• 1
  • 2
2021-01-19, 12:15
Medlem
Jag vill ha en apa som husdjur, stort hus bra förhållanden kommer ha det bättre än på zoo.. vill ha Pippi Långstrump apa.. hur går man till väga, mina tankar hittills

1 - starta företag inom någon sorts forskning = apa för djurförsök
2 - zoo för besökare alla Tiger king
3 - få någon som annars ska avlivas

Finns något rimligare väg?
Citera
2021-01-19, 12:34
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Jag vill ha en apa som husdjur, stort hus bra förhållanden kommer ha det bättre än på zoo.. vill ha Pippi Långstrump apa.. hur går man till väga, mina tankar hittills

Tycker du skall tänka om, låt Apan va i sin normala värld.
Senast redigerad av ratanax2 2021-01-19 kl. 12:36.
Citera
2021-01-19, 12:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Flytta till ett annat land.
Citera
2021-01-19, 12:58
Medlem
Citat:

Finns ju en del människor som försökt sig på konststycket att ha apa som husdjur. Det har inte alltid slutat så bra kan man lugnt säga. Speciellt folk som fått för sig att de ska ha den människoliknande schimpansen som husdhur. Finns massa nyheter och berättelser om hur illa dte gått för ägarna.
Citera
2021-01-19, 12:58
Medlem
franges avatar
Glöm det. Apor är av Jordbruksverket förbjudna att ha som husdjur.
Citat:
Vilka djur får man ha som sällskapsdjur?
Det är inte tillåtet att hålla apor, rovdjur eller rovfåglar som sällskapsdjur. Du får heller inte ha korsningar mellan tamkatt och vilda kattdjur eller mellan tamhund och vilda hunddjur. Djuren måste vara födda och uppfödda i fångenskap för att få hållas som sällskapsdjur. Du får inte hålla individer som fångats i det vilda.
https://djur.jordbruksverket.se/amne...c80006469.html

Sen kunde du ha sökt lite, du är inte direkt den första som ställer frågan
(FB) Skaffa apa/primat som husdjur
(FB) apa som husdjur ?
(FB) Får man köpa en liten Apa och ha den som husdjur?
(FB) liten apa som husdjur (tamarin)
(FB) Apa som husdjur?
(FB) Apa som husdjur?
Citera
2021-01-19, 15:14
Medlem
Narutoshippchops avatar
Det blev förbjudet att ha apa i Sverige efter att en person hade en apa hemma i sin lägenhet som attackerade honom.
Citera
2023-01-15, 14:19
Medlem
Jag har 2 långsvansade Macaques som är lite över året gamla och små som kattungar.

Det går om man vill men räkna med att det är nästan som att ha 2 människo bebisar som blir 30+ år och aldrig blir smartare knappt
som skriker ,skiter ,biter

Det är dock värt det! Har planer på att utöka deras medvetandehet med svampar och dmt när dom är äldre.
Citera
2023-01-15, 15:54
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Det blev förbjudet att ha apa i Sverige efter att en person hade en apa hemma i sin lägenhet som attackerade honom.

Vem?

Såg en del ha apor som husdjur nere i Asien. Schysst mot apan?

Nää, verkligen inte.

Annars gillar jag den där kvinnan som forskade och testade intelligensen på diverse apor.

Tillslut får alltid en apa (främst schimpanser då) flipp, kolla bara historien om hon som överlevde med knappt något ansikte kvar.

Fördel är då att ha en liten apa, så kanske du endast blir av med ett öga eller två när dagen kommer.
Citera
2023-01-17, 19:39
Medlem
Om man tycker om avföring på väggarna och lemlästning är apa ett utmärkt husdjur.
Citera
2023-01-17, 19:43
Medlem
orrecrists avatar
Går kanske få tag på på svartamarknaden eller så går du ut till orten& kidnappats en men det är klar den rasen är inte så gullig
Citera
2023-01-18, 03:26
Medlem
MeppoLundgrens avatar
En dödskalleapa kostar runt 25-30 tusen. Det går att beställa på nätet, men jordbruksverket kan neka dig att importera en sådan apa.

Av någon underlig anledning så får man ha en elefant som husdjur om det finns tillräckligt med plats och sköts på rätt sätt.
Citera
2023-01-18, 06:48
Medlem
En babian eller Mandrill, hane, som du ger en väldans massa motion samt trenbolon, deca durabolin och testo är mitt förslag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in