Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi bör ha en plan B, vilket är svårt för alla oss äldre än 20 år. Ungdomarna kan skita i Sverige, utbilda sig och rädda sig själva i tex Estland. För oss andra, jag är 40+, är situationen hopplös och bara miserabel.

Varför kan inte du flytta till Estland då om du vill det?
Citera
2021-02-04, 10:57
Avstängd
Någonting hände definitivt under valnatten, det var inte bara valmyndighetens sida, vill minnas att flashback också delvis låg nere under valnatten.

När allt var tillbaka online hade SDs rösträkning i princip stannat upp.

Är säker på att SD hade mycket högre än 13% i förra valet.

Vill folk bli av med islam, politikt korrekhet och feminism tror jag tyvärr inte att det kan uppnås på demokratiskt vis. Systemet är numera konstruerat på så sätt att hålla dessa partier i liv.
Citera
2021-02-04, 10:57
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varför kan inte du flytta till Estland då om du vill det?

För att jag har ett förhållandevis bra arbete här och nu.

Vad betyder det, tror du? Att jag inte vill spränga riksdagen i luften med en vätebomb? Att jag tycker om packet därinne?
Citera
2021-02-04, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
För att jag har ett förhållandevis bra arbete här och nu.

Nyss var situationen hopplös och miserabel, hur ska du ha det?
Citera
2021-02-04, 11:11
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nyss var situationen hopplös och miserabel, hur ska du ha det?

Livet är väl lite mer än arbete? Ja jag är delvis tacksam. Har hälsan och ett bra arbete. Det betyder ju inte att Sverige utvecklats det minsta positivt sedan 1970 eftersom det har det inte gjort.

Fast jag kunde ha haft hälsan och ett bra arbete i östra Europa också. Borde ha stannat kvar där men alla begår vi misstag i livet.
Citera
2021-02-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Någonting hände definitivt under valnatten, det var inte bara valmyndighetens sida, vill minnas att flashback också delvis låg nere under valnatten.

När allt var tillbaka online hade SDs rösträkning i princip stannat upp.

Är säker på att SD hade mycket högre än 13% i förra valet.

Vill folk bli av med islam, politikt korrekhet och feminism tror jag tyvärr inte att det kan uppnås på demokratiskt vis. Systemet är numera konstruerat på så sätt att hålla dessa partier i liv.
Ja, de hade 17,53%
https://www.val.se/valresultat/riksd...lresultat.html
Citera
2021-02-04, 21:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Att enstaka förvirrade fånar springer och kastar bort valsedlar har ganska lite att göra med det som beskrivs i trådstarten. Att enskilda kastar eller gömmer valsedlar har nog hänt i de flesta demokratiska val runt om i världen och naturligtvis något man ska beivra men det innebär för den sakens skull inte att det skulle vara någon systematik bakom eller att någon direkt har manipulerat det slutliga valresultatet, som faktiskt var frågan i trådstarten. Jag förringar ingenting. Jag begär dock att man ska ha på fötterna innan man kommer med uttalanden om systematiskt valfusk. Sensationella påståenden kräver sensationella belägg, inte pojkrumsfantasier.

Det finns ingen fråga om det skett systematiskt valfusk i trådstarten det är något du har hittat på själv.
Här är frågeställningen.
Citat:
Diskussionen blir: Vilka ligger bakom attacken? Förekom det valfusk? Hur stort? I vilket syfe? Av vem eller vilka?

Det är bra att du försöker erkänna att det har förekommit valfusk. Men du vill förringa det genom att ifrågasätta bevis på att det skett systematiskt valfusk. Även fast man visat på källor och bevis på valfusk så kommer du att vägra erkänna det. Du har hittat på en egen frågeställning som inte finns i trådstarten och jag tvivlar på att du vet innebörden av ordet systematiskt.
Citera
2021-02-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det finns ingen fråga om det skett systematiskt valfusk i trådstarten det är något du har hittat på själv.
Här är frågeställningen.

Det är bra att du försöker erkänna att det har förekommit valfusk. Men du vill förringa det genom att ifrågasätta bevis på att det skett systematiskt valfusk. Även fast man visat på källor och bevis på valfusk så kommer du att vägra erkänna det. Du har hittat på en egen frågeställning som inte finns i trådstarten och jag tvivlar på att du vet innebörden av ordet systematiskt.
Frågeställningen relaterar helt till inslaget där man fantiserar om att en överbelastningsattack är synonymt med valfusk och ändring av valresultatet. Detta framgår extra tydligt i det inlägg som du citerade om du läser det igen. Att enskilda personer slänger valsedlar är förstås beklagligt men knappast någon nyhet eller särskilt anmärkningsvärt i jämförelse med ett systematiskt valfusk.
Senast redigerad av pf10 2021-02-04 kl. 22:47.
Citera
2021-02-05, 01:49
Medlem
Yatsys avatar
Varför var regeringen inte intresserade av att delge vem som utförde DDoS-attacken mot valmyndigheten under kvällen och natten utan valde att hemlighetsstämpla. Hur kan det vara möjligt att ingen är nyfiken?

Det känns väldigt osäkert och konstigt att som medborgare inte få veta orsak till att hemlighetsstämpling utfärdades.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback