2021-02-17, 16:08
Medlem
Nu var ju inte problemet ölflaskan, Ralf är väl ett fyllo och det kan väl förväntas sånt händer då. Oavsett var det ju avklarat efter dom och ursäkt. Problemet var väl snarare att de häcklade brottet efteråt med tröjorna vilket man kan förmoda gjordes i sinnesfullt tillstånd. Tycker det är illa men uppståndelsen kring allt har man svårt att förstå dock.

Enda anledningen det snackas om på flashback är för det framkom i aftonbladet och de ska uppträda på melodifestivalen. Säger mer om FB än något annat. Finns väl inte en hårdrockare här inne.
Citera
2021-02-17, 16:08
Medlem
BewilderedHulders avatar
Härstammar bandet från arabvärlden?
Var dom på tafsgrejen i Köln också?
Citera
2021-02-17, 16:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vet inte hur många gånger det "tappats" en skruvmejsel eller liten skiftnyckel i röv-decoltaget på någon kille med gällivarehäng, när man varit i någon verkstad & meckat. Jag har själv råkat ut för det. Först nu förstår jag att jag egentligen blivit djupt kränkt & fått men för livet.

Mitt råd är som alltid: Ta er samman, håll käften & jobba istället.

Prexis. Misstänker att förmågan att skratta åt sig själv är på tillbakagång. Araben vann.
Citera
2021-02-17, 16:11
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger det "tappats" en skruvmejsel eller liten skiftnyckel i röv-decoltaget på någon kille med gällivarehäng, när man varit i någon verkstad & meckat. Jag har själv råkat ut för det. Först nu förstår jag att jag egentligen blivit djupt kränkt & fått men för livet.

Mitt råd är som alltid: Ta er samman, håll käften & jobba istället.
Och hur många gånger tror du kvinnor haft diverse föremål mellan brösten placerade där utav någon annan... och hur många av dessa kvinnor har blivit kränkta. Det är givetvis en försvinnande liten mängd människor som blir kränkta vid sexuella handlingar jämfört med antalet sexuella handlingar som utförs i samtycke.

Han är ju ff dömd. Det återstår väl endast nu att dumförklara rätten som dömt honom felaktigt. *ironi

Edit. Och med det menar jag inte att när någon "råkat tappa en skruvmejsel mellan skinkorna på en annan karl" skulle samtycka till något sexuellt. Det är givetvis inte så enkelt att man bara "råkar" eller alltid eller aldrig blir kränkt vid sexuella handlingar. Det är helhetsbilden av hela förloppet som avgör vad som är/blir kränkande. Vi har inte hela bilden men rätten dömde det som en kränkning.
Senast redigerad av lacrima 2021-02-17 kl. 16:16.
Citera
2021-02-17, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Och hur många gånger tror du kvinnor haft diverse föremål mellan brösten placerade där utav någon annan... och hur många av dessa kvinnor har blivit kränkta. Det är givetvis en försvinnande liten mängd människor som blir kränkta vid sexuella handlingar jämfört med antalet sexuella handlingar som utförs i samtycke.

Han är ju ff dömd. Det återstår väl endast nu att dumförklara rätten som dömt honom felaktigt. *ironi
Tror du jag samtyckte när Roffe släppte en femmans nyckel i kallingarna på mig?
Citera
2021-02-17, 16:17
Medlem
Citat:
Tror du jag samtyckte när Roffe släppte en femmans nyckel i kallingarna på mig?
Ingen aning. Se min edit.

Jag argumenterar om sakfrågan, inte om dig personligen.
Citera
2021-02-17, 16:18
Medlem
Tror nog hon skall vara glad att kunna ha en öl mellan brösten för om några år sitter naveln mellan brösten och DÅ är det inte lika kul...
Citera
2021-02-17, 16:22
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Att placera en ölflaska mellan skinkorna betyder inte heller att du behöver uppsöka vård eller fått men för livet men det kan väl vara jävligt otrevligt för det? Om du inte tycker det - låt Ralf gör det på dig då!

Fast det är inte jämförbart. Du överdriver.
Citera
2021-02-17, 16:23
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Edit. Och med det menar jag inte att när någon "råkat tappa en skruvmejsel mellan skinkorna på en annan karl" skulle samtycka till något sexuellt. Det är givetvis inte så enkelt att man bara "råkar" eller alltid eller aldrig blir kränkt vid sexuella handlingar. Det är helhetsbilden av hela förloppet som avgör vad som är/blir kränkande. Vi har inte hela bilden men rätten dömde det som en kränkning.

I Sverige så blir man ofta dömd för dumheter. Bland annat för sådant här och HMF.
Citera
2021-02-17, 16:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Prexis. Misstänker att förmågan att skratta åt sig själv är på tillbakagång. Araben vann.
Om någon trycker ner en skruvmejsel i din rövspringa och garvar så är det inte åt sig själv - det är åt dig.
Senast redigerad av micro113 2021-02-17 kl. 16:29.
Citera
2021-02-17, 16:26
Medlem
Alltså piiinsamt det är ju det som är en av de härliga grejerna med metalheads; typ 100% jag har hängt med är schyssta som aldrig skulle utnyttja en kvinna. Hårdrocksfestivalerna är väl 1 av de få där man i princip aldrig hör talas om våldtäkter?
Man ser ju f.ö hur de sitter och skruvar på sig... piinsamt. De vet att de har gjort fel. De ser ut som mobbare som blir utfrågade av offrets föräldrar.

Sen brukar väl inte hårdrockstjejer vara så noga med sånt, de flesta jag känner är rätt promiskuösa och skulle skratta bort det (och skulle nån försöka dylikt utan tillåtelse hade nog tjejen slagit ölflaskan i huvudet på vederbörande) men iaf, vill hon inte så vill hon inte.

Minns på en av mina första metalkonserter som full o dum 16åring.. däckade i publiken, vaknade av typ 10 svarthåriga metalheads som frågar hur det är och springer efter vatten. Jar aldrig känt mig otrygg på typ sweden rock.

Naaaee dåligt, jävla skitband anyway.
Citera
2021-02-17, 16:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Den här intervjun var extremt cringe att se. Vuxna orakade gubbar som förnederar en kvinna som en bandmedlem redan tidigare är dömd för att ha förnedrat sexuellt.

Skivbolagets representant avbryter intervjun genom att dra igång avståndslarmet.

Sammanfattning av kvinnoförnedringen. Från Aftonbladet

Den utnytjade kvinnan har hört av sig till SVT och varnar för att vara ensam med bandmedlemmarna.

Är det rätt eller fel att Mustasch får vara med i Melodifestivalen?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lla-ofredandet
De borde inte ha fått ställa upp. Allt sammantaget, brottet, hanteringen med T-shirtsen samt hur de bemöter frågor om det, borde diskvalificera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in