Schatjes är som en blandning av seriöst dysfunktionell familjedrama, och Ensam Hemma/Ondskans Hus. Tycker faktiskt föräldrarna påminner om Wendy Robie och Everett McGill's psykopat-par i Ondskans Hus.
Speciellt när
pappan jagar barnen med yxa.
Du måste försöka att på egen hand hitta rätt sätt att dämpa ditt självförtroende att denna film över huvudtaget har något med svensk integrering i nutid att göra.
Det är en film som knappt ens berör värdsnationsfolket nuförtiden eller har gjort på över 30 år.
Du märker ju själv att knappt ens någon hänger med på vad försöker diskussa rörande.
Lägg ner, Lägg filmen i hyllan, gör lite andra grejer och återkom när rimlig tid har gått, för det du håller på med nu är inte friskt.
Den finns på Youtube, sök på Schatjes 1984. Tyvärr hittar jag ingen uppladdning med engelsk text nånstans, men jag tror man fattar det man behöver fatta ändå.
Fick länk från en annan användare i ett annat sammanhang, men inte sett filmen då jag inte kan holländska.
Är det Maladolescenza ni pratar om? Läste några sidor bak.
Japp, bra film men den klassas som icke önskvärd vuxenfilm. Tror den fortfarande ligger ute på bukten, men då skulle jag starkt rekommendera VPN om man drar ned den.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-02-08 kl. 20:52.
Japp, bra film men den klassas som icke önskvärd vuxenfilm
Ska man klassa den som vuxenfilm kan man lika gärna klassa typ Madicken som vuxenfilm. Det enda jag såg som problematiskt är att de torterade ihjäl en fågel med pilar och jag hoppas verkligen inte att den scenen var äkta.
Ska man klassa den som vuxenfilm kan man lika gärna klassa typ Madicken som vuxenfilm. Det enda jag såg som problematiskt är att de torterade ihjäl en fågel med pilar och jag hoppas verkligen inte att den scenen var äkta.
Kan hålla med, men jag kommer ihåg vilket rabalder det blev när den gavs ut på dvd i Tyskland.
Även "Barnens Ö" är i princip omöjlig att få tag på fast den inte är bannad (i Sverige) Resonörens val att inte släppa om den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!