2021-01-29, 10:27
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Ja.
Helvete. Då verkar det som om jag inte borde sålt igår.
Citera
2021-01-29, 10:28
Medlem
ALZIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Vad innebär detta för priset under dagen? Kommer den öppna upp på närmare 400 USD om detta håller i sig?

Ja, om inte högre i början då många inte kunde handla igår pga av flera stängde köp av stonksen!

Kommer säkert dippa lite någon timma efter, men vad vet jag...
Citera
2021-01-29, 10:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:

Haha. idiot!
Citera
2021-01-29, 10:34
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Haha. idiot!
Det gör ingenting om jag lyckas sälja AMC för en storvinst idag.
Citera
2021-01-29, 10:35
Medlem
Citat:

Köp in dig igen?

Nej gör seriöst inte det. Som andra har sagt så verkar du inte inte haft någon koll på hur detta går till. Hade jag varit du hade jag nog tagit min förlust och tagit lärdom av detta. Finns ju en risk om du köper in dig igen på 350-400 när det öppnar och sen en timmer sedan är det nere på 150 igen och då säljer du i ren panik igen.
Citera
2021-01-29, 10:37
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Köp in dig igen?

Nej gör seriöst inte det. Som andra har sagt så verkar du inte inte haft någon koll på hur detta går till. Hade jag varit du hade jag nog tagit min förlust och tagit lärdom av detta. Finns ju en risk om du köper in dig igen på 350-400 när det öppnar och sen en timmer sedan är det nere på 150 igen och då säljer du i ren panik igen.
Ja, jag är 100% klar med GME. Struntar i om det ser lovande ut. Detta får bli en lärdomspeng och förhoppningsvis kan resterande WSB-aktier kompensera för min GME-förlust.
Citera
2021-01-29, 10:38
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:

Du har ju missat hela poängen.... Buy and hold!!
Citera
2021-01-29, 10:39
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Chill, det var ingen stor förlust. Många av oss har förlorat betydligt större belopp. Se det som en i skolan.
Citera
2021-01-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Jag vet inte, det juridiska får andra svara på.
Men inse att det här ärendet redan är uppe i Vita Huset och finansministern.
Det är Yellen som är finansminister och fd. chef centralbanken, Yellens bakgrund är Goldman Sachs.
Precis som Ben Bernanke (också fd chef centralbanken) nu Senior rådgivare på Citadel.

Vi har att göra med en mycket liten klick som har inflytande på allra högsta nivån.
Tror du inte de kan ändra lagen om de måste?

Och på andra sidan sitter alla vi andra. Stora som små.

Saken är den att ingen vet när peaken kommer. I teorin så kan priset gå upp i det oändliga, ingen vet.

Att Yellen ska vara den som styr detta skeppet, med sina tydliga intressekonflikter är en skandal i sig.
Citera
2021-01-29, 10:41
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Jo, men vad är oddsen på att GameStop någonsin når 400+ USD igen? För ett år sedan låg de på 4 USD styck!

Som det ser ut nu så är det 90% chans att den öppnar upp på runt 400.
Citera
2021-01-29, 10:42
Medlem
depenzs avatar
Nybörjarfråga:

Är man ”garanterad” vinst idag om man köper nu när marknaden inte öppnat? Ligger runt 200USD på Avanza och premarket-priset säger 311USD!

Innebär det en öppning på 311, eller är det bara en uppskattning?
Citera
2021-01-29, 10:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggoigen
Kör SLV tycker jag.. papperprodukten av silver som jpmorgan tryckt ned i evigheter. Om detta sker kommer det bli episkt..

Tänk er, silver har massiv industriell användning och priset är lägre nu än på 80talet dvs inte ens följt inflationen.

Köp silver - krossa jpmorgan som det gamla djungelordspåket går

Kan man köpa SLV på Avanza eller nordnet?

Blir en intressant dag idag. Jag har känslan av att det här dramat kommer bli utdraget. Digitala "Folkrevolutioner" ligger i luften. Och eftersom det är storfinanserna som ytterst förtrycker folk, via uppköpt media/politik etc, så är det mest naturligt att digitala "folkuppror" attackerar just den finansiella eliten.

Detta kommer få STORT momentum. Om det inte sker med GME eller ens med aktier, så kommer det något annat där folket reser sig mot storfinansen, var så säkra.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-01-29 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in