Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Hon får föda barnet i fängelse och efter det så tar väl barnets far över vill jag tro.
Jag är nog övertygad om att hon får föda på sjukhus, med förståss polisbevakning utanför, förlossningssalen och sedan utanför sitt enskilda rum, på avdelningen, samt säkerligen får hon vara första dagarna efter födseln kvar på sjukhus, så sjukvården kan kolla att allt är ok med barnet, och att amningen kommit igång.
Varför hon inte behöver föda på sjukhuset, är garanterat för att den akuta hjälpen, med medicinsk utrustning inte finns där ifall nåt går fel, då menar jag typ"sugklocka", apparatur m.m.. Skulle"nåt"gå fel, så skulle ju då kriminalvården, stå som ansvariga, och det är en risk, dom helt rättvist, inte tar, och inte heller ska ta, enligt mitt tycke.
Inte tas knappast barnet ifrån henne direkt, heller, ifall hon enligt läkarna, bedöms som"frisk", inom sinom tid, när kanske barnet är 3-4 månader, så kan säkerligen en flytt vara aktuell, och visar det sig att mannen hon är gift med, är pappan, så blir han automatiskt vårdnadshavare.