2021-03-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Disappearing object phenomenon handlar oftast om att ett föremål oförklarligt försvinner från en plats för att sedan dyka upp igen

(FB) Skum sak hände när jag lira biljard
Citera
2021-04-03, 21:04
Medlem
Gligars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Disappearing object phenomenon

Har du varit med om detta? Att något försvunnit helt för att aldrig återkomma

Min sambo har varit med om detta. Hen var nere i källaren i vårt hyreshus, hade lurar på sig med Bluetooth kopplad från mobilen som låg i fickan. Hen höll på med tvätten och märkte efter ett tag att musiken stoppade och telefonen var borta. Hen hade inte gått in i några andra rum än hissen och tvättstugan. Vi hittade inte telefonen igen.
Citera
2021-04-19, 21:51
Medlem
Cranks avatar
Ja det har hänt mig två ggr på 25 år. Båda gångerna blev jag så paff att jag började tvivla på min psykiska hälsa. Har sex år senare fortfarande ingen förklaring till händelserna och blir lite dum i huvudet av frustrationen att ej finna någon rimlig eller (för mig) logisk förklaring. Kanske är det mitt psyke som spelat mig spratt, jag vet faktiskt inte. Dock var vi två personer som upplevde den ena händelsen så där är väl risken att det slagit runt hos båda samtidigt ganska liten.
Citera
2021-05-13, 04:20
Bannlyst
Jag har upplevt att objekt göms för mig.
Bodde i min ungdom i ett väldigt litet rum och hade en fjärrkontroll som jag ofta letade fibrilt efter en ganska bra stund, trots att mitt rum bestod utav i princip enbart en säng och ett skrivbord.
För att sedan hitta den ganska öppet på ställen där jag redan hade kollat flertal gånger.

Detta hände ganska många gånger...
Jag var inte så övertygad under den perioden utav mitt liv att något övernaturligt höll på att skoja med mig men jag minns att jag skickade tankar utåt vid några tillfällen om att jag inte orkarr leta en massor i onödan och att man kan lägga fram den när man känner för det så skulle jag ta den vid ett senare tillfälle istället.

Jag blev just påmind om detta och det var ett ganska bra tag sen, det är lite kusligt att tänka tillbaka tills det då jag inte var så himla säker på min tro på det paranormala på den tiden och förmodligen hade reagerat annorlunda om jag kunde acceptera vad som hände mig som verkligt och inte gå i autopilot under förnekelse med sarkastiska uttryck.
Citera
2021-05-14, 14:08
Avstängd
TwoThousands avatar
Till saken hör att med dessa synska förmågor där tittar i spåkulan för att finna saker folk förlorat.
Tråden om både ont och gott spöke som förflyttar på saker och gömmer dom för med människor.

Tillbaka till verkligheten för endast en liten stund där döda människor finner nöje genom att gömma saker för människor när vandrar bland dom i hemligheten.
Citera
2021-05-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crank
Dock var vi två personer som upplevde den ena händelsen så där är väl risken att det slagit runt hos båda samtidigt ganska liten.

Att två personer observerar samma DOP är ovanligare.

Ur den raderade Wikipedialänken beskrevs ex nästa högre aktiva nivå:
1. Tre av varandra oberoende observatörer av samma objekt, DOP.
2. Realtid för ögonvittnesskildringen. Försvinnandet, (ibland uppdykandet).

Reservation som vanligt för nätuppgifter utan förstahands uppgifter. Som påstår saker andra inte kan bekräfta, kontrollera.

Så ..., vilket objekt gällde i ditt fall ...
Citera
2021-06-28, 10:05
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullaBunke
Kolla upp vad Gaslighing är så har ni svaret ni söker
Jaha, och du kunde inte bara säga det direkt?
Citera
2021-06-28, 10:17
Medlem
neuron-drones avatar
I min värld är det helt normalt och bara irriterande. I vissa fall kan jag vara tveksam och tro att jag kanske slängt saken. Men ibland har jag hållit den i handen och sedan är den borta. Jag kollar så jag inte automatiskt lagt den där den bor. Vissa saker kommer tillbaka. Då är de alltid utplacerade så man ska se. De ligger aldrig bara slarvigt någonstans. De ligger på ett ställe som är kollat flera gånger.

Det är sådant jag anser normalt. Vi har ju fler dimensioner än vad vi ser. Vi delar dessa med andra varelser. Det är väl bara att acceptera och leva med.

Tycker det är fjantigt att säga att sådant finns inte. Då tror man inte på att vissa teorier kan vara sanna, man förnekar matematiken runt universum. Sådant gör små barn som stoltserar med att spöken finns inte. Alltid lika roligt när saker försvinner från sådana människor och sedan kommer tillbaka, typ ligger på deras bord när de försvann i bilen. Då får de panik och det är festligt.
Citera
2021-06-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Strumpmonstret i tvättmaskinen. Det är inte att leka med.

Mm har några bekanta som upplever samma sak men det har aldrig hänt mig. Har tvättat i 14 år och aldrig blivit av med en stumpa. Men sen så tänker jag logiskt när en strumpa fattas och antar att den antingen fastnat i maskinen eller gömt sig i något större plagg/örngott eller påslakan istället för att bara ge upp direkt och tro att strumpan har evaporerat . Ibland kollar jag även runt där korgen brukar stå och voila varje gång dyker den upp
Citera
2021-06-30, 21:37
Medlem
Försvinnanden och uppdykanden sker rätt inför ögonen på flera samtida vittnen. DOP ligger inom samma spektra som: telekinesi, teleportation, materialisering och tidsresor.

Att uppleva abstrakt kunskap via fenomen genom ett övertaget medvetande inträffar både via vitaliserad materia samt information från framtida tidsmarkörer.
En glimt av fenomen du varken äger eller förstår, men kommunicerar fritt med alternerande infallsvinkel. Ofta är just det kodknäckaren.
Citera
2021-06-30, 22:52
Medlem
Tror att de flesta känner igen detta fenomen. De mesta kan säkert förklaras av ren tankspriddhet. Jag har själv dessvärre varit med om att enstaka prylar av lite större karaktär försvunnit utan ett spår, helt omöjliga att finna även när man vänd upp och ner på lägenheten eller vid flytt. Jag har dock svårt att tro på hustomtar eller att attiraljerna försvinner in i en annan dimension. Högst troligen finns det naturliga förklaringar även till detta, till exempel i form av andra människor som varit i bostaden utan ens vetskap.
Citera
2021-07-03, 08:01
Medlem
Eftersom trådstarten även handlar om uppdykanden (Wikipedia definition av DOP), så kan osorterad informationen till angränsande fenomen ibland landa som färdiga paket i detta intressefält. Vidareutveckling på fenomenologiska nivåer har sällan en linjär utvecklingskurva utan sinnet följer fraktal perception, men lämnar spår i vardagssituationer som motsvarar ditt fokus och du blir ögonvittne. Absoluta plattformar är istället tillfälliga hållplatser av substanser från ett oändligt antal inledande varseblivningar, en rörelse som verkar oåtkomligt för metodik och därför svårt att se det för den som inte är mitt uppe i sinnesnärvaro i det rörelsen av objektet inträffar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in