Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-19, 20:22
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Barn hit och dit kan tyda på dålig ansvarsförmåga - att inte riktigt ha koll på sitt liv, och saker omkring sig. Det var ett fall i Sverige för ett par år sedan, med en kvinna som också hade flera barn med olika pappor som dog i en brand (den äldsta befann sig hos SIN pappa, så hon överlevde). Kvinnan hade skruvat ner brandvarnaren och lagt den i ett köksskåp, när den började tuta för att batteriet var slut. Och den natten då det brann, hade hon ställt många små värmeljus tätt tillsammans på en bricka, lämnat dem och gått och lagt sig och barnen...


Hm, en brikke av treverk? Ja, det er nok mye mennesker der ute som er alvorlig psykisk syk, men som man ikke kan se det på i første øyekast. Grusom måte å begå selvmord på da. Brent levende. Men i mange tilfeller våkner de aldri, og de dør av røykforgiftning, og ikke selve flammene.
Ved brann så blir jo alt bevis borte så og si, så det blir vanskelig å trekke noen konklusjon om hva som hendte. Kan være konen som begikk selvmord og skulle ta med seg hele familien, og det kan være mannen, eller det kan være et rent uhell.
Citera
2021-01-19, 20:27
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
La oss holde oss litt til fakta her, kanskje? Den avdøde kvinnen hadde to barn (de døde begge sammen med henne), ti og femten år gamle, de to hadde hver sin far, kvinnen var gift med faren til den yngste, de var nå skilt, kvinnen hadde fått ny kjæreste, men so what?! Dette er 2000-tallet?

La vær å overtolke, i hvert fall når du ikke har styring på fakta i utgangspunktet.


Slik jeg forsto det, så hadde kvinnen 4 barn. To med Hallvard, et med Johansen, og et med Hogne.
Citera
2021-01-19, 21:08
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliussen
Slik jeg forsto det, så hadde kvinnen 4 barn. To med Hallvard, et med Johansen, og et med Hogne.

Ja, da har du igjen forstått feil, da.
Citera
2021-01-19, 21:12
  #112
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliussen
Hm, en brikke av treverk? Ja, det er nok mye mennesker der ute som er alvorlig psykisk syk, men som man ikke kan se det på i første øyekast. Grusom måte å begå selvmord på da. Brent levende. Men i mange tilfeller våkner de aldri, og de dør av røykforgiftning, og ikke selve flammene.
Ved brann så blir jo alt bevis borte så og si, så det blir vanskelig å trekke noen konklusjon om hva som hendte. Kan være konen som begikk selvmord og skulle ta med seg hele familien, og det kan være mannen, eller det kan være et rent uhell.

Nej, av metall - men det hjälpte inte, allt smälte i hettan. Och den mamman ville nog inte begå självmord. Hon fattade bara inte att det var korkat. Värmeljus - det hörs på namnet - utvecklar enormt mycket värme, och därför får man inte ställa massor av dem så tätt.
Citera
2021-01-19, 21:46
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Ja, da har du igjen forstått feil, da.


Kan være greit hvis du henviser til kilde, ellers blir det bare dine ord.
Det er ikke i alle aviser at det står at to av barna ikke var hennes.
Uansett var hun nå tydeligvis ei som ofte byttet mann.
Citera
2021-01-19, 23:07
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliussen
Inntil at det kommer fram detaljer om skilsmisse, vold, trusler, løgner, manipulasjon osv. slik vi ser i Fjellhamarsaken, så burde vi være litt forsiktig med å peke på han som en drapsmann.
Fetad: Kan du vise til en artikkel som bekrefter dine påstander om vold, løgner og manipulasjon i Fjellhamarsaken?
Dine påstander ser ut som et forsøk på å lage tråd-sannhet.

Jeg synes at det er veldig negativt at uskyldige mennesker og mennesker som kan være uskyldige blir utpekt som drapspersoner av enkelte personer.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2021-01-19 kl. 23:34.
Citera
2021-01-20, 03:05
  #115
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja jeg vet alt for lite om dette. Men det er skremmende å lese om brannen. At fem mennesker omkom.
Jeg ser for meg noe liknende det du foreslår. Ulmebrann som ble eksplosiv da propanen tok fyr.
Det skal ikke ha vært annen elektrisitet i hytta enn solcelle-panelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ulmebrand finns visst inte på svenska men jag förstår vad du menar. Det är en kandidat här. Den som märks minst också, och är mest dödlig för sovande.

...
"Ulmebrann" är väl att likna vid pyrbrand på svenska. Det pyr/glöder. Eller kanske då glödbrand är ett bättre svenskt ord?

Brandorsak kan jag för lite om.

Mer än tragiskt detta. Jag kan se mannen springandes barfota nästan naken 4 km (det är lååååångt) i kyla vetandes att hus och mennesker brinner bakom honom. Den paniken.

I pray for you!
__________________
Senast redigerad av 80231 2021-01-20 kl. 03:40.
Citera
2021-01-20, 06:05
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Kan du vise til en artikkel som bekrefter dine påstander om vold, løgner og manipulasjon i Fjellhamarsaken?
Dine påstander ser ut som et forsøk på å lage tråd-sannhet.

Jeg synes at det er veldig negativt at uskyldige mennesker og mennesker som kan være uskyldige blir utpekt som drapspersoner av enkelte personer.


At TH i S4 er en psykopat er vel noe mange vet. Nei, jeg gidder ikke finne fram link som underbygger mine påstander bare fordi at en enkelt person har gått glipp av detaljene. Det er uansett Off-Topic i denne tråden.

Det siste kan vi være enig i. Derfor tar jeg veldig avstand fra at folk peker på mannen som berget seg ut av hytta som en mulig eller antakelig brannstifter.
Citera
2021-01-20, 10:24
  #117
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
"Ulmebrann" är väl att likna vid pyrbrand på svenska. Det pyr/glöder. Eller kanske då glödbrand är ett bättre svenskt ord?

Brandorsak kan jag för lite om.

Mer än tragiskt detta. Jag kan se mannen springandes barfota nästan naken 4 km (det är lååååångt) i kyla vetandes att hus och mennesker brinner bakom honom. Den paniken.

I pray for you!

Svårt att avgöra utan sån utbildning. Man förknippar ordet glöd med synintryck av glöd men tekniskt är det kanske bara motsatsen till lågor — dvs vad som är lågbrand i gaser som materialet (glödbranden) avger. Många material (alla?) kan väl brinna utan en låga. Sen då kan väl temperaturskillnader, syretillgång och skiktförhållanden mm påverka. Om brand är detsamma som en överskriden kritisk punkt för värme i ett material så kommer branden försöka antända intilliggande punkter. Gissningsvis är glödbrand vad vi skulle säga på svenska. Det förmedlar inte riktigt känslan av brand i lönndom, lönnbrand, som kanske det norska uttrycket gör. Brand i mark och under mossa eller i mossor är väl en annnan kandidat för ulmebrann.

Ja den mannens dag började inget vidare.
Citera
2021-01-20, 11:36
  #118
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har ikke vært nevnt noen hund.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis hunden hadde vært med, ville den vel ha varslet da det begynte å brenne. Kanskje hunden ville ha varslet ved gass-lekkasje også. Hvis det var gasslekkasje.

Det är inte säkert. Ibland omkommer även hundar i bränder. Det beror på omständigheterna.
Citera
2021-01-20, 14:16
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliussen
Kan være greit hvis du henviser til kilde, ellers blir det bare dine ord.
Det er ikke i alle aviser at det står at to av barna ikke var hennes.

Alt av relevant info står i denne tråden (ikke postet av meg), det eneste som trengs er kognitive evner. Annen kilde overflødig.


Citat:
Ursprungligen postat av Korneliussen
Uansett var hun nå tydeligvis ei som ofte byttet mann.

Den uttalelsen der sier mye om deg, men svært lite (om noe) om henne.
Citera
2021-01-20, 15:39
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Alt av relevant info står i denne tråden (ikke postet av meg), det eneste som trengs er kognitive evner. Annen kilde overflødig.




Den uttalelsen der sier mye om deg, men svært lite (om noe) om henne.


Det gjør det sikkert, men jeg har ikke lest alle sidene. Men jeg fant i aftenposten at to av barna ikke var hennes.
Det naturlige ved skilsmisser er at barna bor hos moren, så derfor tenkte jeg at det gjaldt også i dette tilfellet.
At jeg skreiv at hun er ei som bytter mann ofte er nå bare ren faktaopplysning, ikke noe annet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback