2025-01-18, 22:42
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WynardTheFrog
Schatjes är som en blandning av seriöst dysfunktionell familjedrama, och Ensam Hemma/Ondskans Hus. Tycker faktiskt föräldrarna påminner om Wendy Robie och Everett McGill's psykopat-par i Ondskans Hus.

Speciellt när

Du måste försöka att på egen hand hitta rätt sätt att dämpa ditt självförtroende att denna film över huvudtaget har något med svensk integrering i nutid att göra.
Det är en film som knappt ens berör värdsnationsfolket nuförtiden eller har gjort på över 30 år.

Du märker ju själv att knappt ens någon hänger med på vad försöker diskussa rörande.

Lägg ner, Lägg filmen i hyllan, gör lite andra grejer och återkom när rimlig tid har gått, för det du håller på med nu är inte friskt.
Citera
2025-02-08, 20:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajilo
Även den här?
Den här vad?
Citera
2025-02-08, 20:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Japp. Måste säga att hon som spelade Madelon såg mycket äldre ut än 14. Skulle gissat på att hon var minst 17-18.

Hade inte hört talas om den, men får bli att kolla in den också.
Låt bli det för den klassas som vuxenfilm involverande minderåriga, bra film, men ingen jag skulle hålla i mitt bibilotek.
Citera
2025-02-08, 20:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Såg du Ungjävlar när den kom?
Nej, den Holländska? Missat, skall se vid tillfälle. Den gick definitivt inte på bio här.
Citera
2025-02-08, 20:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ja, den är holländsk, de älskar den där borta!

Den finns på Youtube, sök på Schatjes 1984. Tyvärr hittar jag ingen uppladdning med engelsk text nånstans, men jag tror man fattar det man behöver fatta ändå.
Fick länk från en annan användare i ett annat sammanhang, men inte sett filmen då jag inte kan holländska.
Citera
2025-02-08, 20:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låt bli det för den klassas som vuxenfilm involverande minderåriga, bra film, men ingen jag skulle hålla i mitt bibilotek.

Redan sett. Skulle inte klassa den som mer vuxenfilm än valfri Astrid Lindgren-film.
Citera
2025-02-08, 20:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Är det Maladolescenza ni pratar om? Läste några sidor bak.
Japp, bra film men den klassas som icke önskvärd vuxenfilm. Tror den fortfarande ligger ute på bukten, men då skulle jag starkt rekommendera VPN om man drar ned den.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-02-08 kl. 20:52.
Citera
2025-02-08, 20:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
En dag kommer det där kanske ändras.

Maladolescenza är bannad i Holland, och även Tyskland.
i de flesta länder tror jag.
Citera
2025-02-08, 20:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Japp, bra film men den klassas som icke önskvärd vuxenfilm

Ska man klassa den som vuxenfilm kan man lika gärna klassa typ Madicken som vuxenfilm. Det enda jag såg som problematiskt är att de torterade ihjäl en fågel med pilar och jag hoppas verkligen inte att den scenen var äkta.
Citera
2025-02-08, 20:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ska man klassa den som vuxenfilm kan man lika gärna klassa typ Madicken som vuxenfilm. Det enda jag såg som problematiskt är att de torterade ihjäl en fågel med pilar och jag hoppas verkligen inte att den scenen var äkta.
Kan hålla med, men jag kommer ihåg vilket rabalder det blev när den gavs ut på dvd i Tyskland.

Även "Barnens Ö" är i princip omöjlig att få tag på fast den inte är bannad (i Sverige) Resonörens val att inte släppa om den.
Citera
2025-02-08, 21:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vet du om Maladolescenza är förbjuden i Sverige? Jag har hört att den inte är det.

Minns du vilket årtal den släpptes på DVD i Tyskland?
Vet inte om den är bannad, men som sagt efter dvd-släppet krängde jag min kopia rätt snabbt när det blev rabalder.

2006 står det på omslaget, drog en scan på det.
Citera
2025-02-08, 21:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Har du en bild på omslaget?
Ja, men får återkomma om det då jag har den på en annan dator och måste fixa nån anonym bilduppladdning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in