2023-08-15, 17:25
Medlem
CC75s avatar
Hej Neverhesitate

Citat:
Hej CC!

Jag skulle uppskatta om du inte klumpar in mig i gruppen ”ni kvinnor” och genom det tillskriver mig agerande och åsikter som inte är mina. Jag kan motivera och försvara varenda handling jag gjort och varje åsikt jag själv har, men jag är ingen talesperson för gruppen kvinnor och i mångt och mycket inte heller representativ för gruppen kvinnor.

Av våra tidigare diskussioner vet jag att du inte tillhör den stora gruppen ”vanliga” kvinnor. I detta sammanhang menat som något positivt. Har jag uttryckt mig på ett sådant sätt att du uppfattar att jag lägger dig i det facket, då har jag uttryckt mig otydligt. I sådana här diskussioner är det lätt att ibland blanda ”du” med ”alla” andra. Ska försöka bli bättre på att vara tydlig där.

Citat:
Det var ju även kvinnor som pekades ut under Metoo, Lotta Bromé t.ex., även om de av förklarliga skäl var betydligt färre. Att jag inte broderade ut mig mer om Metoo i det jag skrev är för att jag dels inte följt debatten, men framförallt för att det jag reagerade på i HasseBanans inlägg var att han tyckte det var motsägelsefullt att kvinnor inte vill bli sexuellt trakasserade samtidigt som de kan säga att de vill bli tagna hårt av en man, och att kvinnorna därför skulle uppmuntra samma beteende hos män som de säger sig förakta.

Lotta Bromé vet jag inte om hon är ett bra exempel då hon trakasserade andra kvinnor och inte endast män. Dvs även här var kvinnor offer. Vad jag vet var det kvinnor som berättade sin historia i bl.a. Expressen. Finns det några exempel där kvinnor hängdes ut för att ha trakasserat män eller där de utnyttjat män för att få fördelar? Jag är själv osäker där… Vad gäller Hassebanans inlägg tolkade jag det lite annorlunda.

Citat:
Det finns verkligen INGET motsägelsefullt i att man kan älska att ha sex på alla möjliga sätt med en partner man valt, men ändå inte vill utsättas för sexuella trakasserier på jobbet!

Nej, det gör det inte. Håller med. Där råder inte oenighet mellan oss. Men vad som ska tolkas som sexuell trakasseri och vem som har rätt att göra den tolkningen samt hur lätt det är att misstolka gränser pga kvinnors ambivalenta beteende, där uppfattar jag att vi har olika åsikter.

Citat:
När det gäller sexuella trakasserier så är det inte vidare svårt att lista ut om något skulle kunna räknas som sexuella trakasserier, det som är svårare är att veta hur just den som utsätts för det reagerar. Några anmäler, några fräser ifrån och några vågar inte säga ifrån. När det gäller att visa sexuellt intresse för någon (det är betydligt mildare än trakasserier) så gäller det att ta det varsamt och vara lyhörd för hur personen svarar och backa om det inte kommer något gensvar.

Det är precis det det är, svårt att veta om det är det eller inte då bedömningen idag verkar vara hos den som anser sig vara utsatt. Du har säkert sett bilden på den snygga killen på kontoret som till kvinnan säger ”Looking good Susan” och hon svarar ”Awww, you´re so sweet. Sedan kommer en mindre snygg kille och säger exakt samma sak. Då ringer hon HR och vill göra en anmälan. Det är lätt att skratta åt detta men för en del män är detta verklighet. Därav att allt färre män vill umgås med sina kvinnliga kolleger, allt färre män i ledande positioner vill vara ensamma med kvinnliga kollegor. Om den mindre snygge killen ser den snygga killen göra så innan han själv säger samma sak, kan du då förstå att han blir förvånad när HR vill tala med honom? Vad jag säger är att det råder ingen konsensus om vart gränserna går och det är omöjligt för män att veta vad som gäller utan att pröva.

Citat:
Om du upplever att en kvinna är ambivalent kring om hon vill ligga med dig eller inte, och du inte kan avgöra vilket så bör du avstå. Vilket annat alternativ än de tre jag skrev (avstå, fråga, eller närma sig väldigt lyhört för den andras signaler) tycker du finns?

Det finns inga direkt bra alternativ men verkligheten är oftast inte så enkel. Om du och jag dejtar. Vi ligger med varandra ett antal ggr. Varje gång kör vi analt. 5:e gången har vi det också men efteråt får jag reda på att du egentligen inte ville det. Du sa inget när vi höll på. Du gjorde inte motstånd när vi höll på utan ur mitt perspektiv var allt som de tidigare 4:a ggr. Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Var det fel av mig att förutsätta att du ville? De flesta kvinnor är inte i närheten av så tydliga som du tror och som du själv skriver, du är inte representativ för gruppen kvinnor vilket gör din argumentation mot det jag skriver lite svår att ta till sig då jag i så fall vill påstå att jag vet mer om kvinnors generella beteenden än du som kvinna. 😉

Jag vet att alla människor ska bemötas utifrån sina egna unika premisser men vi människor agerar oftast utifrån våra egna erfarenheter och "genar" mentalt i de flesta situationer. Vi gör bedömningar, generaliseringar och förenklingar. Det innebär inte att vi är dåliga människor när vi gör felbedömningar.

Citat:
När jag skrev att skulden alltid bör läggas på förövaren så svarade du att ”Det är att göra det väldigt enkelt för sig. Det finns även ett egenansvar i de allra flesta situationer.” Det tolkade jag som att du invände mot att skulden alltid bör läggas på förövaren, och att du menar att även offret bär en del av skulden för brottet, och därav min fråga som jag upprepar här.

Vilken typ av egenansvar tycker du ett brottsoffer måste ta för att skulden ska läggas på förövaren?

För att vara tydlig här. Förövaren (om skyldig) SKA alltid skuldbeläggas. Förövaren kan ALDRIG vara utan skuld. Förövarens handling och offrets handling ska alltid bedömas var för sig. Ett offers handling kan aldrig mildra en förövarens handling eller det straff personen bör få.

Ovan innebär dock inte att det inte finns ett egenansvar för offret. För att ta ett konkret exempel. Jag klär mig i Hammarbys matchtröja. Ställer mig i AIKs klack och skriker dumma saker om AIK. Tror du jag kommer att komma undan med det? Gör personerna som misshandlar mig fel – absolut. Gjorde jag något fel? Enligt lagen nej men de flesta skulle anse att jag fick skylla mig själv då jag var väl medveten om risken jag tog. Jag borde således också klandras.

Försäkringsbolag resonerar på samma sätt. Om du råkar ut för någon olyckshändelse men inte vidtar åtgärder för att mildra skadan kan försäkringsbolaget anse att du är medskyldig till det inträffade (att skadan blev värre) och din skadeersättning bli lägre.

// CC
Citera
2023-08-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag svarar gärna på ditt inlägg, när du har svarat på det inlägg jag skrev i din tråd om skevt relationsklimat.
Haha vilket skitnödigt svar. Ni kärringar är verkligen barn, "annars svarar ja inte däjj". Väx upp för fan.
Citera
2023-08-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Haha vilket skitnödigt svar. Ni kärringar är verkligen barn, "annars svarar ja inte däjj". Väx upp för fan.
Du fattar välsjälv att du är rätt ointressant att diskutera med när du mest vill hålla svepande monologer och struntar i dom svar du får. Inget konstigt alls kan jag tycka.
Citera
2023-08-15, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du fattar välsjälv att du är rätt ointressant att diskutera med när du mest vill hålla svepande monologer och struntar i dom svar du får. Inget konstigt alls kan jag tycka.
Inte alls. Kan såklart inte svara alla och det tar idioten ovan som ett sätt att hämnas för nåt gammalt skit. Och jag tar visst till mig av det andra säger, så hitta inte på din äckliga feministiska försvarare. Varje gång du går in i trådarna så svarar du i kvinnors favör. En fjant är du.
Citera
2023-08-15, 19:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Behandla dom som män då?
Säger dom något så svara tillbaks likadant. Ta ingen skit helt enkelt
Haha, det bästa tipset i tråden kom redan i det första svaret. Ja, faktiskt: behandla dom som män då.
Rättare sagt: var rak och håll inte på och argumentetera om en massa skitsaker. Kan ju vara "den tiden i månaden" ibland, eller vad som helst. Det är ingen idé. Dessutom umgås man inte med människor som beter sig som idioter. Det gäller kvinnor som män.
Citera
2023-08-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Mitt problem blabla bla bittert feminist trams utan substans och evidens

Neger snälla, Om du har dåliga så dåliga erfarenheter av "män" så ligger problemet hos dig och din selektion av just män.

99,9% av män är inte så som du verkar tro, Sluta ta din information från Roks påhittade jävla propaganda kanaler
Citera
2023-08-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hej Neverhesitate

Lotta Bromé vet jag inte om hon är ett bra exempel då hon trakasserade andra kvinnor och inte endast män. Dvs även här var kvinnor offer. Vad jag vet var det kvinnor som berättade sin historia i bl.a. Expressen. Finns det några exempel där kvinnor hängdes ut för att ha trakasserat män eller där de utnyttjat män för att få fördelar? Jag är själv osäker där… Vad gäller Hassebanans inlägg tolkade jag det lite annorlunda.
Hej CC☀️!

Jag är som sagt inte vidare insatt i Metoo, men oftast är det ju kvinnor som blir sexuellt trakasserade. Dels för att det är svårare och mer riskfyllt att trakassera någon som är större och starkare än en själv, men också för att kvinnor betydligt mer sällan har det beteendet.

För att en kvinna som utnyttjat en man för att få fördelar ska kunna hängas ut så behöver mannen berätta om det, och oftast är det ju så att även mannen får ut något av utnyttjandet som han oftast inte vill stå för offentligt. ”Hon fick fördelar på jobbet mot att hon hade sex med mig” sätter inte direkt mannen själv i någon bra dager eftersom det är ett ömsesidigt utnyttjande.

Citat:
Nej, det gör det inte. Håller med. Där råder inte oenighet mellan oss. Men vad som ska tolkas som sexuell trakasseri och vem som har rätt att göra den tolkningen samt hur lätt det är att misstolka gränser pga kvinnors ambivalenta beteende, där uppfattar jag att vi har olika åsikter.

Det är precis det det är, svårt att veta om det är det eller inte då bedömningen idag verkar vara hos den som anser sig vara utsatt. Du har säkert sett bilden på den snygga killen på kontoret som till kvinnan säger ”Looking good Susan” och hon svarar ”Awww, you´re so sweet. Sedan kommer en mindre snygg kille och säger exakt samma sak. Då ringer hon HR och vill göra en anmälan. Det är lätt att skratta åt detta men för en del män är detta verklighet. Därav att allt färre män vill umgås med sina kvinnliga kolleger, allt färre män i ledande positioner vill vara ensamma med kvinnliga kollegor. Om den mindre snygge killen ser den snygga killen göra så innan han själv säger samma sak, kan du då förstå att han blir förvånad när HR vill tala med honom? Vad jag säger är att det råder ingen konsensus om vart gränserna går och det är omöjligt för män att veta vad som gäller utan att pröva.
Ja, där har vi helt klart olika åsikter. Jag är FULLSTÄNDIGT övertygad om att ingen någonsin har känt sig sexuellt trakasserad av mig, och anledningen till det är att jag inte trakasserar människor. Tycker man däremot det är svårt att veta var gränsen går för vad som är sexuella trakasserier så bör man undvika att själv försöka läsa av utan istället hålla sig till att avstå eller fråga.

Vad som krävs för att någon ska känna sig sexuellt trakasserad varierar från person till person, och hur man upplever handlingar och ord beror ju självklart också på vem som gör det. En sak som tas på skämt eller som känns smickrande när det görs av en person kan kännas obehagligt när någon annan gör det.

Det låter som om du efterfrågar nån slags exakta regler för vad som får göras och vad som inte får göras och att det sedan ska gälla likadant för alla, så om Lisa gärna tar emot ett nyp i rumpan från Niclas när han går förbi så ska även resten av männen på arbetsplatsen få nypa Lisa i rumpan. Tycker du att det vore vettigt?

Jag skulle bli extremt förvånad om någon anmälde till HR bara för att en arbetskamrat sagt ”Looking good Susan”. Hade det varit ett sexuellt närmande däremot så förstår jag verkligen inte varför snubben skulle bli förvånad över att bli inkallad till HR bara för att kvinnan gillar uppmärksamhet från en annan man på arbetsplatsen men inte från honom.

Huruvida något räknas som sexuella trakasserier eller inte i lagens mening och framförallt om det går att bevisa, det avgörs av rättsväsendet.

