2021-06-01, 08:42
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Du verkar riktigt glad. Reddit har verkligen hjärntvättat er och fått er att tro "pengar to da people" kommunist tricket är på riktigt. Shitadel? Du menar Citadel? Marknaden styrs inte av vanligt folk. Du borde ha köpt och sålt 4 månader sen.

Varför har du så starka åsikter om hur andra människor ska använda sina pengar?
Du är ju inte bättre än de människor som nu hoppas på att kunna likvidera WallStreet med sina GME-aktier.

Låt mig berätta en historia...

Det var en gång ett företag som presenterade sin första generation iPod.
Då sa alla proffstyckare "Det där är ju bara en glorifierad mp3-spelare".
Jag har inte sett en hårdvaru-mp3-spelare på snart 10 år nu. Nästan ingen använder dem längre.
Företaget har väl gått i konkurs får man förmoda, ingen är väl så dum så de investerar i mp3-seplare.
Citera
2021-06-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Äntligen en trollning med lite humor. Det är vi inte borkskämda med här.
Jag skrattade riktigt gott åt videoklippet. Underbart.

Men du har fortfarande inte svarat på vad du anser vara ett fair value för GameStop.
Med tanke på att du tycks ha en stark övertygelse om att aktien är felvärderad så borde det väl vara en enkel sak att svara på?

Jag får veckopeng av min frus pojkvän så jag är redo att köpa mer när jag känner att det är läget för det.

Roligt med en som har lite självdistans!

Och ja Ryan Long är en rolig komiker! Icke-PK också.

Men någon uppskattning ger jag inte på GME. Har nog med problem att pricka in Norwegian så jag håller mig till det.
Citera
2021-06-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Imorgon öppnar GameStop 150+ butiker i Tyskland.
Källa: https://www.gamestop.de/aktuell-offene-stores
Kul att folk blandar in sånt här. Antingen är GME stonk och shortsqueeze, eller så är det fundamenta.

Ni spelar vid det här laget på bortaplan mot hedgefunds (av någon dum anledning - du vet att det finns en ny ekonomi också?), så det troligaste är att ni förlorar i slutändan. Jag hoppas såklart ni vinner.
Citera
2021-06-01, 14:44
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Kul att folk blandar in sånt här. Antingen är GME stonk och shortsqueeze, eller så är det fundamenta.

För mig är det båda delar.
Citera
2021-06-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry

Ni spelar vid det här laget på bortaplan mot hedgefunds (av någon dum anledning - du vet att det finns en ny ekonomi också?), så det troligaste är att ni förlorar i slutändan. Jag hoppas såklart ni vinner.
Grejen med de fundamentala är ju att företaget är inte va de en gång var, boomers menar att företaget är rejält övervärderat, men med omställningen som är på gång nu så stämmer det knappast.

Så inte nog med att man kan få sig en biljett till månen, i värsta fall har man köpt aktier i ett företag som kommer gå upp rejält i priset vilket som, win-win.
Citera
2021-06-01, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Du verkar riktigt glad. Reddit har verkligen hjärntvättat er och fått er att tro "pengar to da people" kommunist tricket är på riktigt. Shitadel? Du menar Citadel? Marknaden styrs inte av vanligt folk. Du borde ha köpt och sålt 4 månader sen.

Ja, det är så typiskt kommunister att investera på den amerikanska kapitalistiska börsen. Hör du själv vad du säger?

GME är uppe 12,39% idag och min totala ökning är ännu större än så. Varför skulle det vara bråttom att sälja?

Jag köper en till imorgon och döper den till Ash123.
Citera
2021-06-01, 22:47
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag hakade också på GameStop idag (och AMC), dags att rida vågen. Hoppas det här blir stort, så att vi kan ge hedgefonderna kuk i munnen. Som hardcore gamer är det ju rent principiellt viktigt att stödja en TV-spelsaktie som rullar på som bara den. När tycker ni att man bör sälja GameStop? Ordet runt kampelden är att GameStop kommer att explodera snart, och jag vill sälja mina andelar när avkastningen är som mest lukrativ. Gäller ju att maxa vinsten här.
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-06-01 kl. 22:50.
Citera
2021-06-01, 23:25
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
GME är uppe 12,39% idag och min totala ökning är ännu större än så. Varför skulle det vara bråttom att sälja?

Exakt, det finns ingen anledning att sälja en vinnare. 🚀
Citera
2021-06-02, 07:25
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag hakade också på GameStop idag (och AMC), dags att rida vågen. Hoppas det här blir stort, så att vi kan ge hedgefonderna kuk i munnen. Som hardcore gamer är det ju rent principiellt viktigt att stödja en TV-spelsaktie som rullar på som bara den. När tycker ni att man bör sälja GameStop? Ordet runt kampelden är att GameStop kommer att explodera snart, och jag vill sälja mina andelar när avkastningen är som mest lukrativ. Gäller ju att maxa vinsten här.

Välkommen, din gamle kommunist!

Läs här: https://www.reddit.com/r/Superstonk/...d_compilation/
Citera
2021-06-02, 09:42
Medlem
Lagerkommandants avatar
Har ni lagt märke till hur mycket svårare det har blivit att köpa på nerställ?
Det tycks vara så att nedställen kommer mer sällan och är mindre i omfattning nu än tidigare.

Fundamenta? Det mest fundamentala - Tillgång och efterfrågan!
Citera
2021-06-02, 12:37
Vad exakt är det som kan hända på röstningen senare i Juni? Varför är det så hypat
Citera
2021-06-02, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Vad exakt är det som kan hända på röstningen senare i Juni? Varför är det så hypat

- Ryan Cohen röstas in som styrelseordförande.

- När fler röster kommer in än det finns aktier bevisas tesen om att aktien nakenblankats bortom alla rimliga tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in