Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-01-29, 15:35
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Bara hoppas han har släppt sina tidigare värderingar och med tanke på fruns omslagsbild på Facebook så borde han ha ändrat uppfattningen om homosexuella och det är iaf bra.

Väldigt tragiskt och onödigt mord.
Så jävla komiskt att hans fru och barn står med prideflaggor och målade i ansiktet när han hatar homosexuella
Citera
2023-01-29, 15:38
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
I och med att han inte flyttat så långt och att man har arbetat i staden så har hon garanterat vetskap om saken.

Han kanske har en stor leksak, det räcker ju för fruntimmer nu för tiden.
Citera
2023-01-29, 20:53
  #39
Medlem
Slumlords avatar
Jag passerade mordplatsen för några dagar sedan och noterade då att det ställts ut gravljus på platsen, vilket jag misstänker hade koppling till det här mordet. Är det någon som vet vilket datum Peter Karlsson hade födelsedag? Tänkte om det kanske var i januari och att det var orsaken. Eller så kan det ju vara någon som hört dokumentären och ville hedra honom rent allmänt.
Citera
2023-01-30, 01:28
  #40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Du tänker nog på bandet Hets Mot Folkgrupp som omnämner dådet i låten Rövknullande Svin.
Så H.M.Fs låt handlar just det här fallet? Bandet har ju gjort några låtar om "svensk true crime" som bonusspåret på skivan Who Cares, där låten om diskotekbranden i Göteborg 1998.
Citera
2023-01-30, 10:18
  #41
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Så H.M.Fs låt handlar just det här fallet? Bandet har ju gjort några låtar om "svensk true crime" som bonusspåret på skivan Who Cares, där låten om diskotekbranden i Göteborg 1998.

Låten handlar inte enbart om fallet, men det nämns i förbifarten: "64 knivhugg i din kropp..."
Citera
2023-01-30, 14:02
  #42
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Låten handlar inte enbart om fallet, men det nämns i förbifarten: "64 knivhugg i din kropp..."
Okej, intressant.
Citera
2023-01-30, 14:07
  #43
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag passerade mordplatsen för några dagar sedan och noterade då att det ställts ut gravljus på platsen, vilket jag misstänker hade koppling till det här mordet. Är det någon som vet vilket datum Peter Karlsson hade födelsedag? Tänkte om det kanske var i januari och att det var orsaken. Eller så kan det ju vara någon som hört dokumentären och ville hedra honom rent allmänt.

17 februari 1966 - 11 mars 1995.
Citera
2023-02-07, 18:57
  #44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Sjukt att han bor utanför Västerås och lever vidare som om ingenting särskilt hänt… Med fru och barn…

Blandar jag inte helt ihop det så har frun Prideflaggor på sin profilbild?
Citera
2023-02-08, 23:45
  #45
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Blandar jag inte helt ihop det så har frun Prideflaggor på sin profilbild?
Sjukt märkligt…
Citera
2023-02-19, 16:48
  #46
Medlem
Brutalt och hänsynslöst mord.

Någonting är allvarligt fel när en mördare får några ynka år i fängelset, kommer ut och har idag bolån, bil och fru när han stuckit ihjäl en annan människa med 64 knivhugg.

Internet never forgets
Citera
2023-03-06, 21:37
  #47
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Försvarar inte brottet,det var avskyvärt. Men varför skulle klubbarna du nämner agera mot någon som mördat en homosexuell man,allra helst någon som ganska framfusigt raggat på heterosexuella när han blev packad. Jag har inget emot homosexuella men i den kriminella världen står de inte högt i kurs. Jag förstår Peters jobbiga situation och att han uppenbart sökte kärlek men det var väldigt oförsiktigt gjort,det var en annan tid än nu. Det finns fortfarande ett hat hos många mot sexuellt avvikande men inte längre lika utbrett som tidigare,på 90-talet såg jag ofta folk få spö pga anklagelser om att de var homo eller hade raggat på fel person(inbillat eller verkligt).

Varifrån har du fått informationen att han skulle ha raggat framfusigt? Enligt p3-dokumentärer var han snarare extremt försiktig och respektfull.
Citera
2023-03-07, 11:31
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamford
Så jävla komiskt att hans fru och barn står med prideflaggor och målade i ansiktet när han hatar homosexuella

Länk?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback