Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-07, 02:53
  #325
Medlem
densomtyckers avatar
Jag tycker det visar på en brist på grundläggande respekt. Ett typexempel på effekterna av det efterkristna och sekulariserade samhälle vi lever i idag.
Citera
2024-01-09, 17:40
  #326
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-kyrkogardar

Intressant att se debatten blossa upp!Vad tycker ni, självär jag kluven. Det kan ses som respektlöst men det kan också ses som ett sätt att förhålla sig till döden på ett sunt sätt. Självaskogskyrkogården är ju gigantisk så det går ju säkert att hitta en tyst plats.
Citera
2024-01-09, 18:18
  #327
Medlem
Enterprises avatar
Jag måhända är naiv, men de här barnen åker väl inte på något gravområde, utan på den allmänna parkdelen av Skogskyrkogården, där ingen ligger begravd? Jag har själv släktingar som ligger på kyrkogården och störs inte det minsta av att barn åker pulka i parkdelen (där backarna finns).

För den som inte varit på platsen, kolla 2:16 in på denna SVT-film, och från 23:30
https://www.svtplay.se/video/jXY34PM...M&position=136
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2024-01-09 kl. 18:27.
Citera
2024-01-09, 18:24
  #328
Medlem
krisus avatar
Nu bor jag inte i Stockholm men annan ort.
Jag cyklar förbi en kyrkogård varje dag på väg till och från jobbet.
Har funderat en hel del över de som antingen rastar hunden bland gravarna /minneslunden och de som använder kyrkogården till att jogga i.

Personligen tycker jag det är respektlös och tycker man bör visa någon slags respekt för de döda och deras anhöriga.

Det bör ju finnas andra pulkabackar än den på skogskyrkogården.

Känns lite som det handlar om bekvämlighet, nära och bra.
Citera
2024-01-09, 18:27
  #329
Medlem
Hur jävla svårt är det att bara leta upp en annan backe?
Bortskämda ungar och föräldrar utan folkvett och respekt.
Citera
2024-01-09, 18:28
  #330
Medlem
Jag tycker att det är okej
Drar en parallell
Gör om slottet till bostäder
Citera
2024-01-09, 19:23
  #331
Medlem
dialektikers avatar
Själva ingången till Skogskyrkogården är världsberömd och platsen är med på UNESCOS världsarvlista. Hela anläggningen räknas som ett av det viktigaste vad det gäller modern arkitektur.
Endast utvecklingsstörda HBTQ-föräldrar ihop med islamister kan vara så nonchalanta att de åker pulka på detta monument.

Varför inte ta och köra lite skateboard på Sfinxen-pyramiden i Egypten samt hoppa lite bungyjump från Eifeltornet, när vi ändå är igång.
Kan vi inte låta ungarna ha graffitivägg på mosken vid Medborgarplatsen, också.
De har ju så roligt där med sina skateboard-ramper nere vid Björns Trädgård.
Citera
2024-01-10, 18:13
  #332
Medlem
GertBennys avatar
Nej det här tilltaget gillar inte GertBenny alls. Det finns massor av platser där barn kan leka. Det hade antagligen blivit ramaskri om ett gäng bistra män i 50 års åldern ställde sig och läste prosa om döden, existentiell ångest och människans korta tid på jorden precis vid en småskola eller lekplats för ungar.

Jag håller med Dennis Wedin från Moderaterna! Lär er hyfs föräldrar!
Citera
2024-01-11, 07:54
  #333
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Respekten för de äldre är tyvärr som bortblåst i Sverige, religion har ersätts med att dyrka ungdomen.
Föräldrar tar dina barn medvetet till denna kyrkogård för att jävlas med omgivningen, detta eftersom denna debatt har pågått i flera år.
Citera
2024-01-11, 08:26
  #334
Medlem
Incendios avatar
Det borde inte vara svårt att hitta en annan backe. Illa.
Citera
2024-01-12, 20:17
  #335
Medlem
SalvanMonikas avatar
Den enda rimliga lösningen borde vara att minera området med trampminor!
Citera
2024-01-13, 12:46
  #336
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WahlstedtM
Man kanske ska fråga de som dör snart "vill du att barn har roligt där du är begravd?".
Och svaret skulle vara "jag vill att barn ska ha roligt men även viktigare är att de respekterar kyrkogården och gravarna. Åka pulka kan ni göra där det är meningen att ni ska göra det".

Fattar du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback