• 3
  • 4
2021-01-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Dyrt för de som vill glänsa.

Minimalt för de som inte har råd.

Mitt egna, cirka 80, allt som allt. Då var väl den största kostnaden mat + boende/lokal. Tällberg - så får ni en någelunda uppfattning, drygt 40 personer kanske. Ganska nedtonat på ett vis, egentligen.

Men för vissa blir det närmast löjligt, tigga efter en känd musiker (nåja) ett halvår, ge denne 50.000 för att komma spela i 4 minuter. 2 ihop mixade låtar, sen drog denne ganska omgående efter.

Men men.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnober
Jag och min fru gifte oss för 15 år sedan.

Kyrka med präst och musiker 0 kr
Veteranbuss för gäster 1500 kr (ideell förening)
Lokal och middag för 100 gäster ca 50k
Band med musiker 5k
Bröllopsresa ca 20-25k

Vi sparade i ungefär ett år. Håruppsättning gjordes av min svägerska och klänningen sydde hon själv. Frack hade jag sedan tidigare.

Vi ville ha plats för alla gäster och bjuda alla vi ville hellre än att ha det litet och exklusivt.

Vad lagade/köpte ni för mat?
Citera
2021-01-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Vad lagade/köpte ni för mat?
Vi hade bröllopsmiddag på en av studentnationerna i Uppsala vilket fick ner priserna ganska ordentligt. Bland annat var serveringspersonalen extrajobbande studenter, som är billigare i drift än proffsservitörer.

Jag minns att vi hade strutskött till huvudrätt, men de övriga rätterna minns jag inte. Det var fint, vällagat och festligt men inga dyra delikatesser. Vi serverade även korv och bröd framåt nattkröken till dem som ville ha.

Ett enkelt sätt att göra det billigare är att spara på alkoholen. Tror att vi bjöd på ett glas vin till förrätt och två till huvudrätt. Dem som ville ha mer än så fick köpa själv.
Citera
2024-08-26, 22:03
Avstängd
SodaFointains avatar
Om jag skulle gifta mig skulle jag göra det i dubai på atlantis the palm sen bröllops resa med kryssare i karibien med symphony of the seas med 1 vecka i orlando 1 vecka på kryssning 80 000
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in