2020-12-29, 01:50
Medlem
Jag tycker det är fint att alternativ-media står upp för varandra. Trots att det är en brokig samling med olika åsikter. Men att dom samlas för att göra vanligt folks röst hörd. Det är vackert.

Ett förslag till mods. Sätt det här ämnet bland nyheter, och inte övriga ämnen.
Senast redigerad av Kraut100 2020-12-29 kl. 02:02.
Citera
2020-12-29, 02:01
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
För den som vill kunna tjäna pengar på alternativ videomedia är ju BitChute helt värdelöst. Den funkar på sin höjd som ett videoarkiv när YouTube censurar, men att bedriva journalistisk verksamhet från BitChute är helt omöjligt.

En möjlighet är att de inkluderar reklam i sina videos som man laddar. Detta går att spola förbi reklamen vilket inte de som köper reklamplatsen om men åtminstone något.

På sikt måste ett alternativ komma, dvs finansiell sponsring genom reklam via platformen. Räkna med ordentligt motstånd från betlaningstjänster och banker som kommer att streta emot. Lagstiftningen måste bli starkare där att banker och betalningstjänster och alla andra mellanhänder i finansiella transaktioner får inte neka någon tjänsten pga politiska orsaker.
Citera
2020-12-29, 02:06
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Först drev regeringen igenom en sänkning av elskatten för Google och Facebook till 0,5 öre/kWh, från 41,38 öre som hushållen betalar.

De jämför elskatten för privatpersoner och företag. Egentligen borde man jämföra andra företag med Google, Facebook. Tar man t.ex. stora industrier, vad betalar dessa i elskatt?
Citera
2020-12-29, 02:30
Medlem
Corona-Chans avatar
Bra initiativ!
Det står lite om mutorna mediejättarna får av Staten, det måste folket få veta om!
Det är väldigt viktigt att alternativmedia gaddar ihop sig och sprider information om censuren och korruptionskopplingarna mellan Big Tech och Svenska staten.

Om dessa tyranner inte stoppas så finns det ingen fri och demokratisk framtid i detta land.

Flashback borde ansluta sig och visa den svarta bilden också.
En dag försvinner det här forumet om tyrannerna får som dom vill.
Citera
2020-12-29, 02:35
Medlem
PK-befriads avatar
Ja något måste ju göras.
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Alla initiativ för yttrandefriheten är av godo. Jag har aldrig sett deras sändningar, men av reaktionerna på nedstängningen förstår jag att de måste haft en stor publik. Kanske var det därför de censurerades?

Att staten direkt eller indirekt betalar miljarder för att censurera medier, som de själva har beviljat presstöd, är bisarrt.

Det var många år sedan jag hade någon föreställning om att politiker har något intresse för yttrandefrihet, men jag hoppas ändå att någon eller några höjer sina röster nu. Nu finns ett initiativ för yttrandefriheten som de kan uppmärksamma.
SwebbTV lät vita, medelålders män komma till tals och det är en synd enligt både Jewtube och sossarna.
Citera
2020-12-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja något måste ju göras.

SwebbTV lät vita, medelålders män komma till tals och det är en synd enligt både Jewtube och sossarna.

Din sida får säkert protestera också. Men jag tror inte dom vill beblanda sig med nazister. (Du vet vansinnet under 40-talet) Det skaver fortfarande, och gör att folk har svårt att lita på nazister.

Men du likt jag är med i frågan om att man inte ska censurera meningsmotståndare.
Senast redigerad av Kraut100 2020-12-29 kl. 03:17.
Citera
2020-12-29, 03:21
Medlem
sverjevenns avatar
Sossar LOL
Tiden har sprungit ifrån sossemaffian, i dessa dagar kommer saker och fram i dagsljuset betydligt lättare än förr då de lade grunden till sitt myglande hyckleri. Detta har redan börjat bita dom i röven och betydligt värre kommer det att bli, i sinom tid kommer asen ställas till ansvar också.
Den som ännu inte genomskådat och tappat förtroendet för sosseriet måste ha en allvarlig hjärnskada.
Citera
2020-12-29, 03:50
Medlem
Inget mer käbbel. Alt media 1 och msm 0. Om dom inte vore så hjärndöda så skulle etablerade journalister också stödja ett fritt debattklimat, och inte rådfråga psykopatiska extremister om nåt.
Citera
2020-12-29, 05:03
Medlem
Jag tycker det är bra att de stängt. Det borde de göra fler dagar! Alla dessa låtsas-journalistiska hemsidor bidrar bara till en devalvering av journalistiken (något som media i övrigt sköter rätt bra själva).
Citera
2020-12-29, 05:58
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
Bra initiativ!
Det står lite om mutorna mediejättarna får av Staten, det måste folket få veta om!
Det är väldigt viktigt att alternativmedia gaddar ihop sig och sprider information om censuren och korruptionskopplingarna mellan Big Tech och Svenska staten.

Om dessa tyranner inte stoppas så finns det ingen fri och demokratisk framtid i detta land.

Flashback borde ansluta sig och visa den svarta bilden också.
En dag försvinner det här forumet om tyrannerna får som dom vill.

Ja de måste givetvis fortsätta och gemensamt föra fram sån här information, nu när de samarbetar med detta så kan de samarbeta i att dra ner byxorna på Regeringen Löfven och skurkföretag som Google.

De får inte sluta med att de bara gemensamt gjorde bara en aktion. Om de inte fortsätter så kommer de komma för att ta ner Alt-media också, det är viktigt att även om de till slut stängs ner fortsatte kämpa ända till slutet.

NEVER SURRENDER
Citera
2020-12-29, 06:19
Medlem
Är ju bara startsidan, åtminstone på samnytt - som är ändrat.
Går ju fortfarande läsa nyheter åtminstone
https://samnytt.se/arlima-home-page/

Edit.
Nya tider går även att läsa. De andra verkar däremot stängt ner.

Själv tvekar jag det kommer ge någon effekt alls förutom kanske någon namninsamling som inte kommer göra direkt skillnad samt någon demonstration även.
Senast redigerad av Nordiz 2020-12-29 kl. 06:27.
Citera
2020-12-29, 06:39
Medlem
Problemet är att ingen Svensson vet vad dessa medier är för något. Det ända de vet är att Fria tider är en rasistiskt webbsida för det har de hört på Aktuellt i SVT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback