Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-15, 17:40
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhoppalla
Jag kände dessa två personer, en mer och den andra mindre. Men att man kan sitta och kasta så mycket skit på 2 döda personer? Hur tänker ni? Ja dom gjorde mycket skit men ingen av dom förtjänade att dö. Tänk om det var era anhöriga skulle ni vilja att människor sitter och skrattar åt dom och hela situationen på internet. Tänk lite för fan


det är bara lite det jag menar. man kan formulera orden för oavsett så vill jag inte att anhöriga ska lida mer just nu. 🌹
Citera
2021-02-15, 17:50
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Fair enough.
Jag har inte skrivit i tråden tidigare, men jag reagerade på ditt sätt att beskriva det hela.



Nej, någonstans finns det en skiljelinjen när det som kunde varit en olycka glider över till att bli en väntad och naturlig konsekvens av det som de inblandade tar sig för.

Tittar vi på de senaste årens uppmärksammade krascher så ser vi gränslöst beteende, brist på konsekvenstänkade, fylla, droger, försök att leva upp till sådant man ser på film eller TV-spel, hänsynslöshet, kriminalitet och NPF-problematik.

På din första post så framstod du som en av alla kvinnliga enablers, en av alla dessa som gör det möjligt för dessa killar och män att fortsätta med sitt asociala beteende genom att ge dem bekräftelse, ett hem, och inte sällan ett personnummer som är okay att fortsätta sina eskapader på när man bränt sitt eget.

Kort sagt: en känsla av att det dom håller på med på något vis ändå är okay - om än i en väldigt liten trång värld, familjen.

Kanske har du mer vett än så, kanske arbetade du på ett projekt att forma om din man och dina barns far till någon att åldras tillsammans med och att lita på. Kanske var du på väg att lyckas, kanske hade bakslaget kommit ändå, längre fram. Kanske, kanske, kanske...

Jag beklagar situationen du är i, men jag är inte redo att kalla det en förlust. Jag har sett så många tjejer ta sig an de farligaste hästarna, dom med det vi andra ser har det som kallas lynnesfel, och jag har sett tjejerna skada sig och ibland gå under på kuppen.

Du har en uppförsbacke framför dig, och jag önskar dig lycka till. Jag ser en risk i att dina barn idoliserar skuggan av sin far och på något sätt försöker bli honom. I närtid eller i framtid. Det är en risk som jag nu, efter din andra post, tror att du kanske är medveten om.

jag förstår hur du tänker...
jag har oxå sett både tjejer och killar råka illa ut för varann.
jag tackar för din omtanke med ditt lycka till mig.
jag är medveten om risker att ha barn i detta samhälle och allt där omkring. Å nej jag är inte som du trodde i första inlägget, jag har mina åsikter och kör mitt race med mina barn för deras bästa mående skull.

Och nej jag säger inte ngt nedkränaknde om dom bara för jag skriver så här!! men jag säger så här... jag tycker inte allt är okej men jag tycker inte allt va okej som skrevs i alla inlägg här heller då oavsett är det anhöriga kvar som lider oavsett om dom var bra eller dåliga människor. 🕯

ett misstag kan kosta många människor sorg, ilska m.m.
åh nej som sagt jag är inte en av alla kvinnliga enablers,
jag är bara jävligt trött på mycket jag tycker är fel i samhället idag. 🌹
Citera
2021-03-15, 15:03
  #123
Medlem
.-.-.s avatar
Utredning klar
Hög hastighet
inga hjälmar
Kört på en sten

https://norran.se/nyheter/artikel/do...omkom/ly19km7l

Dessa herrar lekte verkligen med livet som insats, och det slutade inte lyckligt.
Citera
2021-03-16, 15:15
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Utredning klar
Hög hastighet
inga hjälmar
Kört på en sten

https://norran.se/nyheter/artikel/do...omkom/ly19km7l

Dessa herrar lekte verkligen med livet som insats, och det slutade inte lyckligt.

Va dom utan hjälm?
Enligt polisen var dödsorsaken kraftigt våld mot huvud och kropp. ”Sedan var kölden en bidragande orsak”, säger Rickard Sundberg, förundersökningsledare vid Lyckselepolisen.
Så frågan är om dom va allvarligt/livshotande skadade och sedan frös ihjäl, olyckan skedde troligen fredag kväll men dom upptäcktes först lördag morgon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback