Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluseaty
Tråkigt att de tagit bort stöd för ultrawide samt super ultrawide, det såg fantastiskt ut i alphan. Spelet renderas fortfarande i full storlek men black bars läggs till, muspekaren låser sig inte heller till det synliga spelområdet.
Exempel

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men suck.. fan va värdelöst

Är det inte för att man inte ska få ett övertag om man ser dubbelt så långt som alla andra...? Fiender står väl rätt stilla idle på längre avstånd än som visas normalt så det skulle väl se konstigt ut.
Citera
2021-08-18, 17:38
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Ser inte att det här går att förhandsboka på någon spelbutiksida, kommer det bara släppas online eller kommer det så småningom till spelbutikerna?
Det kommer bara vara en digital lansering. Inga andra alternativ. Förboka gör du på blizzards egna sidor.
https://diablo2.blizzard.com/en-us/
Citera
2021-08-20, 12:14
Medlem
Opilus5500s avatar
Såg just nu att blizzard bekräftat att speciella Ladder sakerna kommer kunna skapas i non-ladder / singelplay också vilket välkomnas )
Citera
2021-08-20, 12:50
Medlem
Hoppas verkligen detta blir bra, originalet håller ju än idag även om det känns lite old school. Har inga större förhoppningar på D4 efter den i mitt tycke mediokra och fula D3 med simplifierad karaktärsutveckling... återstår även att se om skitstormen på Blizzard påverkar D4 om viktig personal får kicken pga olämpligt beteende.
Citera
2021-08-21, 11:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Testade betan och körde igenom Act 1, tyckte det var bra känsla men det var väldigt mycket lagg/desync för mig om det är någon som minns hur PoE var i början. Helt klart godkänt, men osäker om det är värt 40 euro då jag redan har originalet.

Är det några förbättringar de gjort i själva spelet? Eller är allt precis som i originalet?

För er som inte har betan nu så tror jag det ska vara en öppen beta på fredag och under helgen.

Dem har gjort saker till det bättre lite här och var och särskilt med chatt funktionen, som var riktigt krånglig i den tidigare versionen. Det är välkommet med nya chatten som gör att det går smidare chatta med folk både med ens vänner och dem vi lär känna under vår spelresa i d2 =).
Menyerna i lobbyn har också fått sig en boost i förbättring vilket välkommans och i den funktionen i att skapa games är omgjord och är mer effektiv, och sökfunktionen i games rejält lyft.
Act2 medhjälpare har dem lagt in så att vi ser vilka auror dem har, istället sitta läsa på arreat summit vem som har dessa auror.
Själva menyn med ens attribut så finns funktion avancerad stats där ser vi exakt vad föremålens olika bonusar hjälper oss med =). Den här funktionen kommer bli awesome för både end gaming och pvp .
Shared stash är absolute bästa lagt in i spelet, så skönt med utrymme men också transportera prylar mellans ens figurer.
Det finns säkert ännu flera saker som jag inte nämnt ovan som förändrad. Jag tycker hittills att de bra förändringar och saker som inte stör D2 classic känslan i spelet som lätt kan bli när kommer till remasterd spel. Jag upplever också desync problem även i öppna betan hoppas de fixar det till releasen.
Senast redigerad av Opilus5500 2021-08-21 kl. 11:53.
Citera
2021-08-22, 18:10
Medlem
VelvetThornss avatar
Lord of Destruction har man ju varvat dussintals gånger samt kört en massa Baalruns och grejer back in the day. Det känns inte speciellt lockande att lägga 400 spänn på att spela en gång till, även om det är lite bättre grafik och QoL. Originalet håller fortfarande även om det är lite stelt med dagens mått. Sen vill man ju inte ge Blizzard mer pengar med tanke på hur ruttet de har betett sig de senaste 10 åren.
Citera
2021-08-22, 19:15
Medlem
Den stora utmaningen för egen del är att jag inte är riktigt säker på att jag vill återgå till "vanilla" Diablo II (+ LoD) med (klart) bättre grafik när Median XL-modden är så jäkla mycket bättre.

Det är osannolikt att så sker, men om Median kommer till Diablo II Resurrected lär det bli ett köp, likaså om det kommer någon riktigt bra Tolkien-mod eller Wizarding World-mod (dvs. Harry Potter).
I övrigt, meh.
Jag är helt klart mer taggad på Median XL 2.0-släppet till helgen.
Citera
2021-08-23, 13:44
Medlem
Spelade nu klart betan. Riktigt kul är det! Spelade aldrig diablo 2 back in the days men gillar spelet än så länge!
Citera
2021-08-23, 14:23
Moderator
^Eazs avatar
Lirat en del och det känns meh.

Tror det är nostalgikänsla som gjort att man saknat det, men så börjar man lira och inser alla saker som man störde sig på då och som man stör sig på nu (bära med sig ident scrolls, allt tar en djävla massa plats i inventory, allt känns långsamt).

Nah, trodde jag skulle gilla det, men inser att det enda man saknat är känslan av att spela det på den gamla goda tiden.
Citera
2021-08-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Tror det är nostalgikänsla som gjort att man saknat det, men så börjar man lira och inser alla saker som man störde sig på då och som man stör sig på nu (bära med sig ident scrolls, allt tar en djävla massa plats i inventory, allt känns långsamt).

Nah, trodde jag skulle gilla det, men inser att det enda man saknat är känslan av att spela det på den gamla goda tiden.
Håller med om platsen i inventory. Var smått irriterande
Citera
2021-08-24, 09:06
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Allt sparande i två olika scrolls böcker tycker jag inte tar så mycket plats? Allt på normal som droppas ( act 1) är bara skräp, men klart vill springa samla allting, och identifiera då tar massa tid och plats 😂.
Det jag hoppas på är blizzard fixar alla buggar för de är jag störde mig mest på i betan. När blizzard avslöjade att alla begränsande Ladder items kommer finnas i non-Ladder så finns ingen mening med spela Ladder. Hoppas på någonting nytt typ Runewords / end gaming maps i Ladder.
Senast redigerad av Opilus5500 2021-08-24 kl. 09:15.
Citera
2021-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
När blizzard avslöjade att alla begränsande Ladder items kommer finnas i non-Ladder så finns ingen mening med spela Ladder. Hoppas på någonting nytt typ Runewords / end gaming maps i Ladder.
Känns som att färsk ekonomi är största anledningen till ladder.

Spelade du någonsin ladder i d2 utan bot? Vill minnas att det är näst intill omöjligt att få nog många HR för en Enigma eller dylikt om man inte lägger 60h+ per vecka på MF. Personligen är jag glad att det läggs till i NL, ladder seasons är på tok för kortvariga för oss casual spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in