2021-02-05, 15:44
Medlem
Ni som har lån i allmänhet, billån bostadslån, blanco lån etc. Sover ni gott om nätterna? Bara tanken på att ta ett lån får mig att må psykiskt dåligt. Hur tänker ni som har sålt er själ till banken för att bo i ett fint hus eller glida omkring i en fin bil kring detta?
Citera
2021-02-05, 15:49
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Ni som har lån i allmänhet, billån bostadslån, blanco lån etc. Sover ni gott om nätterna? Bara tanken på att ta ett lån får mig att må psykiskt dåligt. Hur tänker ni som har sålt er själ till banken för att bo i ett fint hus eller glida omkring i en fin bil kring detta?
Vissa av dem tror jag motiverar det (för närvarande) att de får ut mer via börsen än det kostar i lån. Andra har helt enkelt inrett fina ekorrhjul som de och partnern springer i för fullt, så vet de så att säga var de hör hemma. Den som inte är satt i skuld är fri, som du.
Citera
2021-02-05, 15:51
Medlem
SittFints avatar
Tog ett bostadslån för att investera på börsen. Känns rätt bra. Tjänar ca 100k om året på det.
Citera
2021-02-05, 15:51
Medlem
Schwimmwestes avatar
Citat:

Vi fungerar alla olika. Jag skulle till exempel inte kunna sova på nätterna om jag inte kunde stava till blancolån.
Citera
2021-02-05, 15:52
Medlem
Citat:

Håller med, har 200k i CSN-lån och det äter fan upp mig inombords, ligger sömnlös ibland över ångesten att ha så mycket pengar i lån.
Citera
2021-02-05, 16:00
Medlem
note-its avatar
Har man inte mycket större ångest om man bor i en hyresrätt och betalar till något bolag då? Pengar man aldrig får igen. Ett bolån ger ju så mycket mer. Bara att kunna välja vart man vill bo och hur liksom. Sen när man säljer går man ju ofta en budpremie man kan göra något kul för.
Citera
2021-02-05, 16:00
Medlem
Har både bolån och studielån.

Sover utmärkt.
Citera
2021-02-05, 16:19
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Har bara bolån och sover alldeles utmärkt.
De är nog lätträknade de som äger sin bostad utan något lån idag.
Citera
2021-02-05, 16:24
Medlem
Tarrous avatar
Har bostadslån, sover utmärkt.
Citera
2021-02-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Håller med, har 200k i CSN-lån och det äter fan upp mig inombords, ligger sömnlös ibland över ångesten att ha så mycket pengar i lån.

Haha, det är inget farligt lån ens
Citera
2021-02-05, 16:29
Medlem
Lån som princip är ingenting jag oroar mig över. Däremot vilken typ av lån, samt lånevillkor.

Att låna pengar till en bil som i regel endast kan sjunka i värde - nja.
Att låna pengar till investeringar som renoveringar i bostadsrätter eller en utbildning - en helt annan sak.
Senast redigerad av nudelfan 2021-02-05 kl. 16:32.
Citera
2021-02-05, 16:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Håller med TS. Obehagligt värre med lån. Tänker inte pensionera mig innan bolånet är helt betalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in