Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-13, 17:55
  #1
Avstängd
Jossisens avatar
hej asså går de bli full på sånna där lös vikts likör godisar?? vi ska ha fest o tänkte köpa sånna godisar om ni tror de funkar? 😂 å hur många tror ni man måste äta för å bli full?
Citera
2021-02-13, 18:09
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jossisen
hej asså går de bli full på sånna där lös vikts likör godisar?? vi ska ha fest o tänkte köpa sånna godisar om ni tror de funkar? 😂 å hur många tror ni man måste äta för å bli full?

Nej, det kommer inte att påverka mer än en påse bilar.

Matkoma har testat det:

https://youtu.be/Dq7Px3aPIcM
Citera
2021-02-13, 18:28
  #3
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Är det ens alkohol i dem och hur många cl är det i en påse?

Blir nog både dyrt och svårt att lyckas.
Citera
2021-02-13, 18:40
  #4
Medlem
Minns när man var 12 och skrev liknande trådar här på Flashback. Men, nej ni kommer inte kunna bli fulla. Stjäl alkohol av era föräldrar istället, eller så snattar ni några 6-pack 3.5or på närmsta matvaruaffär.
Citera
2021-02-13, 20:09
  #5
Medlem
GeleZachas avatar
I teorin ja, i praktiken nej. Man skulle faktiskt dö av allt socker innan man blev full på dem. Minns dock att jag gick i liknande tankar när jag var 11-12 bast, det var tider det...
Citera
2021-02-13, 22:17
  #6
Medlem
Dimpens avatar
Likörgodis heter det. Inte likör godis....
Citera
2021-02-13, 22:19
  #7
Medlem
GeleZachas avatar
Juste, kom på en sak till. Eftersom ni förmodligen är under 18 så köp lättöl på under 2,25 %. Ingen åldersgräns, och bälgar ni i er ganska många under kort tid blir ni nog lite småpackade, minns att jag kunde bli det i yngre tonåren
Citera
2021-02-22, 12:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Juste, kom på en sak till. Eftersom ni förmodligen är under 18 så köp lättöl på under 2,25 %. Ingen åldersgräns, och bälgar ni i er ganska många under kort tid blir ni nog lite småpackade, minns att jag kunde bli det i yngre tonåren

Ja. Stalltipset är att dricka på tom mage, då går det snabbare.
Eller om man då får tag i en slurk av något starkare. Drick på tom mage, så verkar det genast och hyfsat kraftigt.


Ps. Av samma anledning funkar inte likörgodis. Även om ni rent teoretiskt kanske får i er tillräckligt mycket för att ni skall känna att nu är ni litegrann påverkade.
Men det myckna godis; socker och choklad gör att verkan känns mindre och tar längre tid.
Men kanske om ni bara öppnar och slurpar i er? Njae. Det är ändå mycket socker däri.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback