Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 21:02
  #2293
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Borde jag inte dippköpt Uran idag? Fick FOMO efter att ha sålt av för någon dag sen och köpte tillbaka

Haha, ovan citeringar är inte precis dippköpare i Uran, snarare Retailinvesterare som dragits med i tidigare reboundrallys i år, köpt skit på toppen och sedan fått den i tvåan. Om det nu blir som de säger imorgon torde breda indexen gå ned, och Uran hitta plustecknet. Men sådär kort strategi är ingen höjdare för blodtrycket. Du tror på Uran och kommer hålla ett tag antar jag.
Skulle precis köpa björnar till min favoritslagpåse Nasdaq men stängt för affärer. Irriterande att inte kunna göra affärer från SWE fram tills stängning.
Citera
2022-03-15, 21:25
  #2294
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, ovan citeringar är inte precis dippköpare i Uran, snarare Retailinvesterare som dragits med i tidigare reboundrallys i år, köpt skit på toppen och sedan fått den i tvåan. Om det nu blir som de säger imorgon torde breda indexen gå ned, och Uran hitta plustecknet. Men sådär kort strategi är ingen höjdare för blodtrycket. Du tror på Uran och kommer hålla ett tag antar jag.
Skulle precis köpa björnar till min favoritslagpåse Nasdaq men stängt för affärer. Irriterande att inte kunna göra affärer från SWE fram tills stängning.

Förvisso tror jag på uran, men jag försöker swinga för att ha någon nytta av den otroliga vollan, oftast med blandad framgång.

Jag hoppas på bred nedgång på index imorgon så jag kan restocka lite BE Group, till billig penning
Citera
2022-03-15, 21:29
  #2295
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Förvisso tror jag på uran, men jag försöker swinga för att ha någon nytta av den otroliga vollan, oftast med blandad framgång.

Jag hoppas på bred nedgång på index imorgon så jag kan restocka lite BE Group, till billig penning

Ja, vollan är helt sjuk. Följer också BE Group.
Citera
2022-03-15, 22:12
  #2296
Medlem
Jag har senaste tiden utvecklat ett beroende i form av att köpa fysisk guld. Har handlat guld i över 100k..
Citera
2022-03-15, 23:13
  #2297
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Jag har senaste tiden utvecklat ett beroende i form av att köpa fysisk guld. Har handlat guld i över 100k..

Hur förvarar du guldet?
Citera
2022-03-15, 23:28
  #2298
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hur förvarar du guldet?

Hoppas vid gud att han gräver ner det i trädgården. Finns det bankfack nu eller är det något som försvunnit när allt ska ske digitalt
Citera
2022-03-15, 23:34
  #2299
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Hoppas vid gud att han gräver ner det i trädgården. Finns det bankfack nu eller är det något som försvunnit när allt ska ske digitalt

Ja, nyfiken på lösningen. Ett litet insidertips från någon som säljer, eller att man råkar snacka till någon som i sin tur snackar för mycket, och vips så får man påhälsning av några lirare. Guld är top prio vid inbrott.
Citera
2022-03-15, 23:34
  #2300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hur förvarar du guldet?
Bankfack just nu men det kommer nog försvinna så småningom.
Citera
2022-03-15, 23:34
  #2301
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Bankfack just nu men det kommer nog försvinna så småningom.

Ok, bra. (inte att det kommer försvinna alltså, ja du fattar).
Citera
2022-03-16, 11:12
  #2302
Medlem
MrLevaLivets avatar
Aha! Så nu är det Kina som skall köra stimulanspaket och marknaden får råbånge!

Men hallå, vi har redan en skenande inflation, och allvarliga supply chain störningar... Mer stimulanser från en global jätte, vad kommer ske då? Troligtvis mer inflation...

https://www.barrons.com/articles/chi...wn-51647010657
Citera
2022-03-16, 11:37
  #2303
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Aha! Så nu är det Kina som skall köra stimulanspaket och marknaden får råbånge!

Men hallå, vi har redan en skenande inflation, och allvarliga supply chain störningar... Mer stimulanser från en global jätte, vad kommer ske då? Troligtvis mer inflation...

https://www.barrons.com/articles/chi...wn-51647010657

Biden signade 1,5 trillioner dollars-paketet häromdagen också. Nu ska pengarna flöda
Borde rimligen betyda att vi i råvaror blir ännu rikare då pengar alltmer tappar sitt värde, men vem vet, det kanske ingen bryr sig om längre. Alla blir miljonärer, hurra

https://www.forbes.com/sites/jonatha...h=541c59282214
Citera
2022-03-16, 11:43
  #2304
Medlem
brolinlevers avatar
Turken i mitt flöde kom det upp att ett geobolag, PGS kanske det hette, eventuellt ska vara med på ett projekt om carbon-storage. Om det blir av måste det vara en jätteintäkt, vad jag har i minne när jag senast läste om carbon storage så var de svindyra, typ någon miljard.

Nu var det inte garanterade att det skulle bli något bygge, antar att de vill ha bidrag för att bygga skiten, men vad tror du om det, kan det vara värt att frontrunna och köpa in sig eller är det bara ett fantasiprojekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback