Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-11, 20:41
  #1
Medlem
VPN007s avatar
De senaste 2-3 dagarna har jag noterat ett störande högt pipljud innan varje samtal påbörjas, oavsett om jag är uppringaren eller om jag blir uppringd, detta pipljud är extremt högt och det skär i örat varenda gång.

Det är ett pipljud så fort jag eller någon annan svarar efter uppringt samtal med WhatsApp.
Sedan är det tre pipljud efter avslutat samtal.


Hur blir man av med dessa störande pip?
Citera
2021-02-11, 20:45
  #2
Medlem
Ändra ljudinställningarna
Citera
2021-02-11, 21:10
  #3
Medlem
VPN007s avatar
Det går inte.
Har testat allt, har testat att installera om appen också. Inget funkar. Dessa pip låter knappast som att nån skulle vilja ha det skär i öronen, speciellt det första pipet innan samtal påbörjas.

Ingen annan som fått dessa problem nyligen?

Känns som en bugg
Citera
2021-02-12, 01:59
  #4
Medlem
Buggad 100%. Jobbigt.
Citera
2021-02-16, 21:11
  #5
Medlem
VPN007s avatar
Ingen annan på FB som ringer med WhatsApp och hör det där störande pipet innan samtal påbörjas?

Viber funkar felfritt för mig och även om jag ringer vanligt samtal funkar med utan pip. Så det borde inte vara telefonen i sig som har problemet.

Men om det nu är WhatsApp som det ör fel på då borde ju andra som använder WhatsApp även ha samma problem???

Jag har inga problem att gå över helt till Viber om detta ska fortsätta men problemet är att nästan ingen använder Viber av min bekantskapskrets och att be alla byta till Viber för jag har problem med WhatsApp känns nästan oförskämt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback