Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-15, 22:33
  #1
Medlem
Jag fick en idé under min trip på svamp idag, nämligen att när vi har svaret på vad medvetandet är så har vi även automatiskt svaret på vad som sker när vi dör.

vad har ni för tankar om detta och stämmer min teori?
__________________
Senast redigerad av flaskans 2021-02-15 kl. 22:35.
Citera
2021-02-15, 22:39
  #2
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Ja detta hänger ihop nog. Fin upplysning du fått.
Citera
2021-02-16, 01:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Ja detta hänger ihop nog. Fin upplysning du fått.

detta hänger nog ihop.. sorry!!
Citera
2021-02-16, 01:51
  #4
Avstängd
F.Hansens avatar
Personligen tror jag medvetandet är en existens, i likhet med rum, tid, men är inget av dessa utan en sammanlänkad sida av dessa i en större helhet.

Personligen tror jag vidare att mevetandedimensionen är som olika teleskop ut i övrig existens genom organiska organismer igenom deras nervsystem. När dessa dör skärs medvetandets observerande ut genom den organismen av och egentligen har medvetandet inte dött utan den arean av fokus kan tillägnas andra organismer.
Det som jag talar om är alltså ett universiellt medvetande och inte bara ett ”ointelligent” naturfenomen. Det innebär att upplevelsen och känslan av t ex en människa som dött lever vidare i dess medvetande. Som att du drömmer om en karaktär du aldrig träffat irl, men det är ditt medvetande som simulerar den del av dig själv som är denne.

Men frågan är, vad tror du själv?
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2021-02-16 kl. 02:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback