2021-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Det stora problemet är väl när man inte får ut allt, att man liksom känner att hur mycket man än krystar så finns det kvar i tarmen vilket innebär att man vet att man måste göra ett besök till - lite senare.
Man vill ju gärna få det avklarat!
Drick lite mer vatten och se om det blir någon skillnad. Men vräk inte i dig vatten bara därför. Motion brukar vara bästa sättet att få tarmen att stablisera sig. Har du testat ett torkat plommon om dagen? Börja med ett halvt och se hur din mage reagerar på det. Håll dig inte, gå på toa så fort du känner behovet.
Citera
2021-02-23, 16:08
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man ska inte krysta, då kan man få hemorrojder. Man ska bara vänta och så kommer det ut fint och bra, om allt är i toppform.

Kan ju förklara varför jag har lidit mycket med hemorrojder om det påståendet nu stämmer. Det är ytterst sällan jag inte får trycka lite grann för att det ska komma något.

Så du menar att varje gång du tar och bajar så glider det bara ut utan att behöva trycka på det minsta menar du? I så fall får du skriva upp en lista på din diet och skicka till mig.
Citera
2021-02-23, 17:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Kan ju förklara varför jag har lidit mycket med hemorrojder om det påståendet nu stämmer. Det är ytterst sällan jag inte får trycka lite grann för att det ska komma något.

Så du menar att varje gång du tar och bajar så glider det bara ut utan att behöva trycka på det minsta menar du? I så fall får du skriva upp en lista på din diet och skicka till mig.
Stämmer 100%, jag hade själv problemet när jag var 25 och ständigt hade bråttom på toa. Det är bara att sitta en extra minut så ploppar det ut helt av sig självt, annars har du gått för tidigt på toa. Jag krystar inte ett enda tag, om det inte är extremt stort och åbäkigt någon gång per år. Noll hemorrojder sedan dess, i 25 år.
Citera
2021-02-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Om du tar mycket morfin så kan du förmodligen "föda en termos" efter en längre tid. Den kan du göra en gipsavgjutning av och ha i trädgården. Gärna nära en damm med fiskar.

Hahaha minns vilken tråd du antagligen anspelar på när du skriver "föda en termos"
Otroligt rolig tråd det
Citera
2021-02-23, 18:16
Medlem
Potatis och kött är nyckeln. Lagom med fibrer.
Undvik irriterande och svårsmält mat och dryck som tex kaffe, stark mat, russin , kålprodukter, morötter, lök.
Citera
2021-02-23, 21:47
Bannlyst
Jag tror man ska äta sådant som har den formen, tex morot, gurka, korv!, köttbollar, dvs avlånga eller runda maträtter. Är inte expert med dottern är vegan.
Citera
2021-02-23, 23:08
Medlem
Miccrad Havregrynsgröt med sylt mjölk en matsked fiskleverolja före, en nypa salt på gröten avsluta med ett par färska fikon.
Korven kommer i en lång skön korv som når ända från rövhålet ändå ned till vattenbrynet när du knippsar av den glider den iväg runt kröken utan att du ens spolar med ett litet plums du spar vatten samt papper s.k modern ECO bajsning.
Senast redigerad av Tomatji 2021-02-23 kl. 23:14.
Citera
2021-02-23, 23:13
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
När jag var vegan hade jag ghost-poops väldigt ofta, det var nice och kändes väldigt hälsosamt. Dvs såna som bara gled ut och man behövde inte ens torka sig efteråt, helt kritvitt på pappret när man drog det mellan stjärthalvorna

Är detta hemligheten alltså? Lät praktiskt.
Men jo det finns fan inget värre än att ha sprutlackerat ett dass och bli tvungen att stå där med borsten och kava efteråt för att ingen på jobbet ska tro att man är ett svin. Uschochfy.

Själv så tycker jag att perfekt blir det dagen efter att man ätit en rejäl spenatsoppa med några kokta ägg i. Ingen gegga och toabesöket är fort avklarat. Antar att både spenat och ägg är lättsmält?
Citera
2023-08-06, 08:44
Medlem
När det pratas om att bajset ska flyta eller sjunka pratar vi då om en enda korv? Jag har aldrig varit med om att en enda korv ligger och flyter? Däremot flertal mindre korvar som kommer efter varandra

Pratar ni andra om en enda eller flera?
Citera
2023-08-06, 08:54
Medlem
Bra fråga. Ju mindre man behöver torka skit ur röven desto bättre. Ingen höjdare att stå och göra rent rumpan i tio minuter. Vitt bröd utan fullkorn fullkorn verkar fungera bra.
Citera
2025-09-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Jag tror man ska äta sådant som har den formen, tex morot, gurka, korv!, köttbollar, dvs avlånga eller runda maträtter. Är inte expert med dottern är vegan.

Precis detta stämmer faktiskt. Jag äter själv mestadels "bajskorvsformad" mat och det fungerar utmärkt. Trycker ut riktigt rejäla men välformade skitkorvar varje gång, med undantag för de gånger jag druckit runt 20 öl och ätit en sladdrig kebabtallrik.

Innan när jag åt mycket frukt och grönt, samt massa fiberrik mat blev det mest någon sörja. När jag bytte diet blev det extremt mycket bättre inom ett par veckor.
Citera
2025-09-17, 08:59
Medlem
Havregrynsgröt med filmjölk och lingonsylt varje morgon. Sen kan du variera med vad du vill resten av dagen, magen mår bra i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in