mnniskor och nr den hgg mig var det riktigt rejlt och har stora rr kvar p armarna och hnderna fortfarande sex r efter. Har ocks svrt att kyta ena nven helt. D hade jag nd huggarklder och arbetshandskar vid tillfllet.
Senast igr blev jag och mina hundar attackerade av tv lsa hundar. Det vart inget allvarligt mer n ett bett i knet och mina ena hund fick lite smsr p halsen.
Snna hr inlgg skrmmer mig. Var det din egen hund som du blev biten av?
En kompis hund rymde och vi hjlpte till att leta... Jag hittade den men den hade fastnat med benet i en trdklyka p ngot konstigt stt s nr jag hjlpte den loss gjorde det ont fr hunden som hgg som en galning runt sig. Fick loss hunden, men fick ven ett rejlt bett i handen. Sjukvrdsrdgivningen skickade mig att ta stelkrampsspruta, sy och ga en kur penicillin. garen betalade akuta gifter p 400kr + medicin. Sen var det inget mer med det.
Rabies i Sverige... nja, ska vl vara de idioter som kper "sta valpar p blocket" I s fall som lyckas dra in sn skit i Sverige... de som r insmugglade utan veterinrbesiktning/vaccinationspass...
Blir du biten av din egen hund blir du inte av med hunden, men biter hunden ngon annan som anmler kan du bli tvingad att ha munkorg p hunden. Avlivning brukar vl mest ske vid tvngsomhndertagning om du misskter hunden eller den r upprepat aggressiv mot andra mnniskor eller tamdjur...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!