Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-28, 10:53
Medlem
Hej alla glada, jag kikar på transportbil och fick en offert från Toyota på en Proace City vilket verkar vara en bra transportbil.
Säljaren erbjöd leasing med 60 000 i första förhöjda leasingavgift och ett restvärde på 50% av bilens pris.

Jag frågade om offerten gällde garanterat restvärde eller inte och han sade då att jag fick välja om de skulle ta risken för restvärdet eller jag, priset skulle bli exakt det samma.
Hur gör jag?

Peugeot erbjöd en Peugeot Partner till ungefär samma pris och då ligger risken för restvärdet på mig.
Citera
2020-12-29, 07:11
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hej alla glada, jag kikar på transportbil och fick en offert från Toyota på en Proace City vilket verkar vara en bra transportbil.
Säljaren erbjöd leasing med 60 000 i första förhöjda leasingavgift och ett restvärde på 50% av bilens pris.

Jag frågade om offerten gällde garanterat restvärde eller inte och han sade då att jag fick välja om de skulle ta risken för restvärdet eller jag, priset skulle bli exakt det samma.
Hur gör jag?

Peugeot erbjöd en Peugeot Partner till ungefär samma pris och då ligger risken för restvärdet på mig.
Partnern och proace city är samma bil med olika loggor. Så ta den som har den utrustning du önskar samt då hur du vill ta hand om restvärdet.
Citera
2020-12-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Partnern och proace city är samma bil med olika loggor. Så ta den som har den utrustning du önskar samt då hur du vill ta hand om restvärdet.

Min fundering var mest angående restvärdet, är det bra en fördel att ha restvärdet garanterat ? Det blir liksom samma upplägg som en privatleasing

Sen är det inte bara loggan som skiljer utan instrumenteringen, ja hela utformningen på cockpit sen är ju hela fronten olika också men visst samma bil i grund och botten. Även utrustning som ingår skiljer sig en del.
Senast redigerad av Itoy 2020-12-29 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in