2021-05-13, 21:17
Medlem
22120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruseds
Hur långt gången är ST? Visste ST att hon var gravid på annandagen när mordet begicks?

Gravid i 5te månaden. Det rapporterar även Nya Åland nu. Det betyder hon knappast visste hon var gravid vid gärningen. Möjligtvis 2-3-4 veckan var hon då i.
Citera
2021-05-13, 21:46
Fy för den lede fan..kan icke för mitt liv förstå hur sjuka hjärnor det finns. Jag trodde i min naivitet att ön var skonad från vanvett av detta slag. Jag tycker synd om oskyldiga släktingar och ovetandes vänner..men dessa två som utfört detta planerade dåd ska ALDRIG någonsin få vistas i samhället igen bland normala människor. Johan förtjänade inte detta. Må dessa mörderskor brinna i h-vte och att samhället slipper uppleva deras närvaro igen 😡☠️

/GHS friend.

R.I.P

Vila i frid Johan 🙏
Senast redigerad av Justme72 2021-05-13 kl. 21:52.
Citera
2021-05-13, 22:08
Medlem
Attityds avatar
Övat före på en planka. De ville verkligen vara säkra på att kunna skada honom. Tvi
Citera
2021-05-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruseds
Hur långt gången är ST? Visste ST att hon var gravid på annandagen när mordet begicks?

Enligt Nya Åland berättade hon att hon har två barn och ett på kommande. Hon bör då vara i minst femte månaden eftersom hon suttit inburad hela detta år. En riktig såpa
Citera
2021-05-13, 22:36
Medlem
Att komma med det smått magstarka försvararet att, "Nej jag var aldrig där så denna händelse känner jag inte till" är ganska grovt! Tekniskt går det lätt att överbevisa. Och vårdnadstvisten och hatet i den är ju allmänt känd och kan inte göras ogjord. Tingsrätten kommer inte att gå på exfruns linje.
Citera
2021-05-13, 22:44
Medlem
Inte heller väninnan kan komma undan med sitt skitsnack hoppas jag. Skulle kasta stenen till skogs jo tjena. Båda ska sitta inne på livstid. Dom har ställt till livet rejält för sej men offret är död...
Citera
2021-05-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Ja, visst har du en poäng i detta att det säkerligen kan bli en intressant film. Däremot skall vi komma ihåg att ett 10 tal nära anhöriga, helt oskyldiga, o h också flertal minderåriga barn, skulle "drabbas" utav en sådan film extra mycket, så frågan är.. Skulle detta verkligen vara värt, vem skulle gynnas utav en sådan film, eller finns det inte bara förlorare?

Det är jag däremot helt enig med dig om! Menade mer i allmänhet att detta fall sticker ut på många sätt. Någon direkt filmatisering skulle nog absolut skada så många, och med flertalet barn inblandade huja.
Citera
2021-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundaback
Enligt Nya Åland berättade hon att hon har två barn och ett på kommande. Hon bör då vara i minst femte månaden eftersom hon suttit inburad hela detta år. En riktig såpa

Såpa är ordet. Hur går det till rent praktiskt efter man har fött barn som intagen i Finland? Man får väl förstås föda på sjukhus men sen då, amning o allt, får man ha barnet med sig något, eller hamnar barnet i fosterfamilj?
Citera
2021-05-13, 23:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulvus
Såpa är ordet. Hur går det till rent praktiskt efter man har fött barn som intagen i Finland? Man får väl förstås föda på sjukhus men sen då, amning o allt, får man ha barnet med sig något, eller hamnar barnet i fosterfamilj?

Hon får föda barnet i fängelse och efter det så tar väl barnets far över vill jag tro.
Citera
2021-05-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon får föda barnet i fängelse och efter det så tar väl barnets far över vill jag tro.

Jag är nog övertygad om att hon får föda på sjukhus, med förståss polisbevakning utanför, förlossningssalen och sedan utanför sitt enskilda rum, på avdelningen, samt säkerligen får hon vara första dagarna efter födseln kvar på sjukhus, så sjukvården kan kolla att allt är ok med barnet, och att amningen kommit igång.

Varför hon inte behöver föda på sjukhuset, är garanterat för att den akuta hjälpen, med medicinsk utrustning inte finns där ifall nåt går fel, då menar jag typ"sugklocka", apparatur m.m.. Skulle"nåt"gå fel, så skulle ju då kriminalvården, stå som ansvariga, och det är en risk, dom helt rättvist, inte tar, och inte heller ska ta, enligt mitt tycke.
Inte tas knappast barnet ifrån henne direkt, heller, ifall hon enligt läkarna, bedöms som"frisk", inom sinom tid, när kanske barnet är 3-4 månader, så kan säkerligen en flytt vara aktuell, och visar det sig att mannen hon är gift med, är pappan, så blir han automatiskt vårdnadshavare.
Citera
2021-05-14, 00:58
Medlem
Citat:
Jag är nog övertygad om att hon får föda på sjukhus, med förståss polisbevakning utanför, förlossningssalen och sedan utanför sitt enskilda rum, på avdelningen, samt säkerligen får hon vara första dagarna efter födseln kvar på sjukhus, så sjukvården kan kolla att allt är ok med barnet, och att amningen kommit igång.

Varför hon inte behöver föda på fängelset, är garanterat för att den akuta hjälpen, med medicinsk utrustning inte finns där ifall nåt går fel, då menar jag typ"sugklocka", apparatur m.m.. Skulle"nåt"gå fel, så skulle ju då kriminalvården, stå som ansvariga, och det är en risk, dom helt rättvist, inte tar, och inte heller ska ta, enligt mitt tycke.
Inte tas knappast barnet ifrån henne direkt, heller, ifall hon enligt läkarna, bedöms som"frisk", inom sinom tid, när kanske barnet är 3-4 månader, så kan säkerligen en flytt vara aktuell, och visar det sig att mannen hon är gift med, är pappan, så blir han automatiskt vårdnadshavare.
Menade förståss fängelset, att Hon inte behöver föda där..
Citera
2021-05-14, 01:05
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Varför hon inte behöver föda på sjukhuset, är garanterat för att den akuta hjälpen, med medicinsk utrustning inte finns där ifall nåt går fel, då menar jag typ"sugklocka", apparatur m.m.. Skulle"nåt"gå fel, så skulle ju då kriminalvården, stå som ansvariga, och det är en risk, dom helt rättvist, inte tar, och inte heller ska ta, enligt mitt tycke.

Är det som du tror så kommer denna förlossning att bli jävligt dyr med tanke på att hon kommer att bli övervakad av polis dygnet runt, Aldrig att kriminalvården lämnar en morddömd utan bevakning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in