2021-11-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn-I
Svt släpper i stort sett alla sina program just kl 2 på natten.

Åfan det visste jag inte, intressant
Citera
2021-11-30, 20:54
Medlem
askungens avatar
Jag tycker den verkar lovande!
Förra årets var toppen, hoppas på samma om inte bättre iår
Citera
2021-11-30, 21:18
Medlem
liten.igelkotts avatar
Hoppas på en bra och mysig julkalender. Det känns som att den kan bli helt okej i alla fall.
Citera
2021-12-01, 05:54
Medlem
Har ännu inte sett första avsnittet men tycker den verkar ha potential att bli bra baserat på vad jag läst
Citera
2021-12-01, 06:27
Medlem
Ja första avsnittet avverkat, efter lite trevande inledning så började det barra ur. Känns som att det blir en stulen jul i år. Snuten stjäl säkert ett ben annars blir jag besviken.
Citera
2021-12-01, 10:02
Medlem
Besticks avatar
Första avsnittet engagerade inte mig. Var till och med tvungen att spola tillbaka vid nåt tillfälle för att jag tappade tråden, lol.

Vi får se. Kanske blir bättre.
Citera
2021-12-01, 10:57
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Jag gillade inte aspekten med polisen och den stulna julgranen. Polisens agerande var inte realistiskt eller trovärdigt. Visst, det är ingen verklig berättelse, men man behöver en "base reality" för att ska en bra berättelse. En polis som tar signalement med "tjocka barr" är för tramsigt, och gör att berättelsen inte har en stabil plattform att stå på.
Citera
2021-12-01, 17:55
Medlem
Resplendents avatar
Hahah, men vad är det för polis som inte ens har munkar på stationen?
Citera
2021-12-01, 18:31
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag gillade inte aspekten med polisen och den stulna julgranen. Polisens agerande var inte realistiskt eller trovärdigt. Visst, det är ingen verklig berättelse, men man behöver en "base reality" för att ska en bra berättelse. En polis som tar signalement med "tjocka barr" är för tramsigt, och gör att berättelsen inte har en stabil plattform att stå på.
Det är ju för att det ska vara lite slapstick-komedi på det hela. Att hela världen de lever i är lite tam, beskedlig och skruvad, som vanligt i en julkalender. De kör stenhårt på pappahumor. Polisen heter Paul Isman, om någon nu har lyckats missa det. Eller signalementen på de efterlysta brottslingarna på Paul Ismans station, någon stal ett "stetoskåp" hos optikern. Signalement: "Ser oerhört dåligt men oerhört bra ut. Jättestora ögon. Har alltid bra helger. Längtar till prärien. Dricker öl."

Första avsnittet var ju rätt tamt, men jag fann ändå någon sorts underhållning i det hela. Pappahumor kan man åtminstone dra på smilbanden åt ibland enligt min åsikt för att den är så billig men ändå genomtänkt. Jag brukar undvika julkalendrar men den här ska jag åtminstone ge en chans.

Att sedan pappan är en klassisk toffel och att det är mamman som är driven är ju klassisk genusstandard idag. Pojken försiktig, eftertänksam och snäll, flickan aktiv, impulsiv och drivande. Som förväntat i feministpropagandan.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-12-01 kl. 19:18.
Citera
2021-12-01, 18:42
SVT har gjort en rasistisk julkalender! Kan någon förklara varför en familj tjuvar måste spelas av vita personer? Det finns gula, bruna och svarta i vårt land också.
Citera
2021-12-01, 19:11
Avstängd
Scenen på slutet.. När de är utomhus och den äldre ungen säger något med "Det finns fler julgranar" och den yngre ungen filmas och en julgran är i bakgrunden. Den är otydlig först men sedan fokuserar man på den och ungen vänder skallen och kollar på den.

Detta måste vara det mest förutsägbara fotot och scenen jag någonsin sett. Som att en 5-åring kommit på det, men det kanske det var också?

Fotografen trodde säkerligen att hon/han var experimentell när den gjorde detta.. Typ de äldsta mest patetiska "tricket" någonsin inom film och tv. Rentav pinsamt och patetiskt faktiskt.
Senast redigerad av Anonym555 2021-12-01 kl. 19:14.
Citera
2021-12-01, 19:21
Medlem
Abelssuns avatar
Är det detta man ska lära barn nuförtiden? Stjäla julgranar och vara kriminell? Vilken jävla dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in