Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-03, 00:08
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
🥱

Menar du att det modern sagt i förhör och som står i fupen inte stämmer?
Citera
2022-07-05, 20:18
  #170
Medlem
Har läst en del av fupen. Barnet hade enbart en tunn tröja på sig, var barbent med strumpor. Lämplig mamma att ta ut sitt barn så, i december?? Skulle tro att hon tagit upp barnet ur sängen och lagt det sovande barnet i baksätet. Bilstolen bälten var som sagt inte ens knäppta. Återigen, hoppas att denna människa söker hjälp snart. Vem eller vilka krockar hon med härnäst? En barnfamilj? För köra utan körkort gör hon ju iaf.
Och återigen, den sämsta kommunen som finns skyller ifrån sig på "vissa" punkter i Ivos kritik. Varför gick dom inte in med ett akut LVU?? Läste någonstans att det hade inkommit 17 orosanmälningar. Men som vanligt, knarkare och alkisar får behålla sina barn. Hade kommunen tagit sitt ansvar så hade den lilla flickan levt idag.
Citera
2022-07-06, 23:12
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsliv
Man undrar ju hur ofta man möter nån som är full eller påtänd i trafiken..

Att nån som dessutom kört ihjäl sitt eget barn på fyllan, dessutom väljer att köra påverkad igen är också bra sjukt.
Lika ofta som du ser en taxi, så vanligt är det tyvärr.
Hon har alltså kört påverkad även efter olyckan då dottern miste livet?
Citera
2022-07-07, 01:12
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Lika ofta som du ser en taxi, så vanligt är det tyvärr.
Hon har alltså kört påverkad även efter olyckan då dottern miste livet?

Ja, det är ju sjukt!
Jodå,polisen tog henne t.o.m förra sommaren i Brunflo - utan körkort och påverkad. Dessutom var hon då tillsammans med mannen hon påstod sig fly ifrån när barnet miste livet,och körde hans bil.

Såå, då kan man ju bara gissa på hur ofta hon är ute efter vägarna.
Citera
2022-07-29, 21:28
  #173
Medlem
Är det bara jag som tror att hon ville köra ihjäl båda två, misslyckats med sigsjälv?
Bara en fundering 🤔
Citera
2022-08-10, 02:09
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnanimal
Är det bara jag som tror att hon ville köra ihjäl båda två, misslyckats med sigsjälv?
Bara en fundering 🤔


Vad är det som gör att du tror det då?
Citera
2023-02-01, 20:25
  #175
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnanimal
Är det bara jag som tror att hon ville köra ihjäl båda två, misslyckats med sigsjälv?
Bara en fundering 🤔

Jag tror bara att hon var berusad och väldigt dålig på att köra bil.
Citera
2023-03-06, 21:40
  #176
Medlem
Jag har strölyssnat på rättegången och hoppas att någon här kanske kan svara på några funderingar. Ber om ursäkt för att jag är för lat för att läsa alla sidor. Men:

Varför blev J rädd av ett meddelande från exets exflickväns mamma?

Varför kan hon under rättegången redogöra för sina egna skador i detalj men pratar inte om något annat? Buhu.. typ. Även om det ibland är omöjligt att höra vad fan hon säger.
Citera
2023-12-21, 13:25
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Jag har strölyssnat på rättegången och hoppas att någon här kanske kan svara på några funderingar. Ber om ursäkt för att jag är för lat för att läsa alla sidor. Men:

Varför blev J rädd av ett meddelande från exets exflickväns mamma?

Varför kan hon under rättegången redogöra för sina egna skador i detalj men pratar inte om något annat? Buhu.. typ. Även om det ibland är omöjligt att höra vad fan hon säger.


Var kan man lyssna på rättegången?
Citera
2024-01-09, 16:51
  #178
Medlem
Sesambiffs avatar
Hovrätten har skärpt straffet för kvinnan enligt dagens op.se, dock kan jag inte läsa artikeln då den är bakom betalvägg.

Någon som kan citera?
Citera
2024-01-09, 17:40
  #179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Hovrätten har skärpt straffet för kvinnan enligt dagens op.se, dock kan jag inte läsa artikeln då den är bakom betalvägg.

Någon som kan citera?

Domen är skärpt från 1 till 2 år.
Citera
2024-01-09, 19:15
  #180
Medlem
Någon som kan bidra med en fungerande länk till en FUP?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback