2020-12-29, 12:55
Medlem
Citat:
Statsminister Stefan Löfven har riktat kritik mot sin minister Morgan Johansson som julshoppade på ett köpcenter i mellandagarna.

Statsministern har uppmanat svenska folket att ställa in icke-nödvändiga aktiviteter.

Men den 20 december – två dagar efter att regeringen lämnat besked om att ingen trängsel får förekomma på köpcentrum i jul – gick Löfven själv till Gallerian i centrala Stockholm, som han redan besökt flera gånger under december.

– Han var där i ett noga planerat ärende, säger Mikael Lindström, Löfvens pressekreterare, till Expressen.

Enligt samstämmiga vittnesuppgifter till Expressen gick Löfven in i butiken Stjärnurmakarna och tittade på klockor.

- Expressen

Nu har en till person från regeringen trotsat sina egna uppmaningar och rekommendationer. Först Morgan och nu Stefan...
Senast redigerad av Fjollan33 2020-12-29 kl. 12:58.
Citera
2020-12-29, 13:08
Medlem
GeleZachas avatar
Morgans förklaring kan jag köpa, men Löfvén är lite annorlunda. Detta är hyckleri på hög nivå! (Personligen handlade jag på mellandagsrean, men jag lackar till skillnad från Löfvén inte när andra gör det)
Citera
2020-12-29, 13:10
Medlem
S.Kandals avatar
Haha, detta är ju alldeles underbart. Hans hjärntvättade följare går på det mesta men en mina ögon skitsak som detta lär påverka dessa människor.

Fram med popcornen!
Citera
2020-12-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Morgans förklaring kan jag köpa, men Löfvén är lite annorlunda. Detta är hyckleri på hög nivå! (Personligen handlade jag på mellandagsrean, men jag lackar till skillnad från Löfvén inte när andra gör det)

Vad exakt i Johanssons förklaring kan du köpa? Regeringen han sitter i har upprepade gånger uppmanat befolkningen att undvika mellandagsrea. Likväl väljer Johansson ändå att i direkt strid mot Regeringens råd gå och julhandla.
Citera
2020-12-29, 13:14
Medlem
Kanske hade varit rättfärdigat om det var lagning eller inköp av dyrklockan, men Stjärnurmakarna? Verkligen Stefan? Blir ganska provocerad av den här nyheten.
Citera
2020-12-29, 13:14
Medlem
Queenofqueenss avatar
Blobbfisken hade inte ens munblöja. Men han såg kutryggad ut, det hade jag också gjort om jag beordrat död av äldre och invandrare, genom att injicera morfin och avsluta all livsuppehållande behandling.
Citera
2020-12-29, 13:16
Medlem
arcsins avatar
Dålig stil, men å andra sidan skiter ju de flesta svenskar också i rekommendationerna. Som statsminister ska man dock föregå med jävligt gott exempel.
Citera
2020-12-29, 13:17
Medlem
Qusimotos avatar
Sossar är vidriga människor
Citera
2020-12-29, 13:18
Medlem
Snubchurps avatar
Spelar ingen roll om de besöker gallerior eller bär sig illa åt, hycklar och ljuger. Rösten kommer ändå falla på socialdemokraterna från alla pensionärer och generationsröstare. Så demokratin fungerar i Sverige.
Citera
2020-12-29, 13:19
Medlem
Davys avatar
Nu är det bara civil olydnad som gäller!!

Fy fan vilka vidriga människor!
Citera
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnstein
Kanske hade varit rättfärdigat om det var lagning eller inköp av dyrklockan, men Stjärnurmakarna? Verkligen Stefan? Blir ganska provocerad av den här nyheten.

Precis min tanke när jag läste artikeln! Vad ända in i HELVETE?

STJÄRNURMAKARNA? Tog han inte en sväng förbi Ur & Penn också? Vad skulle han ha? Batterier till klockan innan nästa regeringssammanträde? Nytt NATO-armband till sin Daniel Wellington?

Ungefär som att gå till kebabtjorren på hörnan och ställa sig i kö bland hostande araber i "ett noga planerat ärende". Satan vilket stolpskott.

Jaja, inget förvånar ju när det gäller sossarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Dålig stil, men å andra sidan skiter ju de flesta svenskar också i rekommendationerna. Som statsminister ska man dock föregå med jävligt gott exempel.

speciellt när man drar in friheter för folket och vill stänga ner ytterligare i sin psykos.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback