Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Ja.
En blind följare av den postmodernistiska dogmen är som en papegoja alla låter likadant men vet inte ens vad de snackar om.
Citera
2021-01-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Det är upp till fädrarna att uppfostra sina söner till att ha en vettig kvinnosyn. Flickor och kvinnor ska inte sexualiseras och objektiferas och deras värde som människor ska inte definieras utifrån deras sexualitet eller utseende. Patrask som inte kan hålla klockspelet och fimsarna i styr bör låsas in. Man kan inte ha sådana avarter springandes omkring fritt i samhället då de utgör en fara för allmänheten.

Man kan inte uppfostra bort biologin tyvärr. Människan har funnits i miljarder år man kan inte bara trycka på en knapp och ta bort kåtheten, inte ens via uppfostran.

Mannen står för den aktiva delen av förförelsespelet och driver på medans kvinnor spelar svåra och till slut låter sig förföras. Så funkar det i naturen och även hos människosläktet.

Det skall dras gränser från båda håll. Män som våldtar har gått över gränsen, men män som sexualiserar har inte gått över gränsen, det är fullt naturligt och sunt. Samtidigt har småflickor som näst intill nakna viker ut sig för allmän beskådan, gått över en sund gräns. En gräns som bör markeras istället för att beskylla mottagare för de känslorna som biologiskt uppstår.
Citera
2021-01-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kanske inte upptäckt det - men min ambition har aldrig varit att gråta i tystnad medan du och dina gelikar shamar och förtrycker barn och kvinnor.

Däremot kan jag hålla med om att denna nya trend att öppet sexualisera barn som du gör ÄR en vedervärdig utveckling.

Vad är nästa steg? Att en 15åring utan trosor filmar sitt könsorgan och att detta kallas för ett barn som experimenterar med sitt utryck, som du förmodligen skulle kalla det. Usch vilken usel förälder du är, du skulle förmodligen bara beskylla åskådaren snarare än din oförmåga att sätta gränser.

Det finns en gräns för vad ett barn bör göra offentligt oavsett vem som tittar och vad denne tänker. Personligen bryr jag mig inte då jag som det flesta män älskar att titta på lättklädda unga tjejer som gör sexuella danser. Skulle dock gärna undvika att det var min dotter, men det är ju bara en gräns jag drar, som inte du gör.

Vloggaren i det här fallet gjorde ju helt rätt i att dela med sig av sin syn och spekulerade i var en potentiell gräns skulle kunna dras.
Citera
2021-01-25, 19:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av columbus13
Vad är nästa steg? Att en 15åring utan trosor filmar sitt könsorgan och att detta kallas för ett barn som experimenterar med sitt utryck, som du förmodligen skulle kalla det. Usch vilken usel förälder du är, du skulle förmodligen bara beskylla åskådaren snarare än din oförmåga att sätta gränser.

Det finns en gräns för vad ett barn bör göra offentligt oavsett vem som tittar och vad denne tänker. Personligen bryr jag mig inte då jag som det flesta män älskar att titta på lättklädda unga tjejer som gör sexuella danser. Skulle dock gärna undvika att det var min dotter, men det är ju bara en gräns jag drar, som inte du gör.

Vloggaren i det här fallet gjorde ju helt rätt i att dela med sig av sin syn och spekulerade i var en potentiell gräns skulle kunna dras.
Jag föreslår att du lär dig skilja på föräldrarollen och på att vara en utomstående snuskgubbe.

Att de flesta män enligt dig är äckel ger dem ännu mindre rätt att bedöma kvaliteten på barn och unga på nätet.
Citera
2021-01-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Det är inte han som sexualiserar tjejerna, det är tjejerna som horar ut sig själva. E-whoring kallas det.

Det oroväckande borde vara att alla tycker det är acceptabelt med 12 åringar som visar pattar och röv på tiktok filmer, snarare än att någon tråkig icke-originell b-youtuber som vlad reiser gör sig lustig över deras sjuka uppmärksamhetstörstande beteende.

När ett samhälle slutar dyrka oskulden kollapsar samhällen. Hänt många gånger med avancerade civilisationer i historien. Vi är på väg mot samma öde. Gissar att kineserna ersätter oss.

Helt sant. En del här är mer intresserade av att föra fram hjärndöd politisk opinion än att tänka själva och kritiskt.
Senast redigerad av columbus13 2021-01-25 kl. 19:14.
Citera
2021-01-25, 19:13
Medlem
Citat:
Jag föreslår att du lär dig skilja på föräldrarollen och på att vara en utomstående snuskgubbe.

Att de flesta män enligt dig är äckel ger dem ännu mindre rätt att bedöma kvaliteten på barn och unga på nätet.

Vad i biologin anser du vara äckligt?

Fortfarande bemöter du inte gränsdragning, varför detta?
Citera
2021-01-25, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad i biologin anser du vara äckligt?

Fortfarande bemöter du inte gränsdragning, varför detta?
Diskussionen handlar inte om biologi någonstans, utan om vad Vlad och andra likt honom tar sig rätten att göra.

Det finns inget i ditt inlägg värt att slösa energi på. Det bara korkat dumtugg helt enkelt.
Citera
2021-01-25, 19:35
Medlem
Citat:
Diskussionen handlar inte om biologi någonstans, utan om vad Vlad och andra likt honom tar sig rätten att göra.

Det finns inget i ditt inlägg värt att slösa energi på. Det bara korkat dumtugg helt enkelt.

Jo det gör det för att du verkar tro att sexuellt provocerande inte skall framkalla någon form av reaktion hos mottagaren. Vilket jag hävdar att det gör per automatik rent biologiskt och att det är inte fel och bör inte skuldbeläggas.
Citera
2021-01-25, 19:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo det gör det för att du verkar tro att sexuellt provocerande inte skall framkalla någon form av reaktion hos mottagaren. Vilket jag hävdar att det gör per automatik rent biologiskt och att det är inte fel och bör inte skuldbeläggas.
Nej, vi pratar inte biologi. Vi pratar om manifesterat beteende, vilket är något annat.

Det är biologiskt att vilja skita när man är skitnödig också .. det betyder inte att det är okej att skita var, när eller hur som helst.
Så lägg ner biologisnacket. Diskussionen handlar inte om biologi.
Citera
2021-01-25, 20:07
Medlem
Houslers avatar
Sluta skylla på "biologin". Sexualisering och objektifering av kvinnor är ett maktbeteende. Precis som våldtäkt. Aggressivitet är också en drift. Inte fan går jag runt och flår ihjäl alla våldtäktsmän, kvinnomisshandel är och pedofiler för det även om jag väldigt gärna hade velat det. Det går ju inte i ett civiliserat samhälle.

Citat:
Man kan inte uppfostra bort biologin tyvärr. Människan har funnits i miljarder år man kan inte bara trycka på en knapp och ta bort kåtheten, inte ens via uppfostran.

Mannen står för den aktiva delen av förförelsespelet och driver på medans kvinnor spelar svåra och till slut låter sig förföras. Så funkar det i naturen och även hos människosläktet.

Det skall dras gränser från båda håll. Män som våldtar har gått över gränsen, men män som sexualiserar har inte gått över gränsen, det är fullt naturligt och sunt. Samtidigt har småflickor som näst intill nakna viker ut sig för allmän beskådan, gått över en sund gräns. En gräns som bör markeras istället för att beskylla mottagare för de känslorna som biologiskt uppstår.
Citera
2021-01-25, 20:32
Medlem
Citat:
Nej, vi pratar inte biologi. Vi pratar om manifesterat beteende, vilket är något annat.

Det är biologiskt att vilja skita när man är skitnödig också .. det betyder inte att det är okej att skita var, när eller hur som helst.
Så lägg ner biologisnacket. Diskussionen handlar inte om biologi.

Helt enig om biologin skall tyglas av rätt handlingar i ett högutvecklat samhälle. Men samtidigt skall man inte förneka att den existerar och skuldbelägga enheter inom den för de biologiska impulser de upplever. Det är inte fel att sexualisera det görs av alla medvetet eller omedvetet hela tiden.

Viktigt i sämhället att man kan skilja på tankar/känslor, ord och handling. Det skall inte vara fel att tänka och känna saker eller att utrycka sig. Handling väger alltid tyngst.

I detta fall bör ju individens impulser att begå sexuella handlingar fritt definitivt tyglas. Detta kan rubriceras som våldtäkt ofredande etc. Men man kan ej beskylla denna för de känslor som denne känner eller inskränka yttrandefrihet.

Likväl så har barn biologiska impulser att utrycka sig på sitt sätt, dansa och göra olika rörelser. Det skall visst finnas en frihet i detta, men denna kan inte vara gränslös. Här bör också det civiliserade samhället i viss mån tygla beteenden. Uppfostran kallas det.
Senast redigerad av columbus13 2021-01-25 kl. 20:38.
Citera
2021-01-25, 20:54
Medlem
Houslers avatar
Varför låter man då killar bete sig gränslöst? Trakasserar tjejer i skolkorridorerna, skrika hora efter tjejerna, massa skitkonton på Instagram där de hänger ut tjejer som horor, Bjästafallet, startelvan i Hässleholm,. Varför tillåts detta? Uppfostran var det ja.

Citat:
Helt enig om biologin skall tyglas av rätt handlingar i ett högutvecklat samhälle. Men samtidigt skall man inte förneka att den existerar och skuldbelägga enheter inom den för de biologiska impulser de upplever. Det är inte fel att sexualisera det görs av alla medvetet eller omedvetet hela tiden.

Viktigt i sämhället att man kan skilja på tankar/känslor, ord och handling. Det skall inte vara fel att tänka och känna saker eller att utrycka sig. Handling väger alltid tyngst.

I detta fall bör ju individens impulser att begå sexuella handlingar fritt definitivt tyglas. Detta kan rubriceras som våldtäkt ofredande etc. Men man kan ej beskylla denna för de känslor som denne känner eller inskränka yttrandefrihet.

Likväl så har barn biologiska impulser att utrycka sig på sitt sätt, dansa och göra olika rörelser. Det skall visst finnas en frihet i detta, men denna kan inte vara gränslös. Här bör också det civiliserade samhället i viss mån tygla beteenden. Uppfostran kallas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in