Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Jag bor utanför Stockholm, men jag antar att det ser likadant ut i de flesta stora städer i Sverige. På 5 år har det skett en enorm förslumning av Stockholms innerstad. På många platser och knutpunkter stöter man knappt på några svenskar längre. Något som var helt otänkbart för inte så länge sedan. Det här har gjort att jag framförallt nu under pandemin undviker innerstan så mycket som det bara går. Jag klarar inte av att se eländet. Jag mår dåligt av det och får ångest över vad som har hänt med vårt land. Att det här tillåts äga rum utan att fler reagerar över det.
Är det fler här som känner igen sig? Har ni också börjat undvika att åka in till centrum i de städer där ni bor?
Det har bland annat skrivits om Järntorget i Göteborg som polisen uppmanar människor att hålla sig borta från på kvällstid. Det är så sorgligt den här utvecklingen.
Känner igen mig mycket i din text, delar din ångest över utvecklingen. Besöker Stockholm titt som tätt, när jag var där för inte så längesedan och åkte tunnelbana var det en tragisk syn. Kan på rak arm säga att jag räknade till kanske 3-4 blonda av svenskar av ca 150 resenärer som stod på perrongerna. Att känna sig som en främling i landet ens förfäder byggde upp och verkat i hundratals år är ingenting annat än tragiskt. Att det från regeringshåll inte finns någon politisk vilja att minska invandringen rejält är oroväckande. Vad kan man göra, bara fortsätta hålla huvudet uppe och hoppas på förändring.