• 2
  • 3
2021-01-23, 03:03
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Lägger du fram det som en form av skatt lär du få mothugg.

Men det är inte helt orimligt att han bidrar till hyran när han börjar tjäna pengar.

Nog är det väl orimligt att ta en betydande del av sin fjortonåriga sons första intjänade pengar? Om ens vuxna barn bor hemma är det annan sak så klart.
Citera
2022-09-13, 17:35
Medlem
Jagarmiljonernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Hej!
Min son som är 14 år har nyligen börjar extraknäcka och har siktat in sig på sommarjobb.
Som en ansvarsfull far vill jag därför införa någon form utav ”skatt” här hemma där han skattar på ca 30-35% av vad han tjänar. Han tjänar på 3 timmar ca 150kr och varför jag vill införa denna ”skatt” är för att jag inte vill att han ska lägga pengarna på onödigt skit och dels för att han är vårt barn och vi bestämmer var pengarna går.
Är detta en bra idé?
Hahahah, läser igenom dina gamla trådar. Antingen så är du dum i huvudet eller så trollar du. Måste dock ge dig att det är jävligt roliga och underhållande trådar!
Citera
2022-09-13, 17:49
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarmiljonerna
Hahahah, läser igenom dina gamla trådar. Antingen så är du dum i huvudet eller så trollar du. Måste dock ge dig att det är jävligt roliga och underhållande trådar!
Käft. Är inte ute efter att trolla. Dessutom, var du tvungen att dela med dig av dina åsikter? 2 år gammal tråd dessutom!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in