Citat:
[b] Det finns inga direkt bra alternativ men verkligheten är oftast inte så enkel. Om du och jag dejtar. Vi ligger med varandra ett antal ggr. Varje gång kör vi analt. 5:e gången har vi det också men efteråt får jag reda på att du egentligen inte ville det. Du sa inget när vi höll på. Du gjorde inte motstånd när vi höll på utan ur mitt perspektiv var allt som de tidigare 4:a ggr. Vad kunde jag ha gjort annorlunda? Var det fel av mig att förutsätta att du ville? De flesta kvinnor är inte i närheten av så tydliga som du tror och som du själv skriver, du är inte representativ för gruppen kvinnor vilket gör din argumentation mot det jag skriver lite svår att ta till sig då jag i så fall vill påstå att jag vet mer om kvinnors generella beteenden än du som kvinna. 😉

Jag vet att alla människor ska bemötas utifrån sina egna unika premisser men vi människor agerar oftast utifrån våra egna erfarenheter och "genar" mentalt i de flesta situationer. Vi gör bedömningar, generaliseringar och förenklingar. Det innebär inte att vi är dåliga människor när vi gör felbedömningar.
Jo, det är faktiskt så enkelt som att man avstår om man inte är helt säker på att den andra vill. Jag är väldigt tydlig så hade du dejtat mig så hade den situationen inte uppstått, men jag blir fundersam på hur man INTE kan märka att den man har sex med inte längre uppskattar det?

Nej, jag tror faktiskt inte du vet mer än mig om kvinnors generella beteenden, däremot är ju du den röda tråden mellan alla kvinnor du haft sex med och du vet ju mer om hur era sexakter har gått till.

När det gäller situationer där man riskerar att skada en annan människa om man agerar fel så måste man undvika genvägarna. Vid sex gäller det alltså att avstå eller fråga om man inte har fingertoppskänsla nog att agera rätt.

Citat:
[b] För att vara tydlig här. Förövaren (om skyldig) SKA alltid skuldbeläggas. Förövaren kan ALDRIG vara utan skuld. Förövarens handling och offrets handling ska alltid bedömas var för sig. Ett offers handling kan aldrig mildra en förövarens handling eller det straff personen bör få.

Ovan innebär dock inte att det inte finns ett egenansvar för offret. För att ta ett konkret exempel. Jag klär mig i Hammarbys matchtröja. Ställer mig i AIKs klack och skriker dumma saker om AIK. Tror du jag kommer att komma undan med det? Gör personerna som misshandlar mig fel – absolut. Gjorde jag något fel? Enligt lagen nej men de flesta skulle anse att jag fick skylla mig själv då jag var väl medveten om risken jag tog. Jag borde således också klandras.

Försäkringsbolag resonerar på samma sätt. Om du råkar ut för någon olyckshändelse men inte vidtar åtgärder för att mildra skadan kan försäkringsbolaget anse att du är medskyldig till det inträffade (att skadan blev värre) och din skadeersättning bli lägre.

// CC
En förövare ÄR skyldig, för om den inte är skyldig så är den ingen förövare, och som jag skrev bör skulden ALLTID läggas på förövaren.

Egenansvaret kommer man ju aldrig ifrån eftersom det är man själv som får ta konsekvenserna av sitt eget handlande (vissa delar kan man ju köpa sig fri från genom försäkringar), däremot ska ingen annan än förövaren bära skulden för brottet.
Citera
2023-08-18, 10:53
Medlem
CC75s avatar
Hej Neverhesitate

Citat:
Hej CC☀️!

Jag är som sagt inte vidare insatt i Metoo, men oftast är det ju kvinnor som blir sexuellt trakasserade. Dels för att det är svårare och mer riskfyllt att trakassera någon som är större och starkare än en själv, men också för att kvinnor betydligt mer sällan har det beteendet.

Det stämmer att män står för den större delen av den typ av beteenden men vad som är trakasserier bestäms i slutändan av den som blir utsatt för det. Vi män är inte lika känsliga där men vi är heller inte benägna att anmäla när det sker då ”ingen” tror oss eller så ska man som man bita ihop. Stödet för män som blir utsatta är ”0” medan det för kvinnor är nästan 100. Samma vad gäller mörkertalet för fysisk misshandel. De allra flesta män slår heller inte kvinnor så bara för att vi är större och starkare innebär det inte någon direkt risk för en kvinna att sexuellt trakassera en man. Jag skulle t.o.m. drista mig till att påstå att det idag är mer eller mindre riskfritt att som kvinna trakassera en man.

Citat:
För att en kvinna som utnyttjat en man för att få fördelar ska kunna hängas ut så behöver mannen berätta om det, och oftast är det ju så att även mannen får ut något av utnyttjandet som han oftast inte vill stå för offentligt. ”Hon fick fördelar på jobbet mot att hon hade sex med mig” sätter inte direkt mannen själv i någon bra dager eftersom det är ett ömsesidigt utnyttjande.

På vilket sätt utnyttjar en man en kvinna som vill ha sex med honom? Din syn här tyder på att du anser att sex är bara något som mannen vill ha och får och något som kvinnan inte vill ha och bara ger. Ska jag som man vara tacksam för att en kvinna vill ha sex med mig? Om du anser det, då har vi olika syn på det och jag skulle vilja höra hur du motiverar din syn där eller om det är så att jag missförstår dig.

Citat:
Citat:
Ja, där har vi helt klart olika åsikter. Jag är FULLSTÄNDIGT övertygad om att ingen någonsin har känt sig sexuellt trakasserad av mig, och anledningen till det är att jag inte trakasserar människor. Tycker man däremot det är svårt att veta var gränsen går för vad som är sexuella trakasserier så bör man undvika att själv försöka läsa av utan istället hålla sig till att avstå eller fråga.

Bara för att du är övertygad om att du inte har trakasserat någon innebär inte det att någon, som du inte vet, kan ha en annan upplevelse. Med det sagt. Jag tror dig. Sannolikheten är mycket liten. Dels för hur jag uppfattar dig som person utifrån våra diskussioner men även för att vi män är inte så känsliga så det ska mycket till för att vi ska anse oss vara trakasserade. Framförallt sexuellt trakasserade men det förekommer och dagens män (framförallt de yngre generationerna) blir allt känsligare.

Citat:
Vad som krävs för att någon ska känna sig sexuellt trakasserad varierar från person till person, och hur man upplever handlingar och ord beror ju självklart också på vem som gör det. En sak som tas på skämt eller som känns smickrande när det görs av en person kan kännas obehagligt när någon annan gör det.

Så är det men kan du förstå att det då också sker misstag och missförstånd? Och att man därmed som ”utsatt” kanske inte ska ta det för allvarligt och bli för upprörd för minsta lilla såsom kvinnan i skämtbilden blir? Eller som när HBTQI personer blir förnärmande för att man använder fel pronomen när man talar med dem.

Citat:
Det låter som om du efterfrågar nån slags exakta regler för vad som får göras och vad som inte får göras och att det sedan ska gälla likadant för alla, så om Lisa gärna tar emot ett nyp i rumpan från Niclas när han går förbi så ska även resten av männen på arbetsplatsen få nypa Lisa i rumpan. Tycker du att det vore vettigt?

Nej, det är inte det jag menar. Jag vill inte ha några exakta regler. Tvärtom. Jag anser att vi snarare måste förstå att det sker misstag utan det ska bli en förstor konsekvens av det och då kan vi inte ha exakta regler. Jag förstår mycket väl att beröring från en person kan vara välkommet och inte välkommet från en annan. Det jag framför är att det är inte konstigt att det blir missförstånd, att killar försöker göra samma sak. Det innebär inte att Lisa ska acceptera det men hon kanske inte ska bli upprörd första gången någon nyper henne där bak när killen sett att andra killar göra det utan någon konsekvens från henne utan kanske t.o.m uppskattning. Nu ska det dock tilläggas att nypa är en ganska stor sak och jag tror inte de flesta män skulle nypa en kvinna där bak bara för att en annan man gör det. Däremot tror jag att det som skämtbilden som jag beskrev, att ge en komplimang, det förstår inte vi män varför det skulle vara fel.

Citat:
Jag skulle bli extremt förvånad om någon anmälde till HR bara för att en arbetskamrat sagt ”Looking good Susan”. Hade det varit ett sexuellt närmande däremot så förstår jag verkligen inte varför snubben skulle bli förvånad över att bli inkallad till HR bara för att kvinnan gillar uppmärksamhet från en annan man på arbetsplatsen men inte från honom.

Bilden är lite skämtsamt hårdragen, jag medger det men den säger ändå en hel del om hur vi män idag uppfattar hur det är med kvinnor. Det finns många män som råkat illa ut, blivit rejält utskämda för att de visar intresse för en kvinna utan att gå över gränsen över vad som i alla fall tidigare ansetts som helt normalt. Kvinnor kan vara rejält elaka mot män. Det finns kvinnor (och män) som anser att det är sexuell trakasseri att bjuda ut någon. Vad kommer detta synsätt ifrån om det inte funnits fall där en kille blivit utskämd för att han bara ställde en fråga?

Citat:
Huruvida något räknas som sexuella trakasserier eller inte i lagens mening och framförallt om det går att bevisa, det avgörs av rättsväsendet.

Ja och nej. I laglig mening ja men i verkligheten nej och verkligheten (samhället) kan döma dig ändå och förstöra ditt liv. MeToo visade mycket tydligt att någon rättssäkerhet inte fanns när det gäller detta. Finns flera fall som visar det.

Citat:
Jo, det är faktiskt så enkelt som att man avstår om man inte är helt säker på att den andra vill. Jag är väldigt tydlig så hade du dejtat mig så hade den situationen inte uppstått, men jag blir fundersam på hur man INTE kan märka att den man har sex med inte längre uppskattar det?

Vad krävs för att man ska vara helt säker? Vilka kriterier ska ha uppnåtts? Hur ofta är du själv helt säker? Jag skulle hävda att det är mycket svårt att någonsin vara det. Vi människor gör bedömningar utifrån aktuell situation, tidigare personliga erfarenheter och kunskaper. Ibland blir det fel men motparten har också där ett egenansvar av att vara tydlig och, som jag nämnt tidigare, de flesta människor är inte tydliga av sig, även om de tror sig vara det vilket leder till missförstånd. Lägg därtill att för en del kvinnor är det helt legitimt att ändra sig dagen efter och ”komma på” att de egentligen inte ville. Hur ska man som man då agera tycker du?

Citat:
När det gäller situationer där man riskerar att skada en annan människa om man agerar fel så måste man undvika genvägarna. Vid sex gäller det alltså att avstå eller fråga om man inte har fingertoppskänsla nog att agera rätt.

Håller med men de flesta skador kopplat till sex är emotionella och de är svåra att se under tiden skadan uppstår. Håller också med om att fingertoppskänsla är viktigt men hur får man det? Jo, genom erfarenhet och att begå misstag. 😉 Eller har du ett annat sätt? Mannen lär sig att lyssna och känna in sin kvinna / partner mer, kvinnan att vara mer tydlig.

Citat:
En förövare ÄR skyldig, för om den inte är skyldig så är den ingen förövare, och som jag skrev bör skulden ALLTID läggas på förövaren.

Uppfattar att vi är överens här vad gäller förövarens ansvar.

Citat:
Egenansvaret kommer man ju aldrig ifrån eftersom det är man själv som får ta konsekvenserna av sitt eget handlande (vissa delar kan man ju köpa sig fri från genom försäkringar), däremot ska ingen annan än förövaren bära skulden för brottet.

För mig är egensvar och konsekvens inte samma sak. Egenansvar handlar om att jag måste förstå att jag själv har bidragit till det som har hänt. Konsekvens är det jag får betala för den kunskapen / erfarenheten.

Skuldfrågan är vi inte överens om då jag även anser att offret ibland kan ha skuld till det inträffade. Finns fler exempel på det. T ex om jag väljer att sätta mig i en bil med en person som har druckit. Vi kraschar och jag skadas. Föraren har därmed orsakat mig kroppsskada (om än kanske inte med det som syfte men ändock skadat mig).

I övrigt hoppas jag att du får en trevlig helg. Bra och rolig diskussion detta. 😊

// CC
Citera
2023-08-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Har tänkt på det ofta, lever som singel. Men har varit i svängen en del. Har inte behövt ragga eller ser det snarare som äckligt och desperat. ( Ni behöver inte hålla med) Men har träffat kvinnor som gör sig till offer och känner sig kränkta om tex någon förnärmar sig ,kommenterar något om denne, de vill känna sig högaktade och allt ska ske på deras premisser. Men samma kvinnor känner att de har rätten att göra exakt likadant fast på män. Det florerar olika grupper på Facebook tex där kvinnor häver ur sig sin skit om män, har rätten att kränka etc. Varför blir det inte mer debatt om detta, varför ska män jämt bära hundhuvudet?

Träffade en kvinna förut, hon ville ha sex jämt. Man var tvingad att ställa upp kändes det som. När det blev ombytta roller var det nästan så att man sexuellt trakasserade denna kvinna. Ibland när hon ville och jag var helt död så fick man nästan skäll när man nekade. Fyfan skulle det vara ombytta roller, hade det klingat annorlunda.

Är jag fel ute, eller känner ni igen fenomenet? Sedan metoo har det blivit ännu värre. En jävla häxjakt på män, kan iofs vara förståeligt i det stora hela. Men det betyder inte att det ska vara fritt fram att hoppa på mannens integritet.

Har flera gånger i krogsammang fått händer på mitt kön av olika kvinnor. Tanken har slagit mig hur det varit i ombytta roller. Jag ska acceptera det, medan det blir ett jävla liv om man råkar komma åt rattarna på tuttlisa.

Jag har upplevt exakt det du beskriver.

En flickvän blev våldsam när hon inte fick sex. Har också blivit antastad på penis massor med gånger när jag jobbade på krogen.
Citera
2023-08-18, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Har tänkt på det ofta, lever som singel. Men har varit i svängen en del. Har inte behövt ragga eller ser det snarare som äckligt och desperat. ( Ni behöver inte hålla med) Men har träffat kvinnor som gör sig till offer och känner sig kränkta om tex någon förnärmar sig ,kommenterar något om denne, de vill känna sig högaktade och allt ska ske på deras premisser. Men samma kvinnor känner att de har rätten att göra exakt likadant fast på män. Det florerar olika grupper på Facebook tex där kvinnor häver ur sig sin skit om män, har rätten att kränka etc. Varför blir det inte mer debatt om detta, varför ska män jämt bära hundhuvudet?

Träffade en kvinna förut, hon ville ha sex jämt. Man var tvingad att ställa upp kändes det som. När det blev ombytta roller var det nästan så att man sexuellt trakasserade denna kvinna. Ibland när hon ville och jag var helt död så fick man nästan skäll när man nekade. Fyfan skulle det vara ombytta roller, hade det klingat annorlunda.

Är jag fel ute, eller känner ni igen fenomenet? Sedan metoo har det blivit ännu värre. En jävla häxjakt på män, kan iofs vara förståeligt i det stora hela. Men det betyder inte att det ska vara fritt fram att hoppa på mannens integritet.

Har flera gånger i krogsammang fått händer på mitt kön av olika kvinnor. Tanken har slagit mig hur det varit i ombytta roller. Jag ska acceptera det, medan det blir ett jävla liv om man råkar komma åt rattarna på tuttlisa.
Det där är narcissistiskt beteende och narcissistiskt beteende har blivit en epidemi, tyvärr. Sådana håller man sig LÅNGT borta ifrån om man inte vill ta en enorm psykisk skada. Allt handlar om dem, de, de och de. Fruktansvärda personligheter.

Var med om en sådan på krogen själv, jag skulle göra "man" av polarn och bad honom klatcha några brudar i häcken. So he did och inget hände förrän han gjorde det på en supersöt blondin med en mordisk personlighet, haha! Hon vände sig om och skällde ut oss efter noter till jag fick lugna ner henne..Jävlar! Vilket ljud där var i skällan på den. Jag menar en klapp i baken, vad spelar det ens för roll? Skulle vilja se sådana ha riktiga problem och se hur de reagerar då. Men roligt var det.
Citera
2023-08-18, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Jag har upplevt exakt det du beskriver.

En flickvän blev våldsam när hon inte fick sex. Har också blivit antastad på penis massor med gånger när jag jobbade på krogen.
Våldsam. Det beskrev en polare också om sitt ex. Whats that about?
Citera
2023-08-18, 23:50
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Alla män som skriver negativt om kvinnor i tråden ljuger och visar vilken styrka och grepp patriarkatet har på förövarna, dvs alla vita män.
Kvinnor har rätt till allt de vill ha. Män måste lära sig att helt träda tillbaka.
#onlytenpercentmen
Senast redigerad av Konstnarren5 2023-08-18 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in