2021-01-12, 02:14
Medlem
När min pappa avled insåg jag att hans fru som är under förvaltarskap tillsammans med sin förvaltare skulle förstörs dödsboet och då jag fått veta av min pappa att jag skulle komma att ärva en mindre summa pengar och kvinnan var totalt omöjlig, kontaktade jag jurist kopplad till Fonus som hänvisade mig till tingsrätten där jag ansökte om boutredningsman till änka och förvaltarens vrede. Ett mycket känt mord gick samtidigt på tv eller något liknande och jag utgick ifrån att änkan hade psykos när hon drog upp det. Istället skrev jag till boutredningsmannen om dessa problem. Boutredningsmannen fick ett horn o sidan då sambon bortom min vetskap, bär samma efternamn som den person som mördats i ett känt fall. Detta måste då förvaltare och änkan snokat upp medan jag inte hade Facebook och främst var inriktad på att ordna begravningen och se till så mitt arv inte skulle stjälas. Istället motarbetades jag av alla inblandade trots att jag kontaktat advokat, tingsrätten, polis, överförmyndarnämnden. Ingen hjälpte mig utan tvärtom var samtliga instanser otrevliga, arroganta och undanhöll information. Även boutredningsmannen som dolt de flesta tillgångar jag frågat efter. När försäkring dök upp fanns inga papper och jag skuldsattes medan änkan skulle ärva allt trots att hon ljugit om att ingenting skulle finnas varpå jag fått gå till rätten. Denna försäkring försökte även överförmyndarrnämnden och boutredningsmannen hålla bortom min kännedom. Direkt maktkorruption. Jag har alltså gått rätt i allt jag sagt skulle finnas förutom att de papper min pappa skrev är borta och mina dåliga vibbar från tillfället då han avled eftersom jag inte kan bevisa något kring det. Jag har givetvis JO anmält liksom DO anmält. Men jag har inte hört något. Änkan som var en otrolig sabotör får inte öppna eget telefonabonneman men gå in i tvist mot mig förutom att ha förstört alla papper osv efter min pappa och även saboterat hans urnsättning medan jag inte ens fick hjälp att stoppa kremeringen då jag från flera håll fick veta att han inte under några som helst omständigheter ville kremeras och ovetande om det lurats till att godkänna kremeringen. Änkan hade otroligt bråttom med allt tills han var bränd, då var det inte lika viktigt och jag har ännu inte hört något snart halvåret senare, kring urnsättningen. Min pappa hade avlidit och jag tappade all ork efter att ha kämpat i två månader överallt och helt körts över med en kvinna så galen att hon knappt klarar sig i samhället men som för det svenska samhällets räkning fick göra min pappas död till ett helvete för mig. Alla inblandade parter begick fel mot mig och jag behöver en bra advokat som kan kräva en del av det hon sett till att få genom att förstöra papper etc då hon saknar skyldigheter och enbart har rättigheter som dödsbodelägare och jag därmed uteslutits och hennes och förvaltarens lögner gick före min pappas ord. Överförmyndarnämnden gick så långt att de kallade min pappas ord för hörsägen när han är källa samtidigt som de undanhöll försäkringen som kommit fram i samtalet jag få hade med dem.

Hela soppan tar mer energi än vad jag orkar med. Boutredningsmannen hade exempelvis fått uppgifter av mig om att pengar skulle komma in till min pappas konto men struntade i det varpå en helt annan advokat kontaktade mig med information om något hon skulle ha gett mig. Hela dödsboet är snurrigt och jag är inte insatt eftersom boutredningsmannen vägrar att sammanställa och skicka hem en fullständig information om min pappas dödsbo och jag ska sitta och pussla med mail enligt den här inkompetenta och oprofessionella boutredningsmannen som personal hos tingsrätten som tidigare varit riktigt oförskämda mot mig, lovordar för att förmå mig att inte anmäla vederbörande till Advokatsamfundet. Vilket jag givetvis kommer att göra då hon arbetar korrupt.

Men jag behöver advokat för att ordna de ekonomiska delarna och hade väl behövt mot änkan också. Saken är att de ordnat så jag skuldsattes pga att jag tvingades gå till tingsrätten som tilldelade en korrupt boutredningsman som var ovillig att arbeta. Eftersom jag mailat om alla problem har det enbart fakturerats.

Ledtråd till mordet är att det är mycket omskrivet här på Flashback med ytterst ovanligt efternamn. Jag är fullständigt övertygad om att jag är offer för korruption utan minsta tvekan.
Citera
2021-01-12, 06:31
Medlem
lumss avatar
Vilken soppa, hoppas länken kan reda ut något, det borde vara lag på alla ska skriva ett testamente.
Detta fall jag hänvisar till är en bodelning mellan makar, men beslutsförfarandet bör vara detsamma.
https://lawline.se/answers/forsumlig-bouppteckningsman

"Vill du istället klandra skiftet ska talan väckas emot den andra parten inom fyra veckor från delgivningen. En klandertalan ska lämnas in vid den tingsrätt som har förordnat bodelningsförrättaren. Tingsrätten kommer därefter ompröva förrättningen och har domstolen har då möjlighet att fördela på annat sätt.

En talan om ogiltighetsförklaring av bodelning på grund av formfel (såsom att ett lån är felaktigt upptaget i bodelningen) kan även väckas efter utgången av klandertiden om fyra veckor. Rätten kan även finna skäl att återförvisa ärendet till bodelningsförrättaren.

Bodelningsförrättaren har emellertid även en möjlighet att rätta bodelningsbeslutet. Bestämmelsen är tillämplig om rätten finner att ett beslut innehåller någon uppenbar oriktighet till följd av en bodelningsförrättares skrivfel, räknefel eller liknande förbiseende. Bodelningsförrättaren har alltså själv möjlighet att begära rättelse av tingsrätten genom skrift trots att bodelningsförrättaren redan har skickat in bodelningsbeslutet till domstolen.

En bodelningsförrättare kan vidare entledigas från sitt uppdrag om det visar sig att denne inte längre är lämplig för uppgiften. Om bodelningsförrättaren har uppträtt uppenbart partiskt till förmån för den ena partnern skulle detta kunna utgöra grund för entledigande. Vidare kan vårdslöshet eller försumlighet från bodelningsförrättarens sida tyda på olämplighet för uppdraget, liksom att denne i onödan låtit bodelningen dra ut på tiden. Om det uppstått starka motsättningar mellan bodelningsförrättaren och någon av parterna kan i vissa fall ett entledigande vara den lämpligaste lösningen.

Du kan även göra en disciplinanmälan hos Advokatsamfundet gällande att du anser att bodelningsförrättaren har misskött sitt arbete, eftersom denne är skyldig att följa god advokatsed."
https://www.advokatsamfundet.se/Beho...ed-en-advokat/
Citera
2021-01-12, 08:04
Medlem
Vänd dig till Familjens Jurist
Citera
2021-01-12, 09:28
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0ap
Dom är väl ändå rätt så korrupta av sig?
Citera
2021-01-12, 11:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
När min pappa avled insåg jag att hans fru som är under förvaltarskap tillsammans med sin förvaltare skulle förstörs dödsboet och då jag fått veta av min pappa att jag skulle komma att ärva en mindre summa pengar och kvinnan var totalt omöjlig, kontaktade jag jurist kopplad till Fonus som hänvisade mig till tingsrätten där jag ansökte om boutredningsman till änka och förvaltarens vrede. Ett mycket känt mord gick samtidigt på tv eller något liknande och jag utgick ifrån att änkan hade psykos när hon drog upp det. Istället skrev jag till boutredningsmannen om dessa problem. Boutredningsmannen fick ett horn o sidan då sambon bortom min vetskap, bär samma efternamn som den person som mördats i ett känt fall. Detta måste då förvaltare och änkan snokat upp medan jag inte hade Facebook och främst var inriktad på att ordna begravningen och se till så mitt arv inte skulle stjälas. Istället motarbetades jag av alla inblandade trots att jag kontaktat advokat, tingsrätten, polis, överförmyndarnämnden. Ingen hjälpte mig utan tvärtom var samtliga instanser otrevliga, arroganta och undanhöll information. Även boutredningsmannen som dolt de flesta tillgångar jag frågat efter. När försäkring dök upp fanns inga papper och jag skuldsattes medan änkan skulle ärva allt trots att hon ljugit om att ingenting skulle finnas varpå jag fått gå till rätten. Denna försäkring försökte även överförmyndarrnämnden och boutredningsmannen hålla bortom min kännedom. Direkt maktkorruption. Jag har alltså gått rätt i allt jag sagt skulle finnas förutom att de papper min pappa skrev är borta och mina dåliga vibbar från tillfället då han avled eftersom jag inte kan bevisa något kring det. Jag har givetvis JO anmält liksom DO anmält. Men jag har inte hört något. Änkan som var en otrolig sabotör får inte öppna eget telefonabonneman men gå in i tvist mot mig förutom att ha förstört alla papper osv efter min pappa och även saboterat hans urnsättning medan jag inte ens fick hjälp att stoppa kremeringen då jag från flera håll fick veta att han inte under några som helst omständigheter ville kremeras och ovetande om det lurats till att godkänna kremeringen. Änkan hade otroligt bråttom med allt tills han var bränd, då var det inte lika viktigt och jag har ännu inte hört något snart halvåret senare, kring urnsättningen. Min pappa hade avlidit och jag tappade all ork efter att ha kämpat i två månader överallt och helt körts över med en kvinna så galen att hon knappt klarar sig i samhället men som för det svenska samhällets räkning fick göra min pappas död till ett helvete för mig. Alla inblandade parter begick fel mot mig och jag behöver en bra advokat som kan kräva en del av det hon sett till att få genom att förstöra papper etc då hon saknar skyldigheter och enbart har rättigheter som dödsbodelägare och jag därmed uteslutits och hennes och förvaltarens lögner gick före min pappas ord. Överförmyndarnämnden gick så långt att de kallade min pappas ord för hörsägen när han är källa samtidigt som de undanhöll försäkringen som kommit fram i samtalet jag få hade med dem.

