Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-04, 23:18
  #37
Medlem
I det två senaste avsnitten figurerar ju en musiker som tydligen har skriftligt ollningsförbud, är det någon som har koll på vem det kan vara?
Citera
2023-03-01, 13:30
  #38
Medlem
Har lyssnat till och från sedan starten och var till och med prenumerant på cigarrummet ett tag. Tyvärr bjöd Cigarrummet på otroligt tunt material för att vara värt några pengar alls i min mening. Tänker att alla tre har goda kontakter (särskilt Nisse och Johanna?) och möjlighet att få stora namn i Cigarrummet, men tyvärr sträcker de sig inte särskilt långt för att få till gäster. Just nu känns deltagarna som b-laget i AMK-morgon-ankdammen och ger inget incitament till att betala för att lyssna. Bottennoteringen var nog när jag hörde avsnittet med Sandra Ilar, där en av hennes "starkaste" historier var att hennes kille kanske (men med största sannolikhet inte) hade sett Bob Dylan på en tunnelbana. Otroligt svagt content och absolut ingenting som platsar i en premiumpod.

Kanske är det skillnaden på Malmö- respektive Stockholmspoddar, men tycker inte att de har förvaltat sitt premiuminnehåll alls. Jämfört med andra Della-poddar så är en av de stora behållningarna och USP:en med dessa att alla deltagare är med i premiumavsnitten (Stormens utveckling, Della Papa/Herstory). Känns så otroligt slappt att Cigarrummet oftast görs med två av tre stadigvarande medlemmar och dessutom ofta kommer ut sent och oregelbundet. Ett hafsigt intryck helt enkelt.

Själva Kafferepet är ofta trevlig lyssning, men tyvärr för avhängande på de inskickade historiernas kvalitet. I nuläget (och kanske sen poddens begynnelse) är de hela tiden i behov av mer inskickade historier, vilket gör att de inte kan uttrycka att någon historia är dålig. Detta ger ett lismande eller oärligt intryck, då de ibland har släppt igenom historier som är tråkiga eller helt utan slutkläm som de säkert hade kunnat driva med om inflödet hade varit annorlunda.

Behållningen i humorpoddar är ofta ett kul gäng med rolig jargong, vilket Kafferepet verkligen har. Önskar dock att de inte behövde förlita sig lika mycket på historiernas kvalitet utan tog ut svängarna och riffade och skojade mer. Man lyssnar med anledning av Johanna, Nisse och Albin, inte bara för knäppa historier.

Puss Nisse, vet att du läser detta!
Citera
2023-03-26, 12:32
  #39
Medlem
Den om kyrkvaktmästaren som jobbade natt är ju en klassisk rolig historia 🤦🏼‍♀️
Citera
2023-04-02, 18:22
  #40
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illerjuice
Älskar också denna podd, en av de bästa just nu tycker jag. Men jag tycker att de verkar ha en konstig urvalsprocess... Jag har skickat in säkert tio historier, de flesta riktigt knäppa och kul (i alla fall enligt min kompiskrets och andra som jag berättat om dessa olika händelser för), men bara en har kommit med och det var efter att jag verkligen BAD om att få med den och poängterade hur glad jag skulle bli, typ. Jag tycker ofta de har med historier som inte är sådär värst kul, och tänker då på hur många bättre det måste finnas i potten. Någon som varit med om liknande? Inser att det inte är så mycket värt att jag själv påstår att mina historier är roliga, men det är inte så mycket att göra åt...

Gillar denna podd! Men vad konstigt, jag upplever när man lyssnar på dem att det är (för) få som skickar in historier och att de därför ber alla att skicka in. Jag har skickat in en som inte är superkul men tänker att alla kan ju inte vara bäst - men då kommer den kanske inte med då.
Citera
2023-04-19, 11:56
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag tycker detta är en av dom bättre poddarna just nu.
Lite mycket bajshistorier, men på det stora hela är podden riktigt bra.
Albin, Johanna och Nisse gör sej bra ihop också.

Håller med, men fortfarande en riktigt underhållande pod.
Citera
2023-04-23, 17:50
  #42
Medlem
Pungen i bastun är också en välkänd rolig historia. Synd att de läser upp sån skit.
Citera
2023-08-04, 21:56
  #43
Medlem
Blir fan galen över hur mycket reklam det har blivit i podden!
Citera
2023-08-05, 21:59
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-P
Blir fan galen över hur mycket reklam det har blivit i podden!

Ja! Gick precis in här för att se om nån annan reagerat på det. Speciellt tydligt i Brända kakor eftersom de avsnitten är kortare. Halva avsnittet är ju reklam.
Citera
2023-08-07, 11:24
  #45
Medlem
CO2s avatar
Har inte Nisse blivit lite i överkant surkuk, han gnäller på allt.
Förr kom han med bara guld, nästan, men nu är han grinig i podden.
Citera
2023-08-17, 16:42
  #46
Medlem
Pippipipparpippins avatar
I min värld är poddens humornivå en inställningsfråga iaf för mig.
Jag lägger bort tanken på om historierna är sanna till förmån för det eventuella underhållningsvärdet. Det är lite som när man sitter på krogen och byter hjältehistorier med varnda, ibland är det kryddat och så får det ju varar tänker jag.
Jag har insett att jag skrattar bäst åt deras analyser och deras tjöt kring historien.
Men jag njuter gott av det varje gång jag drar på ett avsnitt och nu när det är semester funkar det utmärkt att lyssna om när jag pular i köket eller trädgården.
Citera
2023-10-15, 23:46
  #47
Medlem
Helvete vad mycket reklam de kör med nu. Sju minuters reklam innan avsnitten ens börjar är ju extremt!
Citera
2023-10-15, 23:57
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Helvete vad mycket reklam de kör med nu. Sju minuters reklam innan avsnitten ens börjar är ju extremt!

För att vara två vänsterpartister och en sosse så är dom jävligt mån om reklam och skryter gärna om sin biljettförsäljning.

Dom borde ge biljetterna direkt till staten precis som Lenin hade velat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback