2020-12-27, 05:43
Medlem
Al.Prazolams avatar
184cm 76kg ska bli /fit/ som en pumpad badvakt men han vet ej vilket program han ska köra. Vilka tips ger ni? Även hur mycket protein och mat i övrigt behöver jag äta per dag?
Vad tycks om måltidsexempel:
Ett glas vatten sedan osötat bröd med jordnötssmör på morgonen och kaffe.
Lunch bestående av fläskkarré 100-130g,två klyftae3 ugnsrostade potatisar med vitlök, smörstekt broccoli och aioli. Här dricker jag ramlösa.

Kvällsmat bestående av köttfärssås cirka 250 g och gnocci 150-200g?

Kommer jag bli /fit på det skemat eller och vilket program ska jag köra? Vilka supliment borde jag lägga till? Behövs kvarg, blåbär, nötter etc? Är det lugnt att dricka pepsi max?

Suplimenten jag äger just nu är proteinpulver, zink, mitt val sport, holistic magnesium 120 mg och holistic D3-vitamin 5000 IE.
Citera
2020-12-27, 05:58
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Prazolam
184cm 76kg ska bli /fit/ som en pumpad badvakt men han vet ej vilket program han ska köra. Vilka tips ger ni? Även hur mycket protein och mat i övrigt behöver jag äta per dag?
Lunch bestående av fläskkarré 100-130g,två klyftae3 ugnsrostade potatisar med vitlök, smörstekt broccoli och aioli. Här dricker jag ramlösa.

Kommer jag bli /fit på det skemat eller och vilket program ska jag köra? Vilka supliment borde jag lägga till? Behövs kvarg, blåbär, nötter etc? Är det lugnt att dricka pepsi max?

Suplimenten jag äger just nu är proteinpulver, zink, mitt val sport, holistic magnesium 120 mg och holistic D3-vitamin 5000 IE.

Matbiten låter bra.

Hård träning som gäller. Jag själv kan prata ur en löpares perspektiv. Konstant träning. Intervaller varvat med långpass och distaspass. Men också styrketräning i form av backträning och hoppstyrka. Det är perfektion som gäller. Stretcha, värma upp, köra fullt ut då det är menat att man ska, och allt detta kombinerat med vila och god sömn. Följ upp i 5-6 år och du kommer vara nöjd.

Nu ska jag själv ut och träna. Att träna på morgonen medför att du tränar med högre testosteronhalter i kroppen. Men jag har själv tränat efter 16.00 när jag gick i skolan. Detta gjorde jag i nio år och blev svensk mästare. Med det sagt ska jag säga vad jag tror på. Även i skolan var jag aktiv, exempelvis sprang jag ofta till skolan, eller spelade fotboll varje rast. Detta ihop med konstant träning efter skolan. Min poäng är att det krävs flera pass per dag för att nå höga nivåer. Min ena coach och mentor säger själv att två pass par dag är nödvändigt, och jag håller med.
Senast redigerad av Armyant 2020-12-27 kl. 06:03.
Citera
2020-12-27, 07:39
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Prazolam

Jag fattar ingenting här, vad exakt innebär "fit"? Vill du gå ner i vikt?
Citera
2020-12-27, 11:55
Medlem
Nykulas avatar
Tycker det låter som en bra plan det du har. Men glöm inte att variera! Finns många olika källor till protein osv och behöver inte vara samma gamla trötta köttbitar. Testa ät mer vegetariskt och frukt mellan måltider. Sen får du testa dig fram, alla våra kroppar fungerar olika. Men att äta innan och efter träning är a och o om du ska bygga muskler.
Citera
2020-12-27, 11:56
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det låter ju som en diet för Tindra, 10 år.

Du vill alltså gå ner i vikt?
Citera
2020-12-27, 13:49
Medlem
Du har redan bra vikt för din längd, börja träna bara och ät mycket kött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in