Hela soppan tar mer energi än vad jag orkar med. Boutredningsmannen hade exempelvis fått uppgifter av mig om att pengar skulle komma in till min pappas konto men struntade i det varpå en helt annan advokat kontaktade mig med information om något hon skulle ha gett mig. Hela dödsboet är snurrigt och jag är inte insatt eftersom boutredningsmannen vägrar att sammanställa och skicka hem en fullständig information om min pappas dödsbo och jag ska sitta och pussla med mail enligt den här inkompetenta och oprofessionella boutredningsmannen som personal hos tingsrätten som tidigare varit riktigt oförskämda mot mig, lovordar för att förmå mig att inte anmäla vederbörande till Advokatsamfundet. Vilket jag givetvis kommer att göra då hon arbetar korrupt.

Men jag behöver advokat för att ordna de ekonomiska delarna och hade väl behövt mot änkan också. Saken är att de ordnat så jag skuldsattes pga att jag tvingades gå till tingsrätten som tilldelade en korrupt boutredningsman som var ovillig att arbeta. Eftersom jag mailat om alla problem har det enbart fakturerats.

Ledtråd till mordet är att det är mycket omskrivet här på Flashback med ytterst ovanligt efternamn. Jag är fullständigt övertygad om att jag är offer för korruption utan minsta tvekan.

En otroligt dålig trådstart, ingen vuxen människa orkar läsa din text.
Börja med att lära dig att använda skiljetecken och styckeindelning.
Citera
2021-01-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
En otroligt dålig trådstart, ingen vuxen människa orkar läsa din text.
Börja med att lära dig att använda skiljetecken och styckeindelning.
Jag vänder mig givetvis till mer kompetenta personer som klarar av att läsa och förstå innehållet då jag önskar råd gällande ett dödsbo och korrupta myndigheter.

Du kan då vara hur vuxen du vill, det gör dig inte kapabel samtidigt. Utöver det bör fin förmåga vara placerad över barns. Jag vill dvs ha råd över min förmåga, inte under den och jag tror en viss intelligens med fokus krävs för att läsa och hålla tråden. Saknar du sådant, är du ändå inte till hjälp. Börja med att läsa böcker innan du klankar ner på andra som är vana läsare.

En otroligt dålig input men tidstypisk för människor som inte orkar engagemang men ändå kräver sin uppmärksamhet för att förstöra sakfrågor med totalt ovidkommande kommentarer.
Citera
2021-01-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ap

Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Dom är väl ändå rätt så korrupta av sig?
Det var dom som hänvisade mig till tingsrätten och sedan stod jag med två advokatfirmor...
Citera
2021-01-12, 14:01
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Det var dom som hänvisade mig till tingsrätten och sedan stod jag med två advokatfirmor...
Men du får väl byta jurist om du inte är nöjd med den som tilldelats dig via tingsrätten? Man får även komma ined önskan själv om vilken jurist du personligen vill ha som jag har förstått det? Du verkar ha fått en dålig jurist ifrån början helt enkelt olyckligt.
Citera
2021-01-12, 14:42
Medlem
lumss avatar
Tyvärr kan man ej få rättshjälp för alla mål/processer, men det finns alternativa vägar att gå för en inledande konsultation som leder till kontakt med en engagerad advokat.

"Det finns ett antal rättsliga processer som är undantagna från rättshjälp. De rättsprocesser som man inte kan få rättshjälp för är:
Självdeklaration
Äktenskapsförord
Testamentetvister
Bouppteckning
Bodelning
Gåvobrev"
https://www.xn--rttshjlp-0zaf.eu/undantag-rattshjalp

Tips på hur du kan gå vidare utan kostnad för att finna en lämplig advokat.

"En konsultation på Advokatjouren kostar ingenting. Du kan inte beställa tid. Du får, om du vill, vara anonym. Vid konsultationen får du samtala med en advokat i cirka 15 minuter. Advokaten kan inte på den korta tiden upprätta handlingar eller vidta några andra direkta åtgärder. Men du får tips om hur du kan gå vidare."
https://www.advokatsamfundet.se/Beho...Advokatjouren/

"Gratis online-advokat: rättshjälp
Numera, om du vill att hävda sin rätt efter en tvist, måste det gå igenom den rättsliga processen, eller ens tror att den kan användas för att erhålla en uppgörelse i godo.
Juridisk hjälp du kan få gratis juridisk rådgivning på nätet om hur man gör.
Det är ett hjälpmedel för att hitta information om sina rättigheter och skyldigheter, men också möjligheter att hävda sina rättigheter."
https://www.gratis-advokat.com/p/gra...e-advokat.html
Citera
2021-01-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Men du får väl byta jurist om du inte är nöjd med den som tilldelats dig via tingsrätten? Man får även komma ined önskan själv om vilken jurist du personligen vill ha som jag har förstått det? Du verkar ha fått en dålig jurist ifrån början helt enkelt olyckligt.
Det var bråttom och sedan är problemet att jag inte känner till några advokater. Har tidigare haft en extremt dålig och det verkar som om tingsrätten ger oinsatta människor de sämsta som går att finna. Hade hunnit plugga juridik själv på de månader som gått men jag anser inte att man ska tvingas göra det när en anhörig dör. Man har fullt upp med att ordna begravningen och sörja utan att samhället ska pissa en i ansiktet och göra tillvaron särskilt svår att reda ut. Tycker man skulle få skadestånd när de missköter sig väl medvetet eftersom det är ett särskilt lidande de lägger på en i onödan.
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Tyvärr kan man ej få rättshjälp för alla mål/processer, men det finns alternativa vägar att gå för en inledande konsultation som leder till kontakt med en engagerad advokat.

"Det finns ett antal rättsliga processer som är undantagna från rättshjälp. De rättsprocesser som man inte kan få rättshjälp för är:
Självdeklaration
Äktenskapsförord
Testamentetvister
Bouppteckning
Bodelning
Gåvobrev"
https://www.xn--rttshjlp-0zaf.eu/undantag-rattshjalp

Tips på hur du kan gå vidare utan kostnad för att finna en lämplig advokat.

"En konsultation på Advokatjouren kostar ingenting. Du kan inte beställa tid. Du får, om du vill, vara anonym. Vid konsultationen får du samtala med en advokat i cirka 15 minuter. Advokaten kan inte på den korta tiden upprätta handlingar eller vidta några andra direkta åtgärder. Men du får tips om hur du kan gå vidare."
https://www.advokatsamfundet.se/Beho...Advokatjouren/

"Gratis online-advokat: rättshjälp
Numera, om du vill att hävda sin rätt efter en tvist, måste det gå igenom den rättsliga processen, eller ens tror att den kan användas för att erhålla en uppgörelse i godo.
Juridisk hjälp du kan få gratis juridisk rådgivning på nätet om hur man gör.
Det är ett hjälpmedel för att hitta information om sina rättigheter och skyldigheter, men också möjligheter att hävda sina rättigheter."
https://www.gratis-advokat.com/p/gra...e-advokat.html
Tack snälla du!
Citera
2021-01-13, 06:30
Medlem
Haka inte upp dig på en advokattitel. Kolla efter juristbyråer med inriktning familje- eller arvsrätt istället. Advokattiteln är ingen garanti för något alls, utom höga timfakturor.
Citera
2021-01-14, 02:02
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-i-prick
Haka inte upp dig på en advokattitel. Kolla efter juristbyråer med inriktning familje- eller arvsrätt istället. Advokattiteln är ingen garanti för något alls, utom höga timfakturor.

Har du hört talas om utbildning?

Precis vem som helst, helt utan juridisk utbildning kan kalla sig jurist och vem som helst kan starta en juristbyrå.
Senast redigerad av trottwell 2021-01-14 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in