• 1
  • 2
2021-01-12, 17:56
Medlem
Tvonds avatar
Uppsala studion Machinegames kommer slppa ett Indiana Jones spel ngon gng framver. Kittlar spelnerven en aning.

Kort teaser p lnken nedan.

https://twitter.com/bethesda/status/...228704770?s=20
Citera
2021-01-12, 18:01
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Kan skert bli kul men knns som att Uncharted spelen redan perfekrionerat det moderna ventyrsspelet.
Citera
2021-01-12, 18:46
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Kan skert bli kul men knns som att Uncharted spelen redan perfekrionerat det moderna ventyrsspelet.
Finns alltid plats fr mer. Den moderna Tomb Raider-trilogin r ju riktigt trevlig ocks, ven om Uncharted r mer cinematisk medans TR fokuserar mer p gameplayet och utforskning.

Det r inte bekrftat att det inte kommer till PS5, men jag tror dessvrre inte det. I s fall blir det frsta spelet jag blir riktigt sur ver Microsofts uppkp Iofs ska Xbox s klart f ha exklusiva spel ocks, men... Indy! Jag r en sn Indiana Jones-fanatiker. Vill ha!
Citera
2021-01-12, 18:52
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Finns alltid plats fr mer. Den moderna Tomb Raider-trilogin r ju riktigt trevlig ocks, ven om Uncharted r mer cinematisk medans TR fokuserar mer p gameplayet och utforskning.

Det r inte bekrftat att det inte kommer till PS5, men jag tror dessvrre inte det. I s fall blir det frsta spelet jag blir riktigt sur ver Microsofts uppkp Iofs ska Xbox s klart f ha exklusiva spel ocks, men... Indy! Jag r en sn Indiana Jones-fanatiker. Vill ha!

Ja just det, nyare Tomb Raider r fina med!

Ja det vore trkigt d jag troligen kommer att infrskaffa Ps5 enbart.

Jag gillar verkligen Indiana Jones med! Frhoppningsvis blir detta ett bra aoch vlgjort spel
Citera
2021-01-12, 18:54
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Mjligt, men d r det ju ocks enormt fokus p action mer n ventyr p sitt stt och s klart s har ju inte det bsta action-adventurespelet gjorts n heller d tiden gr vidare. Har svrt att se ett indiana jonesspel vara precis som "slaktfesten" som uncharted r.
Citera
2021-01-12, 19:07
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Mjligt, men d r det ju ocks enormt fokus p action mer n ventyr p sitt stt och s klart s har ju inte det bsta action-adventurespelet gjorts n heller d tiden gr vidare. Har svrt att se ett indiana jonesspel vara precis som "slaktfesten" som uncharted r.

Jo, visst r det en hel del action i Uncharted, men r i stommen ventyrsspel i sina miljer och story.

Hoppas att detta spel inte kommer ha lika mycket action oavsett.
Citera
2021-01-12, 19:49
Medlem
Nihennas avatar
Vad skulle Indys gimmick kunna vara fr att srskilja sig frn Lara och Nathan?

Jag tnker;
1) Fokus p nrstrid. Indy anvnder eldvapen ocks, men det absolut vanligaste r hans piska och knytnvar. Lt honom ha en revolver, men begrnsa ammunitionen rejlt s man bara kan anvnda den i vl valda segment. Indiana Jones ddar inte alls lika mycket som Lara och Nathan, i alla fall inte med sina egna nvar eller vapen (fiender brukar istllet d av indirekta orsaker som flygplanspropellrar, stenmanglare osv.) s fokus p icke-ddlig nrstrid vore en kul gimmick.
2) Nazister r fiende nummer ett, givetvis.

Finns skert fler gimmicks de skulle kunna f till.
Citera
2021-01-13, 15:35
Hoppas det blir lite adventure problem solving ocks la Fate of Atlantis.
Citera
2021-01-13, 20:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Fr vl se hur det blir med Ngon Microsoft exklusivitet. Tror inte det nd. Som mest kanske ngon timed exclusive eller att spelet kommer till gamepasss och ngot snt och marknadsfrs mer p xbox. ven om det r bethesda som utvecklar s r det i "collaboration" med Lucasfilmgames s det r knappast s att Microsoft sjlva kan bestmma i detta fall. Vet inte nr dom gjorde klart detta heller. Kan ju ha varit bestmt redan innan upphandlingen av Zenimax.

Angende spelet i sig blir det intressant och se om dom fr spelet att st ut lite konkurrensen med Uncharted och Tomb raider. Risken finns att det knns vl lika och d blir det tuff konkurrens om det blir de spelen och jnmfra med. Inte minst Uncharted som r s kritikerrosat och hyllat.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2021-01-13 kl. 20:12.
Citera
2021-01-13, 20:57
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Det r ju s frbannat trkigt gameplay i dom spelen, hoppas det inte blir ngot liknande.
Citera
2021-01-14, 15:50
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vet inte hur mycket annorlunda det ens gr och gra gentemot uncharted och tomb raider spelen. Bda tv lnar vl influenser frn Indiana Jones ocks.Det blir en del klttrande och annat plattformande. En del pussel nr man utforskar olika tombs. Ngra eld strider hr och dr med klassisk cover and shoot. Ngra biljakter kanske. Det vill sga exakt det Uncharted och Tomb raider erbjuder. En hel del cinematiska scener. Gr ju inte och utveckla dessa delar s mycket heller.

Det enda som kan st ut lite r piskan antar jag. Men nd ingen jtteskillnad mot att anvnda ett rep som man oftast gr i tidigare nmnda spel. Kanske mer hand to hand combat? Var sjukt lnge sen jag sg Indiana Jones s kommer inte ihg hur mycket skjutvapen han egentligen anvnder.
Citera
2021-01-14, 20:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vet inte hur mycket annorlunda det ens gr och gra gentemot uncharted och tomb raider spelen. Bda tv lnar vl influenser frn Indiana Jones ocks.Det blir en del klttrande och annat plattformande. En del pussel nr man utforskar olika tombs. Ngra eld strider hr och dr med klassisk cover and shoot. Ngra biljakter kanske. Det vill sga exakt det Uncharted och Tomb raider erbjuder. En hel del cinematiska scener. Gr ju inte och utveckla dessa delar s mycket heller.

Det enda som kan st ut lite r piskan antar jag. Men nd ingen jtteskillnad mot att anvnda ett rep som man oftast gr i tidigare nmnda spel. Kanske mer hand to hand combat? Var sjukt lnge sen jag sg Indiana Jones s kommer inte ihg hur mycket skjutvapen han egentligen anvnder.
Precis. Som jag skrev i mina ider p gimmick skulle nrstrid vara en stor del. Indy ddar inte srskilt mnga alls med revolvern, utan de som dr kring honom brukar oftast d av indirekta orsaker, som flygplanspropellrar. Han br givetvis ha sin revolver, men frhoppningsvis med kraftigt begrnsade skott. Indy slss mest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in