Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-26, 17:53
  #481
Medlem
Vi väcker denna tråd igen med en liten återblick över säsongen hittills.

The Queen of fucking everything formligen leker med motståndet och är tillbaka som dominant både i spåret och bakom mikrofonen.

Bäst.
Citera
2024-01-27, 00:54
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Vi väcker denna tråd igen med en liten återblick över säsongen hittills.

The Queen of fucking everything formligen leker med motståndet och är tillbaka som dominant både i spåret och bakom mikrofonen.

Bäst.
Linn har gjort en fantastisk comeback! Måste väl vara självskriven som slutkvinna i stafetter nu. Har ju både uthållighet, smartness, sprintsnabbhet och ett hastighetsomslag man sällan ser.
Citera
2024-02-17, 10:19
  #483
Medlem
Intervju med Limpan i Expressen. Hon var på väg att anmäla sig till Cykel SM sommaren 2022

Citat:
Men en stund senare under intervjun gläntar ändå Linn Svahn på dörren till det mörker som emellanåt rådde under skadetiden. Mer exakt under sommaren 2022 när framstegen var små och frustrationen allt större.
Du funderade till och med att ge upp då?
– Ja. Men... jag var nog mer rädd för risken att jag ångrat mig om jag gett upp. För vad i så fall kunde ha känt tio år senare.
Hur menar du?
– Jag vill inte bli en sån som sitter där och funderar på ”tänk om jag inte gjort så”. Fattar du?
….

– Men ett tag tänkte jag faktiskt ”Många idrottare har ju bytt sport. Det kanske kan vara något för mig?”
Okej? Vilken sport tänkte du på då?
– Jag ville bli cyklist ett tag. Alltså, hundra procent sant.
Du skojar?
– Nä nä, Jag gick med i en klubb. Skaffade tävlingslicens. Och var på väg att anmäla mig till SM.
– Men då sa de omkring mig stopp. Påpekade att jag är rejält skadad i axeln. Och då ska man inte cykla ett SM

https://www.expressen.se/sport/langd...tt-byta-sport/
Citera
2024-03-31, 13:46
  #484
Medlem
Hjv9s avatar
Ny intervju med Linn i Expressen: https://www.expressen.se/sport/langd...ivet-hemligt-/

Om nästa säsong, livet efter karriären och "hemliga" pojkvännen.
Citera
2024-03-31, 14:07
  #485
Medlem
Uppfriskande med integritet. Precis som med Stina.
Citera
2024-03-31, 21:47
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Uppfriskande med integritet. Precis som med Stina.
Håller med, Elvira Öberg är också en som verkar hålla hårt på privatlivet. Måste vara frustrerande för Expressen att inte ha några Instagraminlägg från Linn att göra artiklar om...

Sen fattar jag inte heller behovet hos vissa åkare att fläka ut sitt privatliv i offentliga kanaler på sociala medier, förstår inte riktigt varför man gör det - är det så kul att Expressen och Aftonbladet skriver om det som att de själva var först med något scoop som krävde månader av grävning?
Citera
2024-03-31, 23:24
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Uppfriskande med integritet. Precis som med Stina.

Beundransvärt absolut. Verkar vara en väldigt principfast person.

Gällande våra andra åkare som är desto me öppna så tror jag väl inte det är nåt jättebehov dom har direkt, utan det är väl mer media som hugger på minsta lilla för att jaga sina klick. Bara för att man lägger ut en bild på instagram tillsammans med sin partner så betyder det väl inte att det är fritt fram för media att slaska på som dom gör.
Citera
2024-04-01, 01:07
  #488
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Håller med, Elvira Öberg är också en som verkar hålla hårt på privatlivet. Måste vara frustrerande för Expressen att inte ha några Instagraminlägg från Linn att göra artiklar om...

Sen fattar jag inte heller behovet hos vissa åkare att fläka ut sitt privatliv i offentliga kanaler på sociala medier, förstår inte riktigt varför man gör det - är det så kul att Expressen och Aftonbladet skriver om det som att de själva var först med något scoop som krävde månader av grävning?
Blir lite nyfiken, vilka syftar du på?
Jag är totalt ointresserad av åkarnas liv vid sidan av skidspåret förutom just frågan om hur de beter sig på sociala medier, eftersom det säger nåt om personligheten
Citera
2024-04-01, 01:22
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Linn har gjort en fantastisk comeback! Måste väl vara självskriven som slutkvinna i stafetter nu. Har ju både uthållighet, smartness, sprintsnabbhet och ett hastighetsomslag man sällan ser.

Nja, Jonna är en stjärna också, så det är inte alls givet! Linn passar även bra på en förstasträcka..
Citera
2024-04-01, 08:16
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Nja, Jonna är en stjärna också, så det är inte alls givet! Linn passar även bra på en förstasträcka..

Sedan januari har det ju hänt en del. I vintras var det en del som inte kunde förstå hur man kunde sätta Jonna på en sistasträcka. Men nu har nog många ändrat uppfattning. Fördelen med Linn på en förstasträcka är hennes smartness. Finns det en chans att skicka iväg åkare nummer två i ensamt majestät så är Linn åkaren att leverera det. Och det är finfin förmåga i en stafett.

Jag tycker snarare vi har större frågetecken kring platserna 2 och 3. Med det är en diskussion för en annan tråd.
Citera
2024-04-04, 18:46
  #491
Medlem
katws avatar
Linns far heter minsann Lennart Svahn.
Citera
2024-04-04, 19:14
  #492
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Linns far heter minsann Lennart Svahn.
Jepp, og hennes mor heter Maria. Måtte sjekke hvor de kom fra for en tid tilbake. Kommer jo fra Lycksele, midt i sameland, hvor aller sier försöka på sitt særegne sett, og går på ski så fort de er ferdige med barnevognen.
Derav hennes naturlige balanse og koordinasjon på skiene i begge stilarter oppfor, i lett terreng og i kurver. Og naturligvis, når man kommer fra et variert terreng og har lekt seg på skiene fra barnsben, er hun også utmerket utfor.

https://www.op.se/artikel/talangfull...-i-valaskidan/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback