Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-22, 16:59
  #1
Avstängd
basket22s avatar
jag har ätit imovane dagligen i ett års tid för ca fem år sen och hade inga problem att sluta. Nu skulle jag vilja ha imovane igen för att ha kul med. Men min läkare vägrar förstås att skriva ut några. Ska man åka till spanien och köpa kanske ? Nån som har erfarenhet av imovane och märkt samma som jag att de inte är så beroendeframkallande som det sägs ?
Citera
2006-05-22, 18:22
  #2
Medlem
GaiNs avatar
Det är från fall-till-fall så att säga. För vissa är det beroendeframkallande, dock inte lika mycket som benzo då det bara går på ena gabareceptorn.

Gå till en annan läkare och visa förpackningen imovane och säg att du vill ha litet mer till behov, fungerar för mig.

Återkommer sedan, det blixtrar och åskar som fan här nu så tar det säkra före det osäkra.
Citera
2006-05-23, 00:13
  #3
Medlem
Doogless avatar
Jag instämmer i att det är olika från fall till fall,fast i mitt fall så har Imovane varit beroendeframkallande. Jag har varit beroende av Imovane i flera perioder och jag har då konsumerat 3-4 st per natt för att kunna sova.

Det ger inte lika fort eller lika starkt beroende som Stilnoct,vilket jag också har haft perioder av där jag har varit beroende av det. Då har jag gått på en dos av 5-6 Stilnoct per natt för att kunna sova.

När jag har avbrutit tvärt för att mina tabletter har tagit slut,så har jag fått flera totalt somnlösa nätter i rad,följt av flera mardröms fyllda nätter med orolig sömn och flera uppvaknanden.

Svaret är ja,man kan blir beroende av Imovane,även om det inte är lika starkt som Stilnoct eller riktiga Benzos.

När det gäller frågan i övrigt,så kan man köpa Imovane receptfritt i Spanien,fast där heter det Limovane,men det innehåller Zopiklon precis som vanliga Imovane.
Citera
2006-05-23, 00:50
  #4
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doogles
När det gäller frågan i övrigt,så kan man köpa Imovane receptfritt i Spanien,fast där heter det Limovane,men det innehåller Zopiklon precis som vanliga Imovane.

Vet du vad dom kostar i Spanien? Säljs dom på alla apotek?
Citera
2006-05-23, 00:56
  #5
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
jag har ätit imovane dagligen i ett års tid för ca fem år sen och hade inga problem att sluta. Nu skulle jag vilja ha imovane igen för att ha kul med. Men min läkare vägrar förstås att skriva ut några. Ska man åka till spanien och köpa kanske ? Nån som har erfarenhet av imovane och märkt samma som jag att de inte är så beroendeframkallande som det sägs ?

Jag hade en studie om det där men hittar tyvärr inte länken nu. Hursomhelst är imovane knappt fysiskt beroendeframkallande alls vid jämförelse med riktiga benzo.

Jag rekommenderar dock den som har insomningsproblem att enbart använda den i normala doser till sitt egentliga syfte. För mig har den på så vis varit guld värd under ett par år.

Känner dock en som började med att ta högre doser för att både flumma och sova på. Han har nu fått betydligt högre tolerens, och imovanen funkar därför numer dåligt för honom som insomningsmedel.

Så sumpa inte möjligheten till att ha en bra insomningstablett gnm att använda den i stora doser el på dagtid, är mitt råd.

Edit: Tror att jag hittade länken nu. Det är endera den här eller någon närliggande.

http://www.erowid.org/pharms/zopiclo..._health1.shtml
Citera
2006-05-23, 11:45
  #6
Avstängd
Diazepams avatar
Käkade Imovan dagligen i ca 2 år både medecinsk och för skoj. Dom sista månaderna körde jag på minst 8st 7,5 mg om dagen, bara för att kunna få några timmars sömn.

När sömn mönstret tillslut var så pass fuckat som det var möjligt så la jag av. Hade INGA At- symptom värda att nämnas, iofs käkade jag mina andra benzo samtidigt så....det e kanske därför.

Så personligen skulle jag säga att Imovan inte är något vidare beroendeframkallande (ur det vanliga synsättet). Där imot så blir man "beroende" av den för att sova, villket tillslut leder till jävligt stora doser o sen funkar det inte alls då gäller det att ha gott om back up benzo till hands.
Citera
2006-05-23, 12:48
  #7
Avstängd
sonic_pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Vet du vad dom kostar i Spanien? Säljs dom på alla apotek?
Kostar ca 40 kr /30 st förpackning och de säljs på de flesta apotek...Iallafall i Barcelona när jag var där i fjol
Citera
2006-05-23, 14:09
  #8
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Kostar ca 40 kr /30 st förpackning och de säljs på de flesta apotek...Iallafall i Barcelona när jag var där i fjol

Bra pris!

Vilken styrka?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback