2021-01-20, 13:07
Medlem
Som rubriken lyder - när tror vi att vi närmar oss ett normalläge, om vi nu kommer att återgå till ett sådant?

Jag undrar, kommer vaccinet bidra till att restriktionerna släpps helt fram till sommaren (början av Juni)?
Citera
2021-01-20, 13:09
Medlem
belle.indifferences avatar
Tidigast om ett år tror jag tyvärr. Tiden går så fort.
Jag tror att det kommer vara ungefär samma restriktioner i sommar som nu, kanske något mindre bara men knappt skillnad.
Citera
Medlem
Narutoshippchops avatar
Om 5 år gissar jag på.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinJacobsson
Som rubriken lyder - när tror vi att vi närmar oss ett normalläge, om vi nu kommer att återgå till ett sådant?

Jag undrar, kommer vaccinet bidra till att restriktionerna släpps helt fram till sommaren (början av Juni)?

Troligen har vi fortfarande restriktioner i sommar. Det kommer ju nya mutationer av viruset, så innan alla är vaccinerade mot alla varianter så har du inte mycket att hoppas på.
Citera
2021-01-20, 13:10
Medlem
Citat:

Aldrig! Jag tror knappast ett normalläge som innan pandemin.. mycket har ändrats,
Citera
2021-01-20, 13:15
Medlem
belle.indifferences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Aldrig! Jag tror knappast ett normalläge som innan pandemin.. mycket har ändrats,

Hur tror du det kommer vara då?

Fy fan vad sjukt om det faktiskt är så att nåt ändras för alltid. Att det blir en brytpunkt. Efter 2020 återgick det aldrig till.. --vad det nu kan vara, nåt exempel--

efter 2020 fick ingen krama sina morföräldrar mer
Citera
2021-01-20, 13:19
Medlem
Citat:

December 2021 forhoppningsvis.
Citera
2021-01-20, 13:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Om ett år blir det någon form av återgång men det kommer nog aldrig bli detsamma igen...
Citera
2021-01-20, 13:44
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:

När tillräckligt många är immuna genom att ha haft sjukdomen eller vaccinerats. När det sker beror på leverans av vacciner och folks vilja att vaccinera sig. Tänk på att vaccin behöver 2-3 veckor innan skyddet är bra.
Citera
2021-01-20, 13:46
Avstängd
OstermalmWeeknds avatar
År 2024, tidigast. Kan bli senare än så.

Historisk jämförelse: Spanska sjukan klingade av, grovt räknat, på 24 månader. Det var en annan värld, då.
Citera
2021-01-20, 14:02
Medlem
GeleZachas avatar
Om vaccinen funkar som de ska hade man nog kunnat öppna upp i höst om vi har tur. Man får ju ta i beaktande att det bara är som en vanlig influensa för de flesta, det viktigaste är ju att 70+ och riskgrupperna får vaccinen (då dör det inte särskilt många och sjukvården blir inte överbelastad).
Citera
2021-01-20, 14:05
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belle.indifference
Hur tror du det kommer vara då?

Fy fan vad sjukt om det faktiskt är så att nåt ändras för alltid. Att det blir en brytpunkt. Efter 2020 återgick det aldrig till.. --vad det nu kan vara, nåt exempel--

efter 2020 fick ingen krama sina morföräldrar mer

Så är det, ett nytt hack i tideräkningen. Före corona och efter corona.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback