Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-14, 23:47
  #3493
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Du den uträkningen som visar att FED funds rate nu prisar in två höjningar på 0,75% vill jag gärna se. 30 Day Fed Funds står på 96.675 och prisar inte in ett skit som jag ser det.
FED funds rate futures är heller inget som är skrivet i sten, kan båda skjuta över och under.
Tänk om det vore så enkelt att i förväg veta exakt vad FED kommer göra. Hade Powell varit kompetent hade han jagat ikapp 2 year yield illa kvickt, nu ligger han galet långt efter.
Tja, t ex här: https://www.cmegroup.com/trading/int...n-to-fomc.html
Baseras på FED fund futures.
Först i morn, sedan 27 Juli.

Senaste CPI-siffran ändrade marknadens förväntningar ganska mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Saknar den gamla funktionen...
(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.
Ignorance is bliss sägs det ju. Och här är en som inte har någon annan högre önskan.

(jnilsson har alltid haft issues med fakta).
__________________
Senast redigerad av liksom-fb 2022-06-14 kl. 23:49.
Citera
2022-06-15, 01:04
  #3494
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Ignorance is bliss sägs det ju. Och här är en som inte har någon annan högre önskan.

(jnilsson har alltid haft issues med fakta).
Kan inte du bara försvinna med dina "fakta" (läs: interplanetariska perspektiv), som:
Uppgångar i svenska bostadspriser motsvarar bara standardförbättringar.
Centralbanker kan inte skapa pengar.
Subventionerad vindkraft är marknadens val.

Detta är en tradingavdelning av flashback och du har nada här att göra.
Citera
2022-06-15, 03:05
  #3495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Kan inte du bara försvinna med dina "fakta" (läs: interplanetariska perspektiv), som:
Uppgångar i svenska bostadspriser motsvarar bara standardförbättringar.
Centralbanker kan inte skapa pengar.
Subventionerad vindkraft är marknadens val.

Detta är en tradingavdelning av flashback och du har nada här att göra.

Sry, jag lägger mig i men moderator har klippt en mycket bra tråd ang Sveriges inflation p ga att det finns många befintliga trådar och sökfunktionen ska användas och då visar det sig att det inte finns riktigt relevanta trådar att starta om i. Liksom denna där handel med råvaror disskuteras. Finns en tråd Sveriges inflation men kommentarer från klippt tråd går inte att applicera där så du kan få många liknande kommentarer att reagera på, just saying.
Citera
2022-06-15, 12:05
  #3496
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Kan inte du bara försvinna med dina "fakta" (läs: interplanetariska perspektiv), som:
Uppgångar i svenska bostadspriser motsvarar bara standardförbättringar.
Centralbanker kan inte skapa pengar.
Subventionerad vindkraft är marknadens val.

Detta är en tradingavdelning av flashback och du har nada här att göra.

Glöm inte ditt eget råd: mata inte trollet

Fyller på med ett till: dumhet går inte att bota, om du försöker kommer det att sluta med att du sänker dig till hans nivå och där vinner han genom sin erfarenhet
Citera
2022-06-15, 12:44
  #3497
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Tja, t ex här: https://www.cmegroup.com/trading/int...n-to-fomc.html
Baseras på FED fund futures.
Först i morn, sedan 27 Juli.

Senaste CPI-siffran ändrade marknadens förväntningar ganska mycket.


Ignorance is bliss sägs det ju. Och här är en som inte har någon annan högre önskan.

(jnilsson har alltid haft issues med fakta).

Yes, läste på imorse och det publiceras även artiklar om 0,75%, så känns som att manegen är krattad för att köra 0,75% nu. Samt div tyckare har yttrat sig väl säkert om 0,75%. Conspiracies, conspiracies. Jag lämnade lite björnar för detta scenario men vågar inte ligga tyngre mot björnsidan efter senaste tidens ras om vi får en uppstuds.
Skriv vad/hur/innehav du handlar, det blir intressantare då med skin in the game!

Edit: Smidig sida:
https://www.atlantafed.org/cenfis/ma...bility-tracker
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-06-15 kl. 13:05.
Citera
2022-06-15, 17:46
  #3498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yes, läste på imorse och det publiceras även artiklar om 0,75%, så känns som att manegen är krattad för att köra 0,75% nu. Samt div tyckare har yttrat sig väl säkert om 0,75%. Conspiracies, conspiracies. Jag lämnade lite björnar för detta scenario men vågar inte ligga tyngre mot björnsidan efter senaste tidens ras om vi får en uppstuds.
Skriv vad/hur/innehav du handlar, det blir intressantare då med skin in the game!

Edit: Smidig sida:
https://www.atlantafed.org/cenfis/ma...bility-tracker

Läste någonstans att en höjning med 1% ger dom samma ökning i räntekostnader som deras försvarsbudget, jag tror dom kommer höja inflationsmålet som lösning. Jag ligger lång uran,guld,silver,metaller
Citera
2022-06-15, 17:56
  #3499
Medlem
bajssprutans avatar
Jag tycker det är rätt kul att ha en livs levande kontraindikator helt gratis utan att behöva besöka andra forumdelar.
Man behöver ju inte svara eller ens läsa så brukar jobbiga folk tröttna.

Det är vad det är, yttrandefrihet på riktigt. Själv gillar jag att läsa ordsalladen, learn what makes ´em tick.
Jag peämmar lite med Gogge om det svider för mkt i hjärnan av att ha läst det så det löser sig.

Placerapodden med titeln "GÖKUNGARNAS RISKKAPITALISM PÅ ELSKOTER MOT RUINENS BRANT? (Direkt)"
Som länkar Kinnevik och VNV global ska bli intressant att höra på.

Gällande gas och ineffektiv marknad vill jag anmärka på att Golar LNG gick ner rejält häromdan när den där LNG-terminalen i Texas gick åt helvete. På grund av ETF-er, alltså fonder som klumpar ihop gasbolag gick de ner tillsammans med de andra trots att det är superbra för Hilli som ligger utanför kamerun och säljer gas till ännu högre priser efter det small i Texas. Alltså var det ett köpläge.
Priset gick upp i europa medan det gick ner i US pga att mindre kan exporteras. Nu är terminalen out of order tills slutet av 2022, och delar av flödena nordstream 1 har stängts ner pga att en turbin är kvar i Kanada pga sanktioner.
Nog knullar sanktionerna ryssarnas industri eftersom de inte har kompetensen. Men det är ett dubbeleggat svärd.
Olje- och gasproduktionen lär minska över tid i ryssland när drill-gang gjort totalexit.
Lite som Venezuela när det började osa röd katt och investeringarna uteblev.

Europa ligger pyrt till. Var det Sydamerika vi siktade på ? Hört att köttet ska vara bra och kolan hyfsad i Uruguay.
Citera
2022-06-15, 19:57
  #3500
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag tycker det är rätt kul att ha en livs levande kontraindikator helt gratis utan att behöva besöka andra forumdelar.
Man behöver ju inte svara eller ens läsa så brukar jobbiga folk tröttna.

Det är vad det är, yttrandefrihet på riktigt. Själv gillar jag att läsa ordsalladen, learn what makes ´em tick.
Jag peämmar lite med Gogge om det svider för mkt i hjärnan av att ha läst det så det löser sig.

Placerapodden med titeln "GÖKUNGARNAS RISKKAPITALISM PÅ ELSKOTER MOT RUINENS BRANT? (Direkt)"
Som länkar Kinnevik och VNV global ska bli intressant att höra på.

Gällande gas och ineffektiv marknad vill jag anmärka på att Golar LNG gick ner rejält häromdan när den där LNG-terminalen i Texas gick åt helvete. På grund av ETF-er, alltså fonder som klumpar ihop gasbolag gick de ner tillsammans med de andra trots att det är superbra för Hilli som ligger utanför kamerun och säljer gas till ännu högre priser efter det small i Texas. Alltså var det ett köpläge.
Priset gick upp i europa medan det gick ner i US pga att mindre kan exporteras. Nu är terminalen out of order tills slutet av 2022, och delar av flödena nordstream 1 har stängts ner pga att en turbin är kvar i Kanada pga sanktioner.
Nog knullar sanktionerna ryssarnas industri eftersom de inte har kompetensen. Men det är ett dubbeleggat svärd.
Olje- och gasproduktionen lär minska över tid i ryssland när drill-gang gjort totalexit.
Lite som Venezuela när det började osa röd katt och investeringarna uteblev.

Europa ligger pyrt till. Var det Sydamerika vi siktade på ? Hört att köttet ska vara bra och kolan hyfsad i Uruguay.

Skulle vilja säga att Argentina har riktigt bra kött, men har å andra sidan inte prövat Uruguays. Jag har roterat i princip alla mina Nordamerikanska oljebolag till de som håller till i Sydamerika och Afrika. Litar inte ett skvatt på västs woke-politiker.
Enda som jag på rak arm jag kommer ihåg att jag har kvar är Surge, även om det kanske är ngt till

Bidens gaggande blir inte bättre i skriven form heller, gubben som säkert är en smula dement, verkar inte ha rådgivare med minne heller, herregud vilken shit-show. Orkar inte länka, men de flesta som följer olje-twit har väl sett tomterierna

Afrika och Sydamerika, där kommer i alla fall inte ESG eller woke vara problem, krigsrisk och andra kommunism finns alltid som riskfaktor, men tror ändå den risken är mindre
Citera
2022-06-15, 20:03
  #3501
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yes, läste på imorse och det publiceras även artiklar om 0,75%, så känns som att manegen är krattad för att köra 0,75% nu. Samt div tyckare har yttrat sig väl säkert om 0,75%. Conspiracies, conspiracies. Jag lämnade lite björnar för detta scenario men vågar inte ligga tyngre mot björnsidan efter senaste tidens ras om vi får en uppstuds.
Skriv vad/hur/innehav du handlar, det blir intressantare då med skin in the game!

Edit: Smidig sida:
https://www.atlantafed.org/cenfis/ma...bility-tracker
Inte många minuter kvar nu. Men jag skulle nog säga att det är oklart var index tar vägen. Vid 0,75% höjning. Jag tycker jag varit med om alla varianterna vid det här laget.

Jag har legat med spxputs. Men gick ur en del igår innan close. Givet att vi ligger nere vid en kanalbotten så tänker jag mig en rekyl upp. En tid. Någon vecka iaf.
Sedan finns det en sannolikhet att vi rinner utmed kanalbotten. Sådant har hänt. Men jag tror mer på rekyl upp.
(Nej, vi har inte sett botten än).
Citera
2022-06-15, 20:11
  #3502
Medlem
Smutzs avatar
75 bajsis pojnts minsann enligt golare. FED spelar Allan och plockar fram den breda pungen.

Jag är lite intresserad av vad våra nya härskare på ECB kommer göra när de blir deras tur. Om de bara leker följa John efter jänkarna ska jag nog söka jobb hos dem, verkar bekvämt och bra.
__________________
Senast redigerad av Smutz 2022-06-15 kl. 20:14.
Citera
2022-06-15, 20:31
  #3503
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
75 bajsis pojnts minsann enligt golare. FED spelar Allan och plockar fram den breda pungen.

Jag är lite intresserad av vad våra nya härskare på ECB kommer göra när de blir deras tur. Om de bara leker följa John efter jänkarna ska jag nog söka jobb hos dem, verkar bekvämt och bra.
Ja, 0.75% som väntat. Och man säger att man skall öka takten. Det talar för fortsatt nedgång.
Men samtidigt säger man CPI 2.6 2023. Och då kan en del tänka att bredden på räntespiken är så smal att det gör inget. Det blir då lite bullish.

Och så säger man arbetslöshet 3.9% 2023. Man drömmer om någon mjuklandning. Men om inte arbetslösheten drar iväg så ser jag att dom får lite svårare med att få ned inflationen.
Lite motsägelsefullt det där. Men så fladdrar ju index också.

Och blir det en hårdare landning så faller ju råvarorna också.

---
ECB har inte höjt något och berättade idag att man tänker vidta åtgärder mot den onda marknaden som driver upp räntorna i Italien.
Något för ränte-höken Ingves att ta intryck av.

Och alla som ogillar den onda marknaden, onda banker och onda finansbolag har härmed ECB som sin stora idol.

----------
Efter 30 minuter så kliar sig fortfarande marknaden i skallen.
Citera
2022-06-15, 20:53
  #3504
Medlem
En trippelhöjning kommer nog att tolkas mer positivt än negativt, är min känsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback