Citat:
Ursprungligen postat av
spyvingen
Vi håller på att gå igenom an skilsmässa och jag boor inte hemma. Vi har två barn och bostadsrätt gemensamt.
Det jag är nyfiken på är vad jag ska betala för räkningar och hur stor del av dom om jag inte bor i hemmet.
(detta är givetvis temporär lösning tills hon flyttar ut och vi kan sälja)
Lån är jag ju med på att jag ska betala 50% men hur är det med avgift till förening, el, bredband, hemförsäkring med mera?
Jag vill inte veta vad ni tycker är rimligt jag vill veta vad jag är skyldig att betala enligt lag.
På pappret är vi fortfarande gifta och har nu prövotid på 6 månader (eftersom vi har barn ihop så går inte skilsmässan igenom direkt)
Tack på förhand alla läsare

Det bästa hade varit om ni båda kunde komma överens om vad som är rimligt men kan förstå att det kanske inte är det lättaste i denna situationen som ni befinner i just nu.
Hur det än må vara så får man bita ihop för barnens skull. Sen beror det på hur er ekonomiska situation ser ut just i dagsläget hur ni ska dela på räkningarna?
Tjänar du mer en vad din fru gör eller tvärtom?
Kanske hon går hemma med föräldrar penning? Försök att sätta er ner och prata igenom detta och försök gemensamt komma fram till en lösning som ni båda är överens om tills skilsmässan går igenom. Lycka till.