2020-12-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Här vill jag presentera två högt uppsatta personer som verkligen är "föredömen" för oss vanliga individer i pandemin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-fore-julafton
"Samtliga ärenden var ordnade så att trängsel kunde undvikas"

Men det är väl lögn?

Det har tidigare rapporterats att vid ett besök uppstod folksamling pga statsminister besöket så att vakter fick gripa in.
Citera
2020-12-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Bortviftning är reda på gång. Tegnell har redan gått ut med att "höga ministrars" ignorans av allmänna regler om Covid-19 restriktioner inte påverkar någonting. Vad nu det betyder?

Tegnell vågar knappast kritisera Löfven, han hade ju åtminstone kunnat sagt att det var olämpligt.
Det tyckte i alla fall Stefan att morgans handling var.

Ja dessa tomtar vilket dåligt föredöme dom är för landet.
Citera
2020-12-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
"Samtliga ärenden var ordnade så att trängsel kunde undvikas"

Men det är väl lögn?

Det har tidigare rapporterats att vid ett besök uppstod folksamling pga statsminister besöket så att vakter fick gripa in.

Klart det är lögn. Allt som kommer från steffe är lögn.

”Alla måste ta sitt ansvar sade löven”

Alla utom honom själv 🙄
Citera
2020-12-30, 12:16
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tegnell vågar knappast kritisera Löfven, han hade ju åtminstone kunnat sagt att det var olämpligt.
Det tyckte i alla fall Stefan att morgans handling var.

Ja dessa tomtar vilket dåligt föredöme dom är för landet.

Tegnell är stolpskottet som inte förstår att munskydd är en påminnelse när folk möts att följa rekommendationerna utan han tror att det är som att trä på en kondom med krogragget så det är fritt fram att knulla. Tro fan han inte begriper att ledare genom att vara förebilder påverkar inställningen till regelefterlevnad.
Citera
2020-12-30, 12:44
Medlem
Steffe har 190000 kr i månaden i lön och sitter alltså och reparerar en gammal rakapparat hemma.
Vad är detta för en gubbe egentligen?
Vad är det för rakapparater som behöver repareras egentligen?
Citera
2020-12-30, 12:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionen
När du säger det, är du sarkastisk då eller ej?

Alltså menar du "inte konstigt då alla politiker är avskum" eller har du insikt nog att tänka "inte konstigt då de är människor och vill köpa presenter till sina nära och kära och ha lite frisk luft de också¨?
Nej jag inte alls sarkastisk. Tror faktiskt de flesta människor har behov av att köpa saker. Det finns säkert ett fåtal människor som inte handlat på hela december men de är nog undantag. Vore intressant med statistik på det. Av partierna är det bara V, M och SD som vägrar svara på om deras partiledare julhandlat.
Senast redigerad av crisscross 2020-12-30 kl. 13:00.
Citera
2020-12-30, 12:48
Medlem
Studsbolls avatar
Man får gratulera sosseriet till valet av en representativ partiledare; dubbelmoral och självgodhet har alltid varit deras paradgrenar. Folket ska lyssna på den stora ledaren, men alla påbud och uppoffringar gäller endast folket, inte sossetoppen. Hade han inte redan sålt ut sina väljare till Lööf hade han kanske förlorat ännu mer på detta avslöjandet; som det är nu har de flesta redan insett vilken sorts ledare han är.
Citera
2020-12-30, 12:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Syltrygg= en ryggradslös person som inte vågar stå för sina åsikter. På vilket sätt är jag en syltrygg?
Du verkar vara ny på Flashback så jag är inte arg men utveckla gärna.

För att du ursäktar eliten och froterar dig med dessa i hopp om att stå på deras sida av rädsla för att bli deras motståndare.
Citera
2020-12-30, 12:49
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Gott Nytt år du också.

Jag slipper också munskydd då frugan får sköta handlandet och hon är redan van vid att använda munskydd och visir på sjukhuset hela dagarna.
Se upp så allt du har i ditt preppersförråd inte äts upp av råttorna.

Låter som en bra deal att frugan handlar. Nej då den lilla detaljen har jag redan säkrat. Sen ska väl tilläggas att jag inte kommer befinna mig i Svea när det riktiga helvetet börjar. Men överstatlighet och kommunism är väl något dom flesta svenskar inte har några problem med. Fast skall jag vara ärlig är Sverige långt ifrån värst i den bemärkelsen sett till andra länder i EU och demoRAT-styrda stater i US..

När Carl Bildt sitter i morgonsoffan och tycker det är imponerande av Kina att man lyckats få ekonomin att booma medans västerländsk ekonomier krossas.."Vi har mycket att lära, imponerande"..Imponerande att Kina släppt ut ett bio-vapen stött av sina vänner i WEF för att krossa västerländska ekonomier och de få fungerande element vi har kvar i samhället som rullat på trots alla övergrepp.
Citera
2020-12-30, 12:55
Medlem
-boyakka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Precis! Han skapar ju trängsel med sin blotta närvaro, man ska vara bra ful för att försöka dra den lögnen som statsminister.
Citera
2020-12-30, 12:55
Medlem
Det här klarar utbrytarkungen sig ur galant. Det måste jag ge Löfven. Han är en makalös akrobat. Naturligtvis skulle han turnera med en cirkus istället för att vara....statsminister.
Men han viftar bort dammet från kavajslaget, och snart hör vi honom stå där oberörd och tala igen.
Citera
2020-12-30, 12:58
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man får gratulera sosseriet till valet av en representativ partiledare; dubbelmoral och självgodhet har alltid varit deras paradgrenar. Folket ska lyssna på den stora ledaren, men alla påbud och uppoffringar gäller endast folket, inte sossetoppen. Hade han inte redan sålt ut sina väljare till Lööf hade han kanske förlorat ännu mer på detta avslöjandet; som det är nu har de flesta redan insett vilken sorts ledare han är.

Vem är den största idioten? Idioten eller den som lyssnar på idioten? Att vara sosse är ett bevis på lathet,rädsla, noll förståelse för ansvar,frihet och att man växer av att klara av saker på egen hand samt skörda frukterna av sitt eget slit. Sosse-mafian har lyckats få folk att tro det är orättvist..Hur går det ens ihop? Man har totalt kapitulerat inför sitt eget liv om man stödjer ett sånt samhälle. Alla ska med? Jag skiter i folk jag inte har någon relation till mer än att jag gärna hjälper folk till att bli självständiga och på såvis starka i sig själv som det en gång var tänkt att vi skulle leva. Man är ett barn från födelsen tills man dör i princip med sosseriet. Stefan "Det är allvar nu" Löfven, groggnäsa och "landsfader".

Det Lövfen har gjort skiter alla sossar i även om dom helt riktigt förstår att det är en dubbelmoral (grunden till partiet)..Så länge man får suga på statens spene är alla övergrepp välkommen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback