Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-02-21, 17:17
  #1
Medlem
Hej

Såg ingen tråd om det här mordet, försökte söka ett par gånger.

Dömdes till 8,5 års fängelse

● Den 6 september 2003 mördades 16-åriga Nathalie Rönnqvist i samband med en fest. Kort innan festen hade Nathalie gjort slut med sin 19-årige pojkvän. Han hämtade Nathalie på festen och i ett skogsområde i närheten ströp han Nathalie med sitt skärp och knivhögg henne ett 20-tal gånger.

● Efter mordet sökte 19-åringen upp en kompis och fick hjälp med att gräva ner Nathalies kropp i Hornslandet utanför Hudiksvall. Expojkvännen dömdes till 8,5 års fängelse för mord, brott mot griftefriden och dopningsbrott eftersom han missbrukat anabola steroider. Kompisen dömdes till 1,5 års fängelse för grovt skyddande av brottsling och brott mot griftefriden.

Vill rekommendera FUP:en då den är ganska lättläst (inget gore): https://www.docdroid.net/DDoC6Dn/fup-pdf
Citera
2021-02-21, 18:13
  #2
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag minns det där fallet hyggligt väl.

Jag sökte via ratsit var mördaren bör, jag hittar honom inte.

Bytt namn? Död? Flyttat utomlands?
Citera
2021-02-21, 18:16
  #3
Medlem
Tiness avatar
Aset har skyddad identitet.
Citera
2021-02-21, 18:24
  #4
Medlem
Torde ju finnas folk som vet vart det här kräket tagit vägen?
Citera
2021-02-21, 18:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag minns det där fallet hyggligt väl.

Jag sökte via ratsit var mördaren bör, jag hittar honom inte.

Bytt namn? Död? Flyttat utomlands?

Bytt namn, personnumret leder till en Z*bastian Å*e Karlsso*. Folkbokföringsadress saknas.

Edit: "registrerades som utvandrad 2018-04-07 och hans hemkommun var då Höganäs"

Citat:
Ursprungligen postat av Tines
Aset har skyddad identitet.

Nej, se ovan.
__________________
Senast redigerad av Allo-SCT 2021-02-21 kl. 18:30.
Citera
2021-02-21, 18:36
  #6
Medlem
Basns avatar
Detta fallet minns jag väl. Om jag har förstått det rätt så är mördaren ute sedan MÅNGA år och har bosatt sig längre söderut.

Sveriges radio gjorde även en dokumentär om detta ganska nyligen, med fokus på att Nathalies föräldrar förlät gärningsmännen för att själva kunna gå vidare med sina liv.
__________________
Senast redigerad av Basn 2021-02-21 kl. 18:42.
Citera
2022-10-19, 20:44
  #7
Medlem
Någon som vet vart detta as bor idag?
Citera
2022-10-24, 23:32
  #8
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Någon som vet vart detta as bor idag?

Ja väldigt intressant vad han pysslar med idag, hans kompis som var med och begravde offret verkar leva familjeliv nere i Ösmo söder om Stockholm.
Citera
2022-10-25, 09:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Ja väldigt intressant vad han pysslar med idag, hans kompis som var med och begravde offret verkar leva familjeliv nere i Ösmo söder om Stockholm.

Vad hette den killen? Fick han nytt namn med?
Citera
2022-10-25, 09:31
  #10
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad hette den killen? Fick han nytt namn med?

Han har samma namn som vid brottstillfället.

Rekommenderar att lyssna på avsnittet med Nathalie’s mamma när hon förlåter honom, rätt gripande och väldigt starkt av henne och jag måste säga modigt av honom.
Citera
2022-12-12, 20:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Han har samma namn som vid brottstillfället.

Rekommenderar att lyssna på avsnittet med Nathalie’s mamma när hon förlåter honom, rätt gripande och väldigt starkt av henne och jag måste säga modigt av honom.

Kan du länka radiodokumentären?
Citera
2022-12-13, 23:15
  #12
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Kan du länka radiodokumentären?

Absolut, https://sverigesradio.se/avsnitt/1571508
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback