Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-09, 20:57
  #73
Medlem
lakritcs avatar
Trodde aldrig det skulle ske, men klev faktiskt in på Dressman idag och köpte ett par. Satt som en smäck. Har gått igenom de flesta märken som är tillgängliga i Sverige och fått nog. Ser ingen anledning att pröjsa mer än 500 kr för ett par jeans.

Lite imponerad av Acne, och Levis är i grunden stabilt, men utbudet i övrigt är ganska sorgligt.
Citera
2021-08-12, 05:01
  #74
Medlem
Åhleeeeens
Citera
2021-08-12, 09:52
  #75
Medlem
Hr.Rooss avatar
Köper två par svarta Levis 501 vart sjätte-sjunde år cirka, från den webbutik som har dom billigast för tillfället. Sitter bra, och jag vet att passformen sitter bra på min kropp, men får såklart justera midjemåttet mellan köpen.
Citera
2021-08-27, 00:10
  #76
Medlem
Hallonbackens avatar
Är kappahls jeans nåt att ha? Är trött på att lägga runt tusenlappen på jeans.

Har tidigare köpt jeans på främst MQ och tycker att de har varit bra, men lite väl dyra...
Citera
2021-08-28, 11:34
  #77
Medlem
OddDs avatar
Tramarossa är the shit.
Citera
2021-11-09, 17:51
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Tramarossa är the shit.

Håller med, Tramarossa är mina favoritjeans. Iaf när det kommer till jeans med stretch i. Finns några konkurrenter som e bra också, typ PT01/05.
Det beror lite på ålder, är man 30 + som jag så vill man helst inte ha superslim låg gren. Men 20-åriga jag hade nog föredragit ett par PT01 Rock Denim.
Ett märke jag aldrig kommer köp igen är Jacob Cohen. Har säkerligen en del med passform att göra men mina pajade i grenen efter 4 mån (personligt rekord). De känns dessutom tunna och stretchiga. Verkar ha gått inflation i priset med.

På andra spektrat är ju de japanska selvedge-jeansen.
Några av mina favoriter är:
PBJ
Strike Gold
Iron Heart
OrSlow

Rent kvalitetsmässigt så spöar dessa italienska stretchjeans men komfort och passform gör att jag använder Tramarossa oftare än någon av mina japanska
Citera
2021-11-09, 17:53
  #79
Medlem
Nästan uteslutande hos dressman, 500 spänn för jeans som håller 8-10 år går fan inte att slå!

Nödraket är ju Grant jeans när city gross har dem inne, lite tunnare än dressman men håller bra!
Citera
2021-11-09, 20:46
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Nästan uteslutande hos dressman, 500 spänn för jeans som håller 8-10 år går fan inte att slå!

Nödraket är ju Grant jeans när city gross har dem inne, lite tunnare än dressman men håller bra!

Jag köpte 10 stycken par på en rea i somras för 1500-2000. Jag kommer att dö med 5-6 oanvända byxor i garderoben.
Citera
2021-11-09, 21:02
  #81
Medlem
rtyuios avatar
Köpte typ 8 par Jeans när jag var i USA på Lee store där de kostade mellan 20-30$ styck. Lär räcka ett par år. Annars har det varit olika märken/affärer vid behov, men oftast Lee aldrig Levis.
Citera
2021-11-10, 17:33
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Köpte typ 8 par Jeans när jag var i USA på Lee store där de kostade mellan 20-30$ styck. Lär räcka ett par år. Annars har det varit olika märken/affärer vid behov, men oftast Lee aldrig Levis.
Upplever du någon skillnad på de klassiska modellerna av de två? Tycker Levis har blivit tunnare på senare tid, även om det är de "klassiska" jag köper?
Citera
2021-11-10, 18:27
  #83
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Upplever du någon skillnad på de klassiska modellerna av de två? Tycker Levis har blivit tunnare på senare tid, även om det är de "klassiska" jag köper?
Som skrivet ....aldrig ägt ett par Levis (bojkotta judeföretag ) Nä, blev mobbad i högstadiet för att jag inte hade Levis jeans så det höll i sig att jag blev då totalt Anti-Levis.
Mina Jeans/byxor går alltid sönder i skrevet i mellangärdet och ägt Wrangler,, Diesel, Lee med flera okända namn jag knappt minns som haft varierad livslängd där Wrangler gick sönder ganska tidigt och även Diesel. Lee höll sig lite längre upplevde jag och nu har jag nästan bara Lee.
Citera
2021-11-20, 00:07
  #84
Medlem
Alltid kört typ Levis eller Nudie. Sen fick jag ett par Jacob Cohen i present. När man väl provat så är man fast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback