Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-26, 19:43
  #1
Medlem
Vilka örter, tillskott, och mat, bör en kvinna äta, som ska bli gravid, för att så gott det går, öka chanserna för ett friskt foster? (Och för att öka chanserna att bli gravid)
Citera
2021-01-26, 19:50
  #2
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vilka örter, tillskott, och mat, bör en kvinna äta, som ska bli gravid, för att så gott det går, öka chanserna för ett friskt foster? (Och för att öka chanserna att bli gravid)

Ät efter kostcirkeln och var inte fet/knubbig.

Brukar lösa sig då.
Citera
2021-01-26, 20:13
  #3
Medlem
Straals avatar
.
Citera
2021-01-26, 20:22
  #4
Medlem
Folsyra
Citera
2021-01-26, 20:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vilka örter, tillskott, och mat, bör en kvinna äta, som ska bli gravid, för att så gott det går, öka chanserna för ett friskt foster? (Och för att öka chanserna att bli gravid)

Folsyra ska man ta tillskott av, jag tog även tillskott av några (dyra) kapslar med Omega 3 och DHA från Apoteket, men det var under själva graviditeten och inte innan.
Mivitotal Plus flytande vitaminer är ett jättebra tillskott av alla vitaminer och mineraler och det tas upp bättre av kroppen än vanliga vitamintabletter.

Men jag tror att man kan äta i princip vad man vill, det är nog viktigare att man undviker vissa saker som alkohol, mycket kaffe, värktabletter med acetylsalicylsyra och kanske vissa andra saker - fråga på en barnmorskemottagning eller googla!
Citera
2021-01-26, 21:26
  #6
Medlem
KetchupJudes avatar
Viktigaste är egentligen att vara normalviktig och ej för hög ålder för att friskt barn. Förstnämnda faktorn man kan lösa, andra är svårare. Mindre kalorier in än ut per dag, sett över längre tid då givetvis - kroppen har ingen 24h klocka.
Citera
2021-01-27, 08:22
  #7
Medlem
borrizs avatar
Skaffa hund.
Det låter kanske konstigt, men i många fall fungerar detta.
Citera
2021-12-29, 11:48
  #8
Medlem
Folsyra, sen efter vecka 12 byt till ”gravid tablett” eller vad de heter
Citera
2021-12-30, 01:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vilka örter, tillskott, och mat, bör en kvinna äta, som ska bli gravid, för att så gott det går, öka chanserna för ett friskt foster? (Och för att öka chanserna att bli gravid)

Låt bli att dricka kaffe, te eller äta några som helst mediciner som folk tror är ofarliga som paracetamol. Låt bli syntetiskt färgat godis. Ät måttligt med B12 och D vitamin kanske.
__________________
Senast redigerad av larsjohansson 2021-12-30 kl. 01:23.
Citera
2021-12-30, 04:12
  #10
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Hallonbladste dricks av kvinnor som vill ha en bra graviditet och förlossning, men eftersom de faktiskt är väldigt nyttigt dricker även jag som är man te på hallonblad 1-2 kannor i veckan.

Jag är man, så jag har inte varit gravid, men Susun Weed har skrivit en bok som heter "Down there" som lär handla om allt om kvinnlig fertilitet: https://www.amazon.com/Down-There-Se.../dp/1888123133

Även denna kan vara värdefull:
https://www.adlibris.com/se/bok/wise...iABEgIqxfD_BwE

Susun Weed har även en intressant pod/radio show 2 timmar varje vecka dit personer ringer in och ställer frågor och i slutet är en halvtimme med någon nyandlig hälsoprofil.

Sususn Weed är en krutgumma, eller kanske ett rivjärn.
Citera
2021-12-30, 04:36
  #11
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
Vilka örter, tillskott, och mat, bör en kvinna äta, som ska bli gravid, för att så gott det går, öka chanserna för ett friskt foster? (Och för att öka chanserna att bli gravid)
Ägg! Fungerar bra som fertilitetsbooster på både män och kvinnor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback