Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-26, 20:43
  #13
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vind? Kattvind?
Nej, inget av det tyvärr.
Citera
2021-01-26, 20:46
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nej, inget av det tyvärr.

Jag menar inte just inredd. Någon form av vind måste du ju ha med inpektionslucka för mögelkontroll etc.
Citera
2021-01-26, 20:50
  #15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag menar inte just inredd. Någon form av vind måste du ju ha med inpektionslucka för mögelkontroll etc.
Är det verkligen en vettig idé att dra vattenledningar på vinden? Känns som onödig risk?
Citera
2021-01-26, 20:54
  #16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är det verkligen en vettig idé att dra vattenledningar på vinden? Känns som onödig risk?

Hört talas om badrum på övervåningar? Rören dit ligger knappast mer läckfritt.

Märk väl att jag fortfarande talar om frostfritt. Det ska inte rullas ut någon PEM-slang i ett oisolerat utrymme.
Citera
2021-01-26, 20:57
  #17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hört talas om badrum på övervåningar? Rören dit ligger knappast mer läckfritt.

Märk väl att jag fortfarande talar om frostfritt. Det ska inte rullas ut någon PEM-slang i ett oisolerat utrymme.
Ja men det är klart man kan göra det men min poäng var att det måste vara mindre risk att ha det så lågt som möjligt om du kan välja.
Citera
2021-01-26, 21:50
  #18
Medlem
Du har djur skriver du. Har du halmbalar så lägg slangen under balar hela vägen o för säkerhets skull så stänger du inte kranen helt utan låter den smårinna hela tiden.

Halmbalar isolerar mkt bra.
Citera
2021-01-30, 20:17
  #19
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nej, inget av det tyvärr.

På något vis måste du dra en vattenledning till en yttervägg (trådlöst funkar mycket dåligt med vatten.)

Har du kökskranen mot en yttervägg, så kan man gör ett avstick från den ledningen och sätta en vattenutkastare som man sedan kan koppla rör eller slang mot utvändigt.
Citera
2021-04-22, 20:04
  #20
Medlem
Isnatts avatar
Återkoppling hur det löste sig!
En rörmokare borrade hål i väggen och kopplade in sig på vattenledningen i huset.
Så nu har jag vattenutkastare på utsidan som jag kan koppla vattenslang på!
Kostade drygt 2500:- för installationen, blev väldigt bra.
Vintertid får jag klara mig utan detta om det blir för kallt.
Finns vattenslangar med värme i men dom är väldigt dyra